Pääasiassa juuri niin ettei ole osattu valmistaa. Sama pätee kasvisruokiin. Ei ne oikein maistu miltään ellei niitä osaa maustaa suuhun sopiviksi.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:28Itse en ole koskaan oikein lampaasta ja kanasta pitänyt, tai sitten ihmiset ei osaa niitä valmistaa. Siis ne joidenka ruokaa olen syönyt. Enkä koskaan osta kanaa tai lammasta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:26Toki niissä kannattaa muutenkin käydä jos tykkää hyvästä, vähän mausteisemmasta ruuasta. Eritoten lammasruuat on olleet mun mieleenElämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 08:09Enpä ole koskaan nepalilaisessa ravintolassa käynyt, enkä muista sellaista täällä nähneenikään.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 06:11Kokeilkaa nepalilaisten ravintoloitten kasvispyöryköitä.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2025, 22:37En minäkään sen koommin ole.Henry Borat kirjoitti: ↑09 Loka 2025, 20:06Itse en ole vielä törmännyt. Tosin en ehkä sitten pidä falafeleistaTuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2025, 19:28Mä oon saanut asiallista falafelia ainoastaan Winterfeldpatzilla Berliinissä.Henry Borat kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 18:39 Itseäni ainakin vituttaisi suunnattomasti tilata pihviä ja jos se paljastuisi joksikin falafeliksi. Joten ihan hyvä, tosin ei varmaan tälläistä meillä.ole juuri tapahtunutkaan
https://berlinfoodstories.com/top-lists ... -in-berlin
No otinpa googlen käyttöön, löytyy useampikin ja yhden ohi kävelen lähes jatkuvasti eikä muutkaan syrjässä liikkumiseni suhteen ole.
Taidan olla sokea..![]()
Kasvistuotteita ei saa kohta kutsua lihaan viittaavasti.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Re: Kasvistuotteita ei saa kohta kutsua lihaan viittaavasti.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
Elämänsankari
- Reactions:
Mä en ole oikein koskaan kovin mausteisesta ruuasta pitänyt, juontaa juurensa siihen että poltin aikoinaan suuni ja sen jälkeen mausteita ole oikein kestänyt.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:29Pääasiassa juuri niin ettei ole osattu valmistaa. Sama pätee kasvisruokiin. Ei ne oikein maistu miltään ellei niitä osaa maustaa suuhun sopiviksi.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:28Itse en ole koskaan oikein lampaasta ja kanasta pitänyt, tai sitten ihmiset ei osaa niitä valmistaa. Siis ne joidenka ruokaa olen syönyt. Enkä koskaan osta kanaa tai lammasta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:26Toki niissä kannattaa muutenkin käydä jos tykkää hyvästä, vähän mausteisemmasta ruuasta. Eritoten lammasruuat on olleet mun mieleenElämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 08:09Enpä ole koskaan nepalilaisessa ravintolassa käynyt, enkä muista sellaista täällä nähneenikään.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 06:11Kokeilkaa nepalilaisten ravintoloitten kasvispyöryköitä.Tuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2025, 22:37En minäkään sen koommin ole.Henry Borat kirjoitti: ↑09 Loka 2025, 20:06Itse en ole vielä törmännyt. Tosin en ehkä sitten pidä falafeleistaTuulispää kirjoitti: ↑09 Loka 2025, 19:28Mä oon saanut asiallista falafelia ainoastaan Winterfeldpatzilla Berliinissä.Henry Borat kirjoitti: ↑08 Loka 2025, 18:39 Itseäni ainakin vituttaisi suunnattomasti tilata pihviä ja jos se paljastuisi joksikin falafeliksi. Joten ihan hyvä, tosin ei varmaan tälläistä meillä.ole juuri tapahtunutkaan
https://berlinfoodstories.com/top-lists ... -in-berlin
No otinpa googlen käyttöön, löytyy useampikin ja yhden ohi kävelen lähes jatkuvasti eikä muutkaan syrjässä liikkumiseni suhteen ole.
Taidan olla sokea..![]()
Toki niitä saa/pitää olla mut mun kohdalla vähänlaisesti, ei paljoa makeaa muttei tulisuuttakaan.
Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
Tämä toki ei päde "tavan tallaajaan" välttämättä, on päiviä jolloin kulutat sen 3 kertaa mitä muut niin kasvikset ei oikein onnistu. Mutta joka kerta kun ison aterian syön on siinä kasviksia mukana, joka kerta.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Proteiinipitoisuus ei riitäkään jossain kurkussa tai tomaatissa. Mutta erilaisissa siemenissä alkaa riittämään kun niissä on proteiinia jopa enemmän kuin lihassa ja kalassa.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruoka ... #chapter-1
-
Elämänsankari
- Reactions:
Tunnustan, en ole siemeniä sillei syönyt. Tuntematonta itselle ja kun on jumittunut, toimiviin tapoihin, niin ei sitä helpolla kokemuksia muuta.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:43Proteiinipitoisuus ei riitäkään jossain kurkussa tai tomaatissa. Mutta erilaisissa siemenissä alkaa riittämään kun niissä on proteiinia jopa enemmän kuin lihassa ja kalassa.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruoka ... #chapter-1
Mutta tietyt pienet, ja kovatkin asiat, joita ruuissa on jäävät helposti varsinkin takahampaideni väliin ja se ärsyttää. Se ärsyttää suunnattomasti ja on sellainen henkinen juttu, pelkään kai että siementen suhteen on sama homma.
Lihastakin joskus jää mutta ne saa yleensä pelkällä kielellä pois, takahampaissani on vähän isompi väli kuin yleensä. Ainakin hammaslekurin mielestä.
Sitkas siemenleipä on helevetin hyvää kun makuun pääsee. Pari palaa maistuu vähän oudolta mutta sen jälkeen normileipä ihan pullamössöltä.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Joo ja mä oon aina tykännyt semmosesta rouheasta purtavasta mikä rouskuu hampaitten välissä. Siemenissä on mukava purutuntuma
Elin reilun 20 vuotta ruokavaliolla, jossa ei ollut kanaa eikä mitään muutakaan lihaa. Tosin söin kavisruoan ohella kalaa, kanamunia ja maitotuotteita. Treenasin välillä kovaakin, tein metsätöitä ja juoksin maratoneja. Väitän, että tuollaisella kasviruokavaliolla jaksoin tehdä nuo harjoitteet paljon paremmin kuin liharuoalla olisin tehnyt.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35 Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
Tämä toki ei päde "tavan tallaajaan" välttämättä, on päiviä jolloin kulutat sen 3 kertaa mitä muut niin kasvikset ei oikein onnistu. Mutta joka kerta kun ison aterian syön on siinä kasviksia mukana, joka kerta.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Ehkä meissä ihmissäkin on eroja?Tonttu kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 19:45Elin reilun 20 vuotta ruokavaliolla, jossa ei ollut kanaa eikä mitään muutakaan lihaa. Tosin söin kavisruoan ohella kalaa, kanamunia ja maitotuotteita. Treenasin välillä kovaakin, tein metsätöitä ja juoksin maratoneja. Väitän, että tuollaisella kasviruokavaliolla jaksoin tehdä nuo harjoitteet paljon paremmin kuin liharuoalla olisin tehnyt.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35 Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
Ehkä meidän metabolia ei ole aina ihan sama?
Tai tunne, vaan se tunne. En koskaan aliarvioi sitäkään.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Tämä kaveri voitti kotimaassaan jotkut isot bodybuilding-kisat. Vegaaniruokavaliolla jo vuosia.
Ethän sinä kasvissyöjä ollut.Tonttu kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 19:45Elin reilun 20 vuotta ruokavaliolla, jossa ei ollut kanaa eikä mitään muutakaan lihaa. Tosin söin kavisruoan ohella kalaa, kanamunia ja maitotuotteita. Treenasin välillä kovaakin, tein metsätöitä ja juoksin maratoneja. Väitän, että tuollaisella kasviruokavaliolla jaksoin tehdä nuo harjoitteet paljon paremmin kuin liharuoalla olisin tehnyt.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35 Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
Ja mitä nyt vähän nappeja sekaan. Ei tuollaista kroppaa saa kukaan luonnonmukaisesti syömällä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 08:59
Tämä kaveri voitti kotimaassaan jotkut isot bodybuilding-kisat. Vegaaniruokavaliolla jo vuosia.
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Ainakaan tollasta kroppaa ei saa olemalla syömättäID10T kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:13Ja mitä nyt vähän nappeja sekaan. Ei tuollaista kroppaa saa kukaan luonnonmukaisesti syömällä.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 08:59
En minä joka päivä kalaa syönyt. Reilusti yli 90 prosenttia oli kasvisperäistä.ID10T kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:12Ethän sinä kasvissyöjä ollut.Tonttu kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 19:45Elin reilun 20 vuotta ruokavaliolla, jossa ei ollut kanaa eikä mitään muutakaan lihaa. Tosin söin kavisruoan ohella kalaa, kanamunia ja maitotuotteita. Treenasin välillä kovaakin, tein metsätöitä ja juoksin maratoneja. Väitän, että tuollaisella kasviruokavaliolla jaksoin tehdä nuo harjoitteet paljon paremmin kuin liharuoalla olisin tehnyt.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35 Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
No entäs munat ja maitotuotteet?Tonttu kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:33En minä joka päivä kalaa syönyt. Reilusti yli 90 prosenttia oli kasvisperäistä.ID10T kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:12Ethän sinä kasvissyöjä ollut.Tonttu kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 19:45Elin reilun 20 vuotta ruokavaliolla, jossa ei ollut kanaa eikä mitään muutakaan lihaa. Tosin söin kavisruoan ohella kalaa, kanamunia ja maitotuotteita. Treenasin välillä kovaakin, tein metsätöitä ja juoksin maratoneja. Väitän, että tuollaisella kasviruokavaliolla jaksoin tehdä nuo harjoitteet paljon paremmin kuin liharuoalla olisin tehnyt.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35 Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.
No eihän niitä kananmuniakaan joka päivä tullut syötyä. Juustoa tietysti meni jonkin verran ja muita laktoosittomia maitotuotteita.ID10T kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:55No entäs munat ja maitotuotteet?Tonttu kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:33En minä joka päivä kalaa syönyt. Reilusti yli 90 prosenttia oli kasvisperäistä.ID10T kirjoitti: ↑11 Loka 2025, 09:12Ethän sinä kasvissyöjä ollut.Tonttu kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 19:45Elin reilun 20 vuotta ruokavaliolla, jossa ei ollut kanaa eikä mitään muutakaan lihaa. Tosin söin kavisruoan ohella kalaa, kanamunia ja maitotuotteita. Treenasin välillä kovaakin, tein metsätöitä ja juoksin maratoneja. Väitän, että tuollaisella kasviruokavaliolla jaksoin tehdä nuo harjoitteet paljon paremmin kuin liharuoalla olisin tehnyt.Elämänsankari kirjoitti: ↑10 Loka 2025, 17:35 Mut pelkkä kasvisruoka, kerta todella usein tekee sellaisia harjoituksia jotka kestää tuntikaupalla niin pelkäy kasvikset ei oikein riitä. Loppuu virta.