Mitä kokkasit?
Re: Mitä kokkasit?
Kun on koko päivän tehnyt ruokaa muille, ei yleensä jaksa tehdä itselle. Tampereen Kalevan Prisman Golden Unicorn auttoi tässä. Alkosta ostamani sake oli minun makuuni hirveää, join puoli lasillista ja lahjoitan loput kelle vaan kuka haluaa. Onneksi on kierrekorkki.
Mene mene tekel upharsin.
Possua kera currukastikken, parsakaalin ja riisikauran. Ja on siellä vähän piilossa Lidlista ostettu perunaparsakaalijuustokakkukin. Currykastikkeessa voita, currya, kookosmaitoa, currypastea ja shalottisipulia. Vaalealla balsamicolla ja glukoosisiirapilla lopulta kastikkeen maku kohdilleen. Tänään en käyttänyt chiliä.
Iltapalaa. Kanan rintaa, riisiä salaattia ja viikonlopulta jäänyttä currykastiketta. Niin ja loraus sienisoijaa. Siinä ja siinä, tuliko kanasta liian suolainen. Joskus näinkin.
-
Brainwashed
- Reactions:
Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Tottakai join. Irvistyksellä meni alas.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:01 Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.
![]()
-
Brainwashed
- Reactions:
No niin, tottakai. Juodaan sitten jotain muuta.asdf kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:05Tottakai join. Irvistyksellä meni alas.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:01 Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.
![]()
![]()
Onko sake yhtä pahanmakuista kuin ouzo?
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tyttäreni on hurahtanut japanilaiseen kultuuriin. On lukenut japania ja käynytkin pariin kertaan siellä. Maistelimme joskus sakea, jota oli ihan kahta plaatua lähi-Alkossa. Ei napannut.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tänään hain syksyn kolmannen kuusiherkkusienen. Nyt raaskin jo tehdä siitä sienivoileivän. Kaksi ensimmäistä meni sipulin kanssa paistettuna sellaisenaan. On hienon makuinen.
Mä tein myskikurpitsasta keittoa. Garam masalaa, chiliä ja kasvisliemijauhetta. Lopuksi reilusti kreikkalaista jugurttia. Tuli hyvää.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Mä pidän ouzosta. Sakea on tietääkseni monia erilaisia, eri makuja ja vahvuuksia.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:06No niin, tottakai. Juodaan sitten jotain muuta.asdf kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:05Tottakai join. Irvistyksellä meni alas.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:01 Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.
![]()
![]()
![]()
-
Brainwashed
- Reactions:
Sakea aion jossain vaiheessa maistella.asdf kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:23Mä pidän ouzosta. Sakea on tietääkseni monia erilaisia, eri makuja ja vahvuuksia.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:06No niin, tottakai. Juodaan sitten jotain muuta.asdf kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:05Tottakai join. Irvistyksellä meni alas.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:01 Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.
![]()
![]()
![]()
Faijavainaan viinakaapissa oli pulloja joista tiesin ettei kukaan koskaan maistellut, joista sitten kuppasin itselleni ja kavereille, ja yksi niistä oli ouzopullo ja toinen benedictinelikööriä, jolla vedin elämäni ensimmäiset oksennuskännit. Toinen ja tähän mennessä viimeisin juomisesta johtunut oksennustapaus tuli kaverin Vironreissutuliais saku-oluen juonnista vuonna 1995, joka oli mielestäni jotenkin pilaantunutta. Kumpaakaan en halua enää koskaan juoda.
- anonymous hater
- anonymous hater
Toinen vaihtoehto olisi ollut loppu käyttää ruuanlaittoon. Marinointiin tai kastikkeisiin tai miksei vaikka keittoonkin makua antamaan.asdf kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:05Tottakai join. Irvistyksellä meni alas.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:01 Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.
![]()
![]()
Eipä äkkiä tule mieleen, mihin sen makuista tököttiä olisi käyttänyt, mutta varmaan olisin sopivan tarkoituksen keksinyt. Ehkä sitä olisi voinut käyttää Worcestershire-kastikkeen tapaan. Ei sekään herkkua ole sellaisenaan nautittuna, mutta hyvä mauste maltilla käytettynä.Tauko kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 22:11Toinen vaihtoehto olisi ollut loppu käyttää ruuanlaittoon. Marinointiin tai kastikkeisiin tai miksei vaikka keittoonkin makua antamaan.asdf kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:05Tottakai join. Irvistyksellä meni alas.Brainwashed kirjoitti: ↑14 Loka 2025, 21:01 Joitko saken lopulta itse? Jos ei, niin voisin mielenkiinnosta maistella seuraavan kerran kun tavataan. En ole sakea tietääkseni aiemmin maistellut.
![]()
![]()
Viime aikojen vakioaamiaseksi muodostunut lautasellinen puuroa suolalla ja voilla ja pekoni-muna-leipä. Pitää nälän poissa useamman tunnin, vaikka tekis vähän raskaammankin aamutreenin.
Tein eilen kanavihannespataa. Jäi herkkusieniä, pitää niistä tänään säveltää jotain.