Esim juuri Dead Space ja Bioshock loivat ainakin itselle tunnelmaa jota harvoin saa muista peleistä, todellakin.Deimos kirjoitti: ↑16 Loka 2025, 07:36Nuo kaksi mainitsemaasi esimerkkiä (Bioshockit ja Dead Spacet) eivät ole ollenkaan huonoja. NHL:llän sisälle en koskaan ole oikein päässyt. Se lienee juuri parasta ystävää vastaan kun ollaan samassa tilassa, huoneessa.Elämänsankari kirjoitti: ↑16 Loka 2025, 07:23Ois sitä pelattavaa mutta ne pelit joita olen enimmäkseen pelannut, ja niiden tyyliset, ovat tulleet tiensä päähän. Ja nää uudemmat ei innosta.Deimos kirjoitti: ↑16 Loka 2025, 07:10Osa luopuu jo teini-iän jälkeen kokonaan pelaamisesta. Osa luopuu ennemmin tai myöhemmin. Joillakin se on osa elämäntyyliä.Elämänsankari kirjoitti: ↑16 Loka 2025, 07:02 Oon tainnu lopettaa pelaamisen aivan kokonaan, ihan huomaamatta.
Ei välttämättä paha asia.
On tossa tuo xbox mut en oo tainnu tänä vuonna edes käynnistää, itsekseen se käynnistyy ehkäpä kerran pariin kuukauteen.
Sama homma ton valokuituyhteyden kanssa, pitäsköhän luopua kummastakin..
Jos peleillä ei ole enää mitään annettavaa niin miksi sitten enää pelata? Jos elokuvilla ei ole mitään annetavaa niin miksi katsoa elokuvia? Jos taide ei enää sytytä miksi mennä vaikka Ateneumiin?
Elämä on hidasta kuolemista. Joka päivä ennen kuolemaa teet jonkin asian viimeistä kertaa elämässäsi.
Esim Dead Space ja Bioshock oli mun juttuja, ja nhl pelikaveri muutti niin kauas ettei enää siihen tarpeeksi hyvää vastusta ole.
En mä teininä/nuorena paljoa pelannut, se alkoi oikeestaan vasta noin kolmikymppisenä.
Itse olen alkanut löytää ja löytänyt indie-pelit. AAA-luokan mössö ei oikein kiinnosta ja isot pelitalot tekevät kuraa nykypäivänä. Yrittäen miellyttää suuria massoja koska siitä saa suuret määrät massia.
Remedyn pelit ovat siitä erikoisia että ovat hyvin arvostettuja, jopa ammattilaisten keskuudessa. Mutta eivät myy ihan astronomiasia määriä. Tuolla koulussa painotetaan erityisesti markkinointia ja tiimityötä. Joista en kummastakaan välitä tuon taivaallista. Kuitenkin välttämättömiä, kuulemma. Kyllähän se pelien kehittely ja opiskelu kotonakin maksaa. Laitteet, sähkö... Ilmaista lounasta ei ole. Jos jokin ihme tapahtuisi ja kehittäisin pelin joka vielä mielyttää pelaajakuntaa ei tavoitteeni olisi tulla miljonääriksi. Se riittää että selviä päivästä päivään. Ja ehkä kerron pelin muodossa mielenkiintoisen ja ajatuksia herättävän tarinan niille jotka pelaisivat peliäni. Jos pelaajat pitäisivät pelistäni olisi se paljon arvokkaampi palkinto kuin raha.
Dead Space on edelleenkin ainoa peli joka on itseäni säikäyttänyt, ja useamman kerran. Tätä asiaa arvostan.
Ensimmäiseksi tarina, sitten tunnelma ja vasta sen jälkeen kaikki muu. Esim grafiikka ei ole itselleni paskankaan tärkeää, jo 20v sitten se alkoi olla tarpeeksi hyvää, ei siitä haittaakaan tosin ole.