https://www.iltalehti.fi/perheartikkeli ... ca071c90d3
Paremmin ne ymmärtää puhetta kuin jotkut ihmiset.
Nyt se on tutkittu: Näin hyvin koira ymmärtää puhetta
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
Nyt se on tutkittu: Näin hyvin koira ymmärtää puhetta
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
-
Elämänsankari
- Reactions:
Re: Nyt se on tutkittu: Näin hyvin koira ymmärtää puhetta
Eläimille voi "puhua" monella tapaa.
Eräällä ex-tyttöystävällä oli kesyrottia ja joskus vapaillessaan ne meni piiloon nukkumaan, ja kun ovat aika pieniä ei aina tiennyt mistä ne löytäisi.
Keksin et avaan jääkaapin oven ja rapistelen jotain pussia tai vastaavaa siellä, jokainen tuli keittiöön ja aika nopsaan.
Pitää löytää se oikea kieli.
Eräällä ex-tyttöystävällä oli kesyrottia ja joskus vapaillessaan ne meni piiloon nukkumaan, ja kun ovat aika pieniä ei aina tiennyt mistä ne löytäisi.
Keksin et avaan jääkaapin oven ja rapistelen jotain pussia tai vastaavaa siellä, jokainen tuli keittiöön ja aika nopsaan.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Jos ukko on häviksissä, auttaisko kun kilistelee kaljapulloja yhteen?Elämänsankari kirjoitti: ↑06 Marras 2025, 07:42 Keksin et avaan jääkaapin oven ja rapistelen jotain pussia tai vastaavaa siellä, jokainen tuli keittiöön ja aika nopsaan.
Ei vaan. Tyttärilläni on yhteensä kolme koiraa ja kun niitä on seuraillut, niin ainakin joitain sanoja ne tunnistavat aivan varmasti. Esimerkiksi mielilelujen nimet ovat sellaisia.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Tunnistavat kyllä, oli mulla pari kissaakin jotka tunnistivat nimensä. Kun esimolivat sohvalla vieressä niin se kääntyi katsoomaan kumman nimen sanoi, luulisin et eläimet on fiksumpia mitä monet luulee. Ne vaan ei aina välitä paskaakaan meidän jutuista ja siitä saattaa tulla eri tunne.Märkäruuti kirjoitti: ↑06 Marras 2025, 09:46Jos ukko on häviksissä, auttaisko kun kilistelee kaljapulloja yhteen?Elämänsankari kirjoitti: ↑06 Marras 2025, 07:42 Keksin et avaan jääkaapin oven ja rapistelen jotain pussia tai vastaavaa siellä, jokainen tuli keittiöön ja aika nopsaan.
Ei vaan. Tyttärilläni on yhteensä kolme koiraa ja kun niitä on seuraillut, niin ainakin joitain sanoja ne tunnistavat aivan varmasti. Esimerkiksi mielilelujen nimet ovat sellaisia.
-
Brainwashed
- Reactions:
Meidän koirat ymmärtävät ainakin yhden sanan, MAT!

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Märkäruuti
- Reactions:
Eivät varsinkaan kissat. Koirilla on kotona isäntä, kissoilla henkilökunta.Elämänsankari kirjoitti: ↑06 Marras 2025, 09:54 Ne vaan ei aina välitä paskaakaan meidän jutuista ja siitä saattaa tulla eri tunne.
Molemmista on kokemusta omastakin takaa.
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa syystä että olen allerginen niille. Riippuu toki rodusta aika paljon mutta yksi asia on minua ihmetyttänyt oikeastaan koko elämäni.
Miksi ihmeessä koirat hakeutuvat seuraani ja tunkevat jopa syliin vaikka yritän olla niitä sen kummemmin huomioimatta? Ja tätä on jatkunut jo vuosikymmeniä. Monesti on käynyt niin että se kaverin koira jopa tulee syliin makaamaan ja sitten omistajat ovat ihmetelleet että ei se yleensä vieraille noin tee.
Puheesta en tiedä mutta vaistoaako ne koirat jotenkin sen että tuonne ei saisi mennä ja sitten vain kiusaa mua? Tätä on ihmetelty lähipiirissä paljonkin. Miksi juuri minä, joka on se allerginen?
Miksi ihmeessä koirat hakeutuvat seuraani ja tunkevat jopa syliin vaikka yritän olla niitä sen kummemmin huomioimatta? Ja tätä on jatkunut jo vuosikymmeniä. Monesti on käynyt niin että se kaverin koira jopa tulee syliin makaamaan ja sitten omistajat ovat ihmetelleet että ei se yleensä vieraille noin tee.
Puheesta en tiedä mutta vaistoaako ne koirat jotenkin sen että tuonne ei saisi mennä ja sitten vain kiusaa mua? Tätä on ihmetelty lähipiirissä paljonkin. Miksi juuri minä, joka on se allerginen?
Olen huomioinut saman. Muutenkin koirat ovat miellyttävämpiä ja fiksumpia kuin monet ihmiset.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑06 Marras 2025, 06:18 https://www.iltalehti.fi/perheartikkeli ... ca071c90d3
Paremmin ne ymmärtää puhetta kuin jotkut ihmiset.