No kysytäänpä pois: Oma paremmuus muihin nähden

Mielitkö itteäs paremmaksi kuin muut?

Parempi oon juu kuin suurin osa
5
50%
Samanarvoinen
4
40%
Oon perseestä enemmän kuin moni muu
1
10%

Ääniä yhteensä: 10

deep purpose
Reactions:
Viesti:

No kysytäänpä pois: Oma paremmuus muihin nähden

Viesti Kirjoittaja deep purpose »

Tämmöinen aihe, eli koetko itteäs paremmaksi kuin muut? Voi hyvinkin olla että suurin osa itsestään näin ajattelee. Miten voi mitata paremmuutta? Pitäisikö analyysin perustua universaalis-adekvaattis-objektiivisuuteen? Onhan ihmisissä eroja. Vaikka vääräjalkaisetkin tyypit mielii itseään parhaimmistoon, niin ehkä jopa yllättävän moni urpokin ja selvästi hakoteillä olevat ovat tyyliin: Me me me!! :hehe:
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Brainwashed
Reactions:

Re: No kysytäänpä pois: Oma paremmuus muihin nähden

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Tunnen tietynlaisen piston osuvan kohdalleni, että olisin osaltani aiheuttanut tämänkaltaista debattia, mutta oma vastaukseni itseäni koskien on se että en tunne vähäisimmässäkään määrin olevani "muita parempi", erilainen ja suorasukaisempi ristiriitaisten aiheitten esittämisessä kyllä, mutta sen katson olevan eri asia kuin itseäni parempana pitämistä per se, itse asiassa olen varmaan muita huonompi siinä mielessä, että töksäytän asioita aika lailla suodattamattomasti, mutta kuten Matt Gaetz totesi kysyttäessä, että miten hän suhtautuu siihen kun muut pahoittavat mielensä töksäyttelystään, niin be offended.

https://mynbc15.com/news/nation-world/b ... protesters

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Brainwashed kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:38 Tunnen tietynlaisen piston osuvan kohdalleni, että olisin osaltani aiheuttanut tämänkaltaista debattia, mutta oma vastaukseni itseäni koskien on se että en tunne vähäisimmässäkään määrin olevani "muita parempi", erilainen ja suorasukaisempi ristiriitaisten aiheitten esittämisessä kyllä, mutta sen katson olevan eri asia kuin itseäni parempana pitämistä per se, itse asiassa olen varmaan muita huonompi siinä mielessä, että töksäytän asioita aika lailla suodattamattomasti, mutta kuten Matt Gaetz totesi kysyttäessä, että miten hän suhtautuu siihen kun muut pahoittavat milensä töksäyttelystään, niin be offended.

8-)
Mä en pidä sua mitenkään TOSI isona vääräjalkana. Sulla on vahvat omat "jutut" mutta sillee suht OK tavalla kuitenkin. ;)
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

deep purpose kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:42
Brainwashed kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:38 Tunnen tietynlaisen piston osuvan kohdalleni, että olisin osaltani aiheuttanut tämänkaltaista debattia, mutta oma vastaukseni itseäni koskien on se että en tunne vähäisimmässäkään määrin olevani "muita parempi", erilainen ja suorasukaisempi ristiriitaisten aiheitten esittämisessä kyllä, mutta sen katson olevan eri asia kuin itseäni parempana pitämistä per se, itse asiassa olen varmaan muita huonompi siinä mielessä, että töksäytän asioita aika lailla suodattamattomasti, mutta kuten Matt Gaetz totesi kysyttäessä, että miten hän suhtautuu siihen kun muut pahoittavat milensä töksäyttelystään, niin be offended.

8-)
Mä en pidä sua mitenkään TOSI isona vääräjalkana. Sulla on vahvat omat "jutut" mutta sillee suht OK tavalla kuitenkin. ;)
Kiva tietää ja toivotan mukavaa vkl.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
deep purpose
Reactions:
Viesti:

Brainwashed kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:43
deep purpose kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:42

8-)
Kiva tietää ja toivotan mukavaa vkl.

8-)
Tack de samma! :jep:
JeeSe
Reactions:

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tottakai oon parempi kuin muut.
Mutta en siis tietenkään kehu itseäni, vaan se johtuu pelkästään siitä, kun kaikki muut vaan on niin kelvottomia.
deep purpose
Reactions:
Viesti:

JeeSe kirjoitti: 14 Marras 2025, 15:34 Tottakai oon parempi kuin muut.
Mutta en siis tietenkään kehu itseäni, vaan se johtuu pelkästään siitä, kun kaikki muut vaan on niin kelvottomia.
Mielestäni "hyvällä tyylillä" tekijä on monelta kadoksissa. Tai sitten niillä ei ole tyylitajua koskaan ollutkaan ja me eletään niitten aikoja tätänykyä. :twisted:
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Pakko, muutenhan sitä äkkiä tyytyis keskinkertaisuuteen.

Don't accept average habits. Open your heart and push the limits.
Be stronger than your excuses
Paikalla
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Aika harvalla on objektiivisesti perusteltavissa oleva yleisparemmuus. Joitain sellaisia superihmisiä kyllä on, ainakin siltä osin kuin heidän tekemisiään tietää.

Mutta aika moni varmaan kokee olevansa useimpia parempi jossain jutussa. Olipa tunne perusteltu tai ei
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

MooM kirjoitti: 14 Marras 2025, 17:34 Aika harvalla on objektiivisesti perusteltavissa oleva yleisparemmuus. Joitain sellaisia superihmisiä kyllä on, ainakin siltä osin kuin heidän tekemisiään tietää.

Mutta aika moni varmaan kokee olevansa useimpia parempi jossain jutussa. Olipa tunne perusteltu tai ei

Useimpia parempi jossain jutussa, ei tuossa mun mielestä ihmeellistä ole ja se on usein faktakin.

Kaikilla meillä on vahvuutemme, toki joillakin myös harhakuvitelmansa.

Erään sukupuolioletetun tunnen ja hän on mielestäni kylmin ihminen jota tiedän, ei sillei näkyvästi mut kun hänet oppii tuntemaan niin jokainen sen huomaa. Hänen vanhempansakin, silti hän usein puhuu kuinka hänen vahvuutensa on se kuinka lämmin ja ymmärtävä hän on.

NOT. Mut toki me kaikki pidämme turpamme kiinni..
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

deep purpose kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:22 Vaikka vääräjalkaisetkin tyypit mielii itseään parhaimmistoon, niin ehkä jopa yllättävän moni urpokin ja selvästi hakoteillä olevat ovat tyyliin: Me me me!!
Kyl sääntö numero 1 on, että omaa paremmuuttaan ei julisteta, sitä toteutetaan. Julistaminen on ainakin mulle merkki pikemminkin päinvastaisesta. Ne oikeasti kovat tekijät joita tunnen, on melko vaatimattomia puheissaan vaikka olis saavutuksia millä kerskailla. Mihin sitä kukakin haluaa keskittyä, jotkut haluaa luoda pelkkää imagoa ilman katetta ja jotkut toiset haluaa olla luomatta imagoa vaikka olis katetta.
Be stronger than your excuses
deep purpose
Reactions:
Viesti:

KultaKikkare kirjoitti: 14 Marras 2025, 18:34
deep purpose kirjoitti: 14 Marras 2025, 12:22 Vaikka vääräjalkaisetkin tyypit mielii itseään parhaimmistoon, niin ehkä jopa yllättävän moni urpokin ja selvästi hakoteillä olevat ovat tyyliin: Me me me!!
Kyl sääntö numero 1 on, että omaa paremmuuttaan ei julisteta, sitä toteutetaan. Julistaminen on ainakin mulle merkki pikemminkin päinvastaisesta. Ne oikeasti kovat tekijät joita tunnen, on melko vaatimattomia puheissaan vaikka olis saavutuksia millä kerskailla. Mihin sitä kukakin haluaa keskittyä, jotkut haluaa luoda pelkkää imagoa ilman katetta ja jotkut toiset haluaa olla luomatta imagoa vaikka olis katetta.
Totta. Itse olen ollut tämän moton immeisii, eli "en halua voittaa, mutta saavuttaa".
Elämänsankari
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

deep purpose kirjoitti: 14 Marras 2025, 18:38
KultaKikkare kirjoitti: 14 Marras 2025, 18:34
Totta. Itse olen ollut tämän moton immeisii, eli "en halua voittaa, mutta saavuttaa".
Itse olen aina laittanut itselleni tavoitteita koska se motivoi, muut niistä ei oikein tiedä eikä se tule ilmi jos tavoitteeni saavutan.

Se on tärkeä asia itselle, mut ei kuulu muille.

Nyt puhun aika yksinkertaisista asioista, aikoinaan esim 400m alle 60sek. Pitkässä matikassa L, pusu eräältä tytöltä.

Monenlaista, mutta ei kuulu muille. Toki jälkikäteen joillekin läheisille vähän kertonut, siinä missä hekin omia asioitaan.
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Tressinsietokyky on yksi ominaisuus jota olen joutunut kasvattamaan ja huomaan sen kehittyneen paremmaksi vuosien varrella. On asioita joihin ei voi vaikuttaa, mutta tiedostaminen ja tietyn lainen varautuminen siihen auttaa.

"Samanarvoinen" kohtaa klikkasin, mutta sitten jälkeen päin mietin asiaa uudestaan ja kirjoitin tuon ylläolevan mietteen...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Hyvin moni luulee itsestään liikoja. Ja siihen on yleensä jokin syy. Toiset ovat parempia toisissa asioissa kuin toiset. Joskus tunne saattaa siis olla aivan perusteltu.

Suurin osa tuntemistani tyypeistä kuvittelee kuitenkin itsestään liikoja aivan muista syistä. Heillä on älytön tarve päteä. Ihmeellisintä on ollut se, ettei kyseinen tarve poistu iän myötä. Syyt vain vaihtuvat toiseksi. Rinnastan ominaisuuden tyhmyyteen, joka on erittäin monimuotoista.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin