Missä tapauksessa on oikein pitää salarakasta?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
Märkäruuti
- Reactions:
Re: Missä tapauksessa on oikein pitää salarakasta?
Jos se virallinen rakas tietääja hyväksyy. Oiskohan silloin. 
Eihän se silloin ole salainenMärkäruuti kirjoitti: ↑22 Marras 2025, 22:21 Jos se virallinen rakas tietääja hyväksyy. Oiskohan silloin.![]()
Salarakas ei välttämättä tarkoita sitä että sen kanssa pettää jotakuta. Se tarkoittaa vaan sitä et se suhde pidetään salassa, oli syy mikä tahansa. Ja kyllä sille voi olla useampikin ihan perusteltu syy. Esim. haluaa edetä rauhassa ennen kun julkistaa suhdetta muille, esim. julkkiksilla voi olla hyvä syy pitää suhdekuviot salassa.
No minulla ei koskaan ole ollut minkään sortin salarakasta.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Ihastunut olen useinkin ja kaukaa ihaillut.
-
Märkäruuti
- Reactions:
On se muilta. Avioliiton kulissi pysyy pystyssä.
Minulla oli salarakas ja jopa samasta rapusta. Polttelin vielä silloin tupukkia ja valittelin viikonloppuiltana rannassa hyvässä seurassa grillatessamme ja ryypätessämme, että pitää lähteä jo aamulla fillarilla kauppaan, kun tupakit loppuu ennen kun olen ajokunnossa. Aamulla eteisessä oli postiluukusta pudotettu Marlboro-aski, jossa oli viisi röökiä ja mukana liite: "Salarakkaalta"
Minulla oli silloin naisystävä, jolle tietenkin näytin lappua. Muutenkin minun ja naapurin salarakkaussuhde oli kaveriporukassa hyvinkin julkinen. Salarakkaani tytär oli paikallisessa ravintolassa käynyt esittäytymässä minun tyttärelleni, että olemme melkein sisarpuolia. Että sellaista salarakkautta.
Siitäkin on jo kohta parikymmentä vuotta. Tuo aika entinen ei koskaan enää palaa....
Itse olen sellanen yhden naisen mies.
Jos joillain on tarvetta salarakkaaseen, niin jokin asia ei suhteessa ole kohdallaan.
Silloin pitää miettiä asiat perinpohjaisesti selviksi.
Toinen asia taas on sellainen, että ainakin minä ihastun vähän väliä uuteen ihmiseen ja viihdyn hänen seurassaan, istutaan joskus kahvilla ja puhutaan jonninjoutavia.
Tämä ei kuitenkaan ole mitään vonkaamista tai sen kummemmin pidemmälle viemistä. Eikä siinä ole muuta syntiä, kuin "no nyt se nähtiin vieraan naisen kanssa kahvilassa"
Näitä juttuja ollaan nicekaverin kanssa joskus naureskeltu ja suunniteltu visiittiä kahvilaan. Hän vieraan miehen kanssa ja minä vieraan naisen kanssa
Jos joillain on tarvetta salarakkaaseen, niin jokin asia ei suhteessa ole kohdallaan.
Silloin pitää miettiä asiat perinpohjaisesti selviksi.
Toinen asia taas on sellainen, että ainakin minä ihastun vähän väliä uuteen ihmiseen ja viihdyn hänen seurassaan, istutaan joskus kahvilla ja puhutaan jonninjoutavia.
Tämä ei kuitenkaan ole mitään vonkaamista tai sen kummemmin pidemmälle viemistä. Eikä siinä ole muuta syntiä, kuin "no nyt se nähtiin vieraan naisen kanssa kahvilassa"
Näitä juttuja ollaan nicekaverin kanssa joskus naureskeltu ja suunniteltu visiittiä kahvilaan. Hän vieraan miehen kanssa ja minä vieraan naisen kanssa
"Missä tapauksessa on oikein pitää salarakasta?"
Jaa-a, tämä tuli niin äkkiä.
Onkos sillä oikeasti suurta merkitystä mitä asioita muut eivät tiedä, kun ei itsekään voi kaikkea tietää.
Onko tuo, että "pitää salarakasta", jotenkin jonkun toisen asia tai ongelma tai ongelma ollenkaan.
Ehkä se, jos ongelma on, on sen salaajan ongelma. Ja jos ei ole ongelma salaajalle, niin kannattaako siitä asiasta edes yrittää tehdä jonkun muun ongelma.
Jaa-a, tämä tuli niin äkkiä.
Onkos sillä oikeasti suurta merkitystä mitä asioita muut eivät tiedä, kun ei itsekään voi kaikkea tietää.
Onko tuo, että "pitää salarakasta", jotenkin jonkun toisen asia tai ongelma tai ongelma ollenkaan.
Ehkä se, jos ongelma on, on sen salaajan ongelma. Ja jos ei ole ongelma salaajalle, niin kannattaako siitä asiasta edes yrittää tehdä jonkun muun ongelma.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Salarakas on yleensä median kiertoilmaisu sille, että joku on jäänyt kiinni puolisonsa pettämisestä. Yleensä niin, että sivusuhde on ollut pitempi kuin yhden illan juttu.
Toinen vaihtoehto on se, että media saa tietää suhteesta (jossa ei petetä ketään), mutta silloin puhutaan yleensä salasuhteesta, yllätyssuhteesta tms. Ei salarakkaasta.
Hauskimpia on "yllätysvauvat" tai "yllätyserot". Tuskin yllätyksiä paljastumisvaiheessa muille kuin medialle ja isolle yleisölle. Toki raskaaksi tuleminen voi olla yllätys asianosaisillekin. Ja eropaperit sille toiselle osapuolelle.
Toinen vaihtoehto on se, että media saa tietää suhteesta (jossa ei petetä ketään), mutta silloin puhutaan yleensä salasuhteesta, yllätyssuhteesta tms. Ei salarakkaasta.
Hauskimpia on "yllätysvauvat" tai "yllätyserot". Tuskin yllätyksiä paljastumisvaiheessa muille kuin medialle ja isolle yleisölle. Toki raskaaksi tuleminen voi olla yllätys asianosaisillekin. Ja eropaperit sille toiselle osapuolelle.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Jos siihen liittyy pettämistä, ei koskaan. Jos jotkut haluavat salata suhteensa, johon ei liity mitään pettämisiä ja kieroiluja, joiltain muilta, niin se on OK. Usein ainakin työpaikalla rakastuneet pitävät hyvin matalaa profiilia pitkän aikaa. Joskus asia on paljastunut muille kuin kaikkein lähimmille kavereille nimen muuttumisesta.