Oletko jo laittanut jouluvaloja kotiin?

Oletko jo laittanut jouluvaloja kotiin?

Olen, tietenkin! Valot tuovat iloa pimeyteen.
2
18%
En vielä, mutta aion pian laittaa.
3
27%
No en vielä!
1
9%
En taida laittaa jouluvaloja ollenkaan.
2
18%
Laitan vain ulos
1
9%
Laitan vain sisälle
1
9%
Laitan sekä ulos että sisälle
1
9%

Ääniä yhteensä: 11

Sulervo
Reactions:

Re: Oletko jo laittanut jouluvaloja kotiin?

Viesti Kirjoittaja Sulervo »

KultaKikkare kirjoitti: 22 Marras 2025, 11:25 Jos haluaa hifistellä niin voisi tehdä vielä automaatiosäännön joka pitää noita koko vuorokauden yhtäjaksoisesti päällä kerran parissa viikossa kuivatusajona.
Itse olen pitänyt valoja ulkona marras-tammikuussa n. 10 vuoden ajan vuorokauden pimeään aikaan, ja halvatkin valosarjat ovat toistaiseksi kestäneet (en koe näitä nimenomaan jouluvaloiksi, vaan sellaisiksi jotka tuovat iloa pimeyteen).
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

Vasta mtmia yhdet kerrallaan, jotka ovat olleet sammuksissa viimetalvesta. (Ei aikaisemmin ole ollut näin avutonta muidenkaan tekemisten suhteen, jopa j.tikkuamisten. :( )
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Emme ole laittaneet mitään jouluvaloja. Kausivaloja kylläkin. Ja se on aivan eri asia se.

Jouluvalot kuuluvat jouluun, eivät marraskuuhun. Eikä niitä tarvita muualle kuin joulukuuseen.

Ja joulun aika alkaa vasta 24.12. joka vuosi. Joidenkin mielestä se loppuu loppiaiseen, joka on seuraava vuoden tammikuussa. Minulle viimeinen joulun päivistä on 26.12. Ja siinä on aivan tarpeeksi.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Isommasta simahtivat paristot. Nyt on tuo yksi pikkutuikku.

Ajattelin ostaa muovisen minikuusen ledvaloilla. Nyt ei vielä ole kissaa joka kaatelisi sitä. Mutta tilanne saattaa muuttua.

Työtarjous Filippiineiltä. Vastauksessani kysyin että olen jo prosessin käynyt kertaalleen läpi ja epäilen lopputuloksen olevan sama. Jos natsaisi ei lähtö sinne olisi sittenkään ihan ongelmatonta.
Liitteet
IMG_20251021_130844~2.jpg
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

Pattinero kirjoitti: 23 Marras 2025, 12:55 Emme ole laittaneet mitään jouluvaloja. Kausivaloja kylläkin. Ja se on aivan eri asia se.

Jouluvalot kuuluvat jouluun, eivät marraskuuhun. Eikä niitä tarvita muualle kuin joulukuuseen.

Ja joulun aika alkaa vasta 24.12. joka vuosi. Joidenkin mielestä se loppuu loppiaiseen, joka on seuraava vuoden tammikuussa. Minulle viimeinen joulun päivistä on 26.12. Ja siinä on aivan tarpeeksi.
Kohentavathan nuo ns. kausivalot useampien vanhuksienKIN mieliä ja terveyttä pimeän ja synkän kaamosajan yli, väliin lumettomankin. :idea:
E-M
Reactions:

Viesti Kirjoittaja E-M »

E-M kirjoitti: 23 Marras 2025, 11:53 Vasta mtmia yhdet kerrallaan, jotka ovat olleet sammuksissa viimetalvesta. (Ei aikaisemmin ole ollut näin avutonta muidenkaan tekemisten suhteen, jopa j.tikkuamisten. :( )
Korj.
... sammuksissa ja paikoillaan viimetalvesta.
Poista suositus Vastaa Viestiin