Parisuhteessa "Siedettävä" paketti? Harvalla kai unelma on jostain miesmallista (Naisilla) tai naismallista (Miehillä). Tai saa kai niistä päiväunelmoida. Realiteetit asettavat kuitenkin rajat. Ja se kauneus/komeus voi myös olla kirous.MooM kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:32Ihmissuhteissa ei, parisuhteissa se on tekijä, koska osa vetovoimasta liittyy ulkonäköön. Lisäksi varmaan kaikilla on jotain minimikriteerejä puolison habitukselle.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:25Kyllä. Mutta epäilen että jokainen ihminen kiinnittää tuohon ulkonäköön ensimmäisenä huomiota. En tiedä onko sillä merkitystä parinvalinnassa. Tuohon päänsisäiseen maailmaan on äärettömän vaikea päästä, mielestäni lähes mahdotonta. Mutta avio/avoparit varmasti jotenkin löytävät yhteisen sävelen, jopa siinä määrin että joidenkin parisuhde muistuttaa ajatustenlukua. Itselläni ei ole asiasta kokemusta joten ne joilla on pari voivat valaista asiaa.marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 17:40Kauneus/komeus on katsojan silmässä, muut seikat vaikuttavat siihen ulkonäköä enemmän miten koemme toinen toisemme.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 10:48Juon vain kuumaa maitokahvia, joka sitten puolen tunnin päästä on jäähtynyt. Miehelle taitaisi olla ongelma jos tulee kauniiksi. Mutta ainakaan tuo haalea maitokahvi ei ole minua tehnyt komeammaksi. Peilistä tuijottaa vanheneva väsynyt mies, jos peiliin uskaltaa katsoa.
Mutta kuitenkin se mitä on loppujen lopuksi siinä noin 1,3 kilon harmaassa möntissä on tärkeintä kaikissa ihmissuhteissa, ulkonäön pitäisi olla täysin toissijaista.
Anna neuvo, mitä ei pyydetty!
Re: Anna neuvo, mitä ei pyydetty!
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Ensivaikutelma tietysti jo aluksi ratkaisee alkaako suhde ja kehittyykö se parisuhteeksi. Kauneudella tai komeudella ei pitkälle pötkitä, jos muu persoonallisuus ja olosuhteet eivät natsaa. Pariskunnillakin on omat vaiheensa ja ei se aina niin auvoista ole se elämä parisuhteessakaan. Joustettava on puolin ja toisin. Avioeroa en ole kokenut ja sietokykyä kyllä on koeteltu varmaan puolin ja toisin...Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:25Kyllä. Mutta epäilen että jokainen ihminen kiinnittää tuohon ulkonäköön ensimmäisenä huomiota. En tiedä onko sillä merkitystä parinvalinnassa. Tuohon päänsisäiseen maailmaan on äärettömän vaikea päästä, mielestäni lähes mahdotonta. Mutta avio/avoparit varmasti jotenkin löytävät yhteisen sävelen, jopa siinä määrin että joidenkin parisuhde muistuttaa ajatustenlukua. Itselläni ei ole asiasta kokemusta joten ne joilla on pari voivat valaista asiaa.marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 17:40Kauneus/komeus on katsojan silmässä, muut seikat vaikuttavat siihen ulkonäköä enemmän miten koemme toinen toisemme.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 10:48Juon vain kuumaa maitokahvia, joka sitten puolen tunnin päästä on jäähtynyt. Miehelle taitaisi olla ongelma jos tulee kauniiksi. Mutta ainakaan tuo haalea maitokahvi ei ole minua tehnyt komeammaksi. Peilistä tuijottaa vanheneva väsynyt mies, jos peiliin uskaltaa katsoa.
Mutta kuitenkin se mitä on loppujen lopuksi siinä noin 1,3 kilon harmaassa möntissä on tärkeintä kaikissa ihmissuhteissa, ulkonäön pitäisi olla täysin toissijaista.
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Minulla ja tyttärelläni on ollut aina, ja on edelleen läheiset ja lämpimät välit, mutta vävyni kanssa on suoraan sanottuna viileähköt välit...marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:38Sulla on tietysti mielipiteen vapaus, mutta mitalilla on kaksi puolta. Ymmärrystä ja sopeutumista tietysti tarvitaan puolin ja toisin, mutta välit tyttäreen kannattaa pitää pitää kunnossa ja olla puheväleissä.Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:22Vävyni on syntynyt ja kasvanut Suomessa, mutta hänen esivanhempansa ovat muuttaneet tänne Venäjältä ja perheen sukunimikin on muutettu venäläisestä suomenkieliseksi. Ehkä itsekäs luonne ja "ryssäläisyys" on vävyllekin periytynyt ominaisuus? Näin olen ajatellut, kun mua joskus oikein kovasti potuttaa...marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:13Oliko vävy sitten ulkomaalaistaustainen? Elämä onnen kauppaa. Me vanhemmat emme voi elää lapsiemme puolesta, tietysti voimme neuvoa ja toivoa, mutta aikuiset lapset kyllä tekevät omat päätöksensä. Toisaalta se myös on hyvä juttu, että ovat itsenäisiä ja ottavat itse vastuun omasta elämästään. Tuskin kieltäminenkään onnistuu, jos lapsi on päättänyt valita elämän ulkomailla?Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:03Ei, vaan se kateellinen olen minä, jonka toisen lapsen vävyni vei ulkomaille.
Tyttärelläni olisi ollut parempi elämä ja tulevaisuus Suomessa.![]()
Appiukkoni veli aikoinaan uhkasi polttavansa mökkinsä ja valitti sanoen, "jos nuo saksalaiset eivät lopu". Perheen yksi tyttö meni saksalaisen kanssa naimisiin ja muutti Saksaan ja perheen toistakin tyttöä toinen saksalainen rupesi jahtaamaan ja pyörimään heidän nurkissaan...![]()
Eikä mielipiteeni vävystäni ole vain "anopin katkeruutta" tms. Monet sukulaisenikin ovat hämmästelleet "tohtoriherran" outoa käyttäytymistä Suomen-vierailuilla.
Kun linkkasin sen uutisen Sissi Enestamista niin ensireaktiot siihen saivat minussa aikaan kuvan että jotkin näkivät vain blondin bimbon huolimatta siitä että titteli oli astrofyysikko. En vielä ole ottanuyt selvää hänen pätevyydestään. Kirjan aihe on tietenkin aika outo, itse korjaisin sen muotoon Simulaatio Hypoteesi. Ehkä Simulaatio Teoria on myyntikikka, otsikosta on tehty myyvempi. Saan ehkä asiantuntija apua tuohon piakkoin. Jos kehtaan kysyä.
Kun nuorempana seurustelin tuli kyllä tyttöystävän ottovanhemmilta selväksi etten ollut oikein toivottu kumppani. Kuitenkin kun selasin vanhoja kortteja olivat toivottaneet eron jälkeen voimia ja kaikkea hyvää elämässä. Mutta luulen että ero oli paras ratkaisu. Se että jää roikkumaan parisuhteeseen joka ei toimi on virhe. Vanhemmille lapsen kumppani voi olla vaikea pala nieltäväksi. Sen ymmärrän. Mutta äidille se lapsi on aina se lapsi, vanhenee miten paljon tahansa. Näin äitini on sanonut minulle.Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:48Minulla ja tyttärelläni on ollut aina, ja on edelleen läheiset ja lämpimät välit, mutta vävyni kanssa on suoraan sanottuna viileähköt välit...marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:38Sulla on tietysti mielipiteen vapaus, mutta mitalilla on kaksi puolta. Ymmärrystä ja sopeutumista tietysti tarvitaan puolin ja toisin, mutta välit tyttäreen kannattaa pitää pitää kunnossa ja olla puheväleissä.Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:22Vävyni on syntynyt ja kasvanut Suomessa, mutta hänen esivanhempansa ovat muuttaneet tänne Venäjältä ja perheen sukunimikin on muutettu venäläisestä suomenkieliseksi. Ehkä itsekäs luonne ja "ryssäläisyys" on vävyllekin periytynyt ominaisuus? Näin olen ajatellut, kun mua joskus oikein kovasti potuttaa...marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:13Oliko vävy sitten ulkomaalaistaustainen? Elämä onnen kauppaa. Me vanhemmat emme voi elää lapsiemme puolesta, tietysti voimme neuvoa ja toivoa, mutta aikuiset lapset kyllä tekevät omat päätöksensä. Toisaalta se myös on hyvä juttu, että ovat itsenäisiä ja ottavat itse vastuun omasta elämästään. Tuskin kieltäminenkään onnistuu, jos lapsi on päättänyt valita elämän ulkomailla?Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:03Ei, vaan se kateellinen olen minä, jonka toisen lapsen vävyni vei ulkomaille.
Appiukkoni veli aikoinaan uhkasi polttavansa mökkinsä ja valitti sanoen, "jos nuo saksalaiset eivät lopu". Perheen yksi tyttö meni saksalaisen kanssa naimisiin ja muutti Saksaan ja perheen toistakin tyttöä toinen saksalainen rupesi jahtaamaan ja pyörimään heidän nurkissaan...![]()
![]()
Eikä mielipiteeni vävystäni ole vain "anopin katkeruutta" tms. Monet sukulaisenikin ovat hämmästelleet "tohtoriherran" outoa käyttäytymistä Suomen-vierailuilla.
Katsoin kyllä sen haastattelun, ihan ok esiintyi ja puhui asiansa ymmärrettävästi.
En kiinnittänyt huomiota hiusten väriin, enkä siihen "titteliin", eikä titteli sinällään tuo arvoa sisältöön, kertoo kyllä siitä mitä on tutkinut tai tutkimassa.
Mielekiintoinen ja hyvä esitys oli.
Muistin kyllä henkilön väärin, on muistaakseni toinen kosmologian tutkija, joka tämä Sissi ei ollutkaan.
En vielä ole ottanuyt selvää hänen pätevyydestään. Kirjan aihe on tietenkin aika outo, itse korjaisin sen muotoon Simulaatio Hypoteesi. Ehkä Simulaatio Teoria on myyntikikka, otsikosta on tehty myyvempi. Saan ehkä asiantuntija apua tuohon piakkoin. Jos kehtaan kysyä.
Mitä väärää tai vääryyttä se vävy on sinulle tehnyt?Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:48Minulla ja tyttärelläni on ollut aina, ja on edelleen läheiset ja lämpimät välit, mutta vävyni kanssa on suoraan sanottuna viileähköt välit...marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:38Sulla on tietysti mielipiteen vapaus, mutta mitalilla on kaksi puolta. Ymmärrystä ja sopeutumista tietysti tarvitaan puolin ja toisin, mutta välit tyttäreen kannattaa pitää pitää kunnossa ja olla puheväleissä.Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:22Vävyni on syntynyt ja kasvanut Suomessa, mutta hänen esivanhempansa ovat muuttaneet tänne Venäjältä ja perheen sukunimikin on muutettu venäläisestä suomenkieliseksi. Ehkä itsekäs luonne ja "ryssäläisyys" on vävyllekin periytynyt ominaisuus? Näin olen ajatellut, kun mua joskus oikein kovasti potuttaa...marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:13Oliko vävy sitten ulkomaalaistaustainen? Elämä onnen kauppaa. Me vanhemmat emme voi elää lapsiemme puolesta, tietysti voimme neuvoa ja toivoa, mutta aikuiset lapset kyllä tekevät omat päätöksensä. Toisaalta se myös on hyvä juttu, että ovat itsenäisiä ja ottavat itse vastuun omasta elämästään. Tuskin kieltäminenkään onnistuu, jos lapsi on päättänyt valita elämän ulkomailla?Jemina kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:03Ei, vaan se kateellinen olen minä, jonka toisen lapsen vävyni vei ulkomaille.
![]()
Tarkoitan vain että teemme joskus ulkonäön takia hätiköityjä päätöksiä henkilöstä, stereotypioita. Kuten blondit ovat bimboja/tyhmiä (Taisi olla tutkimus jossa blondit todettiin keskimäärin älykkäämmiksi kuin brunetit?), bodarit ovat vain tyhmiä lihaskasoja, rumat ovat tyhmiä jne... No, nyt tuli tyhmiä esimerkkejä kirjaimellisesti mutta joku voi auttaa minua tässä.Tauko kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 19:17Katsoin kyllä sen haastattelun, ihan ok esiintyi ja puhui asiansa ymmärrettävästi.
En kiinnittänyt huomiota hiusten väriin, enkä siihen "titteliin", eikä titteli sinällään tuo arvoa sisältöön, kertoo kyllä siitä mitä on tutkinut tai tutkimassa.
Muistin kyllä henkilön väärin, on muistaakseni toinen kosmologian tutkija, joka tämä Sissi ei ollutkaan.En vielä ole ottanuyt selvää hänen pätevyydestään. Kirjan aihe on tietenkin aika outo, itse korjaisin sen muotoon Simulaatio Hypoteesi. Ehkä Simulaatio Teoria on myyntikikka, otsikosta on tehty myyvempi. Saan ehkä asiantuntija apua tuohon piakkoin. Jos kehtaan kysyä.
No, ei tittelikään ole aina tae mistään. Jokainen tutkinto kai periaatteessa näyttää sen että olen läpäissyt tutkinnon ja perustason. Lisätietämystä voi olla todella paljon tutkinnon ulkopuolelta.
En viitannut sinuun tällä. Mutta otan Sissistä selvää tarkemmin. Työpaikat joissa hän on ollut eivät ole pikkupuljuja (NASA, ESA jne...). Ihan olemattomilla meriiteillä ei noissa työskennellä.
No, annetaan palstan naisille silmänruokaa. Mutta voi olla ettei ole kaikkien naisten makuun. Ja pään sisällöstä en osaa sanoa yhtään mitään:
11 vuotta sitten hänen kasvonsa olivat kaikkialla – näin ”kuumalla vangilla” menee nykyään
Vuonna 2014 Jeremy Meeksin pidätyskuva villitsi maailmalla. Nykypäivänä hän elää täysin erilaista elämää.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011639509.html
11 vuotta sitten hänen kasvonsa olivat kaikkialla – näin ”kuumalla vangilla” menee nykyään
Vuonna 2014 Jeremy Meeksin pidätyskuva villitsi maailmalla. Nykypäivänä hän elää täysin erilaista elämää.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011639509.html
Se olikin tämä avaruustutkija Sini Merikallio, jonka oletin olevan kyseessä.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 19:33Tarkoitan vain että teemme joskus ulkonäön takia hätiköityjä päätöksiä henkilöstä, stereotypioita. Kuten blondit ovat bimboja/tyhmiä (Taisi olla tutkimus jossa blondit todettiin keskimäärin älykkäämmiksi kuin brunetit?), bodarit ovat vain tyhmiä lihaskasoja, rumat ovat tyhmiä jne... No, nyt tuli tyhmiä esimerkkejä kirjaimellisesti mutta joku voi auttaa minua tässä.Tauko kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 19:17Katsoin kyllä sen haastattelun, ihan ok esiintyi ja puhui asiansa ymmärrettävästi.
Muistin kyllä henkilön väärin, on muistaakseni toinen kosmologian tutkija, joka tämä Sissi ei ollutkaan.En vielä ole ottanuyt selvää hänen pätevyydestään. Kirjan aihe on tietenkin aika outo, itse korjaisin sen muotoon Simulaatio Hypoteesi. Ehkä Simulaatio Teoria on myyntikikka, otsikosta on tehty myyvempi. Saan ehkä asiantuntija apua tuohon piakkoin. Jos kehtaan kysyä.
No, ei tittelikään ole aina tae mistään. Jokainen tutkinto kai periaatteessa näyttää sen että olen läpäissyt tutkinnon ja perustason. Lisätietämystä voi olla todella paljon tutkinnon ulkopuolelta.
En viitannut sinuun tällä. Mutta otan Sissistä selvää tarkemmin. Työpaikat joissa hän on ollut eivät ole pikkupuljuja (NASA, ESA jne...). Ihan olemattomilla meriiteillä ei noissa työskennellä.
Kaikkea se muisti osaa sotkea.
Molemmat hyviä Sini ja Sissi.
Sini Merikallio matkalla Marsiin | Elävä arkisto | Yle https://yle.fi/a/20-97524
Hän on työskennellyt avaruus- ja ilmastomuutostutkimuksen parissa Ilmatieteen laitoksella, mutta toimii nykyään kunnan eläinlääkärinä
Varmaan on, koska tuo otsikko vastaa paremmin sitä mielikuvaa mikä maallikoilla on teoriasta. Hypoteesi on heille "herrojen stiignafuuliaa". Ei sellaista sanaa kannata edes yrittää laittaa kirjan otsikkoon, jos aikoo myydä sitä suurelle yleisölle.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Monille maallikoille sana "teoria" vastaa lähinnä arvausta. Joillain kreationisteilla on viime aikoina ollut jopa erikseen teoriatiede ja oikea tiede. Veikkaan, että valtaosa maallikoista ei miellä sanaa "teoria" hyvin perustellun tieteellisen tiedon parhaana saatavissa olevana yhteenvetona. Tietenkin hypoteesi on umpimaallikolle vielä hämärämpi, vaikka tuolla kohtaa varmaan oikea.
Aika harvalla on mitäään reilusti keskimääräisen ylittäviä tai kovin tarkkoja vaatimuksia. Sellaiset listat on kai hyvin kauniiden ja pinnallisia asioita arvostavien (ja nuorten) juttu, ja aika marginaalista oikeassa elämässä. Mutta kun aletaan miettiä selkeitä isoja "vikoja" ukonäössä (ja nämä nyt suhteessa sellaiseen yleisesti miellyttävänä pidettyyn tavalliseen ulkonäköön), niin alkaa tulla vastaan juttuja, jotka karsivat heti alusta, eli selliaset ihmiset eivät sytytä, vaikka olisivat muuten fiksuja, kivoja yms. Friend zone.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:43Parisuhteessa "Siedettävä" paketti? Harvalla kai unelma on jostain miesmallista (Naisilla) tai naismallista (Miehillä). Tai saa kai niistä päiväunelmoida. Realiteetit asettavat kuitenkin rajat. Ja se kauneus/komeus voi myös olla kirous.MooM kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:32Ihmissuhteissa ei, parisuhteissa se on tekijä, koska osa vetovoimasta liittyy ulkonäköön. Lisäksi varmaan kaikilla on jotain minimikriteerejä puolison habitukselle.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 18:25Kyllä. Mutta epäilen että jokainen ihminen kiinnittää tuohon ulkonäköön ensimmäisenä huomiota. En tiedä onko sillä merkitystä parinvalinnassa. Tuohon päänsisäiseen maailmaan on äärettömän vaikea päästä, mielestäni lähes mahdotonta. Mutta avio/avoparit varmasti jotenkin löytävät yhteisen sävelen, jopa siinä määrin että joidenkin parisuhde muistuttaa ajatustenlukua. Itselläni ei ole asiasta kokemusta joten ne joilla on pari voivat valaista asiaa.marjatta1 kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 17:40Kauneus/komeus on katsojan silmässä, muut seikat vaikuttavat siihen ulkonäköä enemmän miten koemme toinen toisemme.Deimos kirjoitti: ↑23 Marras 2025, 10:48Juon vain kuumaa maitokahvia, joka sitten puolen tunnin päästä on jäähtynyt. Miehelle taitaisi olla ongelma jos tulee kauniiksi. Mutta ainakaan tuo haalea maitokahvi ei ole minua tehnyt komeammaksi. Peilistä tuijottaa vanheneva väsynyt mies, jos peiliin uskaltaa katsoa.
Hankalaa tuosta varmaan tulee, jos tutustuu ilman tapaamista (eism netissä), ihastuu, ja sitten tavatessa selviää, ettei olisi ulkonäön vuoksi koskaan ajatellut henkilöä parisuhdemielessä. Toinen tilanne on se, jos suhteen aikana toinen muuttuu esim normaalipainoisen tienoilta sairaalloisen ylipainoiseksi tai laiminlyö ulkonäkönsä radikaalisti (verrattuna aiempaan siis). Sekin vaikuttanee onko tilanne muuttunut ihan vaan laiskuuden vuoksi vai esim sairauden takia. Noissa kai pitää miettiä, miten iso juttu itselle se ukonäkö ja sen "huonontumisen" vuoksi lopahtanut seksuaalinen veto on, ja voiko asiaa jotenkin korjata omassa päässään. Näistä on varmaan vaikea puhua sen kumppaninkin kanssa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon