Naturalisti ja IDI0T?

Pattinero
Reactions:

Re: Naturalisti ja IDI0T?

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Tritonus kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:06 Hienoo että vielä on tollasta syvällistä ja perusteellista long form keskustelua.
Raikas tuulahdus menneestä.
Nykyihmisen aivot vasn ovat niin teknologian kärventämät etteivät kykene keskittymään kuin muutaman virkkeen toteamuksiin ja identiteettipoliittisiin sutkautuksiin. Perusteellisempi asioiden läpikäynti on liian työlästä. Sen takia eivät osaa arvostaa vaan käyvät louskuttamaan leukojaan.

Älkää välittäkö. Keep up the good work
Tuo on kyllä aivan totta. Monesti itsekin huomaan, että ei vaan jaksa lukea niitä kommentteja loppuun asti. Ja mitä pidempiä ne ovat sen laiskempi olen.

Siksi pitäisi kommentoida mahdollisimman lyhyesti. Ja siinä olen itsekin välillä toivottoman huono. Ja tiedän sen itsekin kyllä. Mitä pidempi kommentti, sen vaikeampi se on pitää mielenkiintoisena.

Tulikohan tästäkin jo liian pitkä kenties.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Deimos kirjoitti: 24 Marras 2025, 05:33 Ainut mikä häiritsee on se että nimimerkin nimi on kirjoitettu väärin. Se ei ole IDIOT, se on ID10T. No, kirjoitinkohan itsekään sitä oikein?
Oikein kirjoitit. Juontaa juurensa nörttivitsistä, jossa tukihenkilö ei halunnut suoraan tuoda julki mielipidettään käyttäjästä, vaan ilmoitti vikakoodiksi ID-10-T.
Al Bundy
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Al Bundy »

Ykkösnolla kirjoitti: 23 Marras 2025, 15:47 - Erityisesti pitkät tekoälyälytekstien lainaukset ovat kaameaa katsottavaa, mutta kai niistäkin joku pitää.
Nuo pitkät tekoälyviestit voitaisiin kyllä kieltää ihan kokonaan.

Pidän tekoälyn käyttöä toisten keskustelijoiden halveksimisena ja aliarvioitsimisena. Jos ei viitsi itse kirjoittaa viestiä ei tarvitse kirjoittaa ollenkaan.
Ykkösnolla
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Ykkösnolla »

ID10T kirjoitti: 24 Marras 2025, 07:44
Deimos kirjoitti: 24 Marras 2025, 05:33 Ainut mikä häiritsee on se että nimimerkin nimi on kirjoitettu väärin. Se ei ole IDIOT, se on ID10T. No, kirjoitinkohan itsekään sitä oikein?
Oikein kirjoitit. Juontaa juurensa nörttivitsistä, jossa tukihenkilö ei halunnut suoraan tuoda julki mielipidettään käyttäjästä, vaan ilmoitti vikakoodiksi ID-10-T.
Nyt vasta tajusin, että siinä on ykkönen. Teksti on sen verran pientä (15 tuuman näyttö), että lukulasitkaan eivät tuota kertoneet. Nyt kun tiedän sen olevan 1, näen sen myös. - Näinhän tämä silmät-aivot -yhdistelmä toimii, arvailee koko ajan. Id1ot, siitä olisi heti nähnyt, luulen, varmimmin tosiaan muodosta ID-10... hetkinen, onko tässä nimimerkissä siis oo vai nolla? Nyt riitti tämä lässytykseni............
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

MooM kirjoitti nikin oikein.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Tritonus kirjoitti: 23 Marras 2025, 22:06 Hienoo että vielä on tollasta syvällistä ja perusteellista long form keskustelua.
Raikas tuulahdus menneestä.
Nykyihmisen aivot vasn ovat niin teknologian kärventämät etteivät kykene keskittymään kuin muutaman virkkeen toteamuksiin ja identiteettipoliittisiin sutkautuksiin. Perusteellisempi asioiden läpikäynti on liian työlästä. Sen takia eivät osaa arvostaa vaan käyvät louskuttamaan leukojaan.

Älkää välittäkö. Keep up the good work
Joo, kyseisessä keskustelussa ei sinänsä ole mitään vikaa. Mutta tuntuu että se toistuu kaikissa ketjuissa täysin samana eikä etene piiruakaan.

No, on täälä rasittavampiakin ikijankutuksia kun toi, eipä siinä. Parivaljakko päättäkööt mun puoleata itse miten jatkossa toimivat. :)

Mut mun mielestä olisi hyvä jos avaatte aiheesta oman ketjun ja väännätte sielä niin kauan että jonkinlainen tulos saavutetaan. :D
Be stronger than your excuses
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Al Bundy kirjoitti: 24 Marras 2025, 08:46
Ykkösnolla kirjoitti: 23 Marras 2025, 15:47 - Erityisesti pitkät tekoälyälytekstien lainaukset ovat kaameaa katsottavaa, mutta kai niistäkin joku pitää.

Pidän tekoälyn käyttöä toisten keskustelijoiden halveksimisena ja aliarvioitsimisena. Jos ei viitsi itse kirjoittaa viestiä ei tarvitse kirjoittaa ollenkaan.
Vähän off topic, mutta tuli linkkarissa vastaan hyvä teksti kielimalleista, ja tässä tapauksessa niiden käytöstä puolustussektorilla

https://www.linkedin.com/posts/eva-sula ... 1xhim1Mevk

Alkua:
Screenshot_20251124_121217_LinkedIn.jpg
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Screenshot_20251124_121647_LinkedIn.jpg
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

MooM kirjoitti: 24 Marras 2025, 12:15
Al Bundy kirjoitti: 24 Marras 2025, 08:46

Vähän off topic, mutta tuli linkkarissa vastaan hyvä teksti kielimalleista, ja tässä tapauksessa niiden käytöstä puolustussektorilla

https://www.linkedin.com/posts/eva-sula ... 1xhim1Mevk

Alkua:
Screenshot_20251124_121217_LinkedIn.jpg
Joo, ne on työkaluja jotka tuo lisäarvoa oikein käytettynä, joskus paljonkin. Mut pohjimmiltaan se on heuristinen hakukone, google on steroids.

Ei kukaan odota perinteisen hakukoneenkaan tekevän hyviä päätöksiä.

Suuri kielimalli ei tiedä mitään mutta se on hyvä arvaamaan.
Be stronger than your excuses
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin