Pitäisiköhän tässä taas siirtyä ostamaan LIDListä
-
Brainwashed
- Reactions:
Re: Pitäisiköhän tässä taas siirtyä ostamaan LIDListä
Tässä keskustelussa ilmennetään oivasti 95% harrastamaa kollektiivista homppeliperseilyä.

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Autetaan keinoälyttömyyttä ja sinua. Käytännössä kaikilla johtavilla hi tech -yhtiöillä on tuotekehitys- ja tutkimuskeskuksia Israelissa. Sen sijaan valmistus tapahtuu pääsääntöisesti muualla. Maahan niitä yrityksiä on houkutellut pitkälle koulutettu osaava työvoima.Märkäruuti kirjoitti: ↑22 Marras 2025, 09:14Netin mukaan 90% kehittyneistä siruista valmistetaan Taiwanissa. USA on kakkonen valmistuksessa. Israelia en löytänyt pienellä googeloinnilla laikaan sirujen valmistajana. Onko sinulle (edes tuolle) väitteelle muuta pohjaa kuin naamakirja?
Lista tuntuu muutenkin olevan melkoisen yliampuva. Ei Israel mikään Kiina ole.
Keinoälyttömyys:
"Israelilla ei ole mikrosiruihin liittyvää erityisroolia kansainvälisissä keskusteluissa
, mutta maa on tunnettu korkean teknologian ja tuotekehityksen aloilla, kuten esimerkiksi elektroniikka.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... _in_Israel
-
Märkäruuti
- Reactions:
Pitää väitteesi paikkaansa tai ei niin käytännössä se ei tarkoita sitä, että maailma olisi riippuvainen Israelin puolijohdetuotannosta tai juuri mistään muustakaan siellä tuotetusta, kuten joku aikaisemmin lainaili. Tunnen entisen ammattini takia vähän Israelin teknistä tasoa. Meillä on jo pitkään hankittu PV:n erikoisjärjestelmiä (myös) Israelista. Kyseessä ei silloin ole globaali massatuotanto, vaan räätälöity suhteellisen pienten erien valmistus.
Niin eihän siellä niiden tuotantoa juurikaan ole kuten mainitsin. Sen sijaan on tuotekehitystä ja tutkimusta, jonka sijoittuminen maahan johtuu osaavasta työvoimasta. Väitteeni pitää paikkansa - suurimmat ja tunnetuimmat kansainväliset yhtiöt löytyvät linkittämältni sivustolta.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Marras 2025, 11:19Pitää väitteesi paikkaansa tai ei niin käytännössä se ei tarkoita sitä, että maailma olisi riippuvainen Israelin puolijohdetuotannosta tai juuri mistään muustakaan siellä tuotetusta, kuten joku aikaisemmin lainaili. Tunnen entisen ammattini takia vähän Israelin teknistä tasoa. Meillä on jo pitkään hankittu PV:n erikoisjärjestelmiä (myös) Israelista. Kyseessä ei silloin ole globaali massatuotanto, vaan räätälöity suhteellisen pienten erien valmistus.
Olen muuten varma, että tunnen "Israelin teknistä tasoa" paremmin kuin sinä työskennettyäni rapiat 30 kymmentä vuotta yhdessä maailman johtavista (amerikkalaisessa) hi tech -yhtiössä ja tehtyäni yhteystyötä mm israelilaisten kanssa. Silloisella työnantajallanikin (nyt olen jo eläkkeellä) on kehitys/tutkimuskeskus Israelissa ja niin on esimerkiksi Nokiallakin . Mutta jos olet sitä mkeltä, että Wikipedia valehtelee niin käy ihmeessä vaatimassa sen artikkeliin korjausta.
Tuosta artikkelista voit lukea lisää Isarelin teknisestä tasosta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_Wadi
Käy ihmeessä vaatimassa tuohonkin korjauksia kun tiedät asiat paremmin.
-
Märkäruuti
- Reactions:
En ole esittänyt mitään väitteitä asiantuntemuksestasi. Miksi olisin?
Ja miksi minun pitäisi tehdä korjauksia asiaan, josta olen samaa mieltä siltäosin kun itse asiaa tunnen?
Tuo tekoälylainaukseni oli nimimerkki Tomijk:n 22 Marras 2025, 07:57 postaamaan tekstiin, jonka mukaan Isaraelin boikotoiminen olisi mahdotonta, koska se vaatisi seuraavaa:
"Yhteenveto täydestä boikotista:
Tämä oli lainaus jostain, enkä tiedä miten tosissaan Tomijk asiaan uskoi. Ei tuolla listalla ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö Israelilla olisi pitkälle vietyä tuotekehittelyä useilla aloilla, mutta ei tuossa väitteessä silti paljoa järkeäkään ole. Kuten totesin, olen itsekin tutustunut israelilaiseen MIL-teknologiaan.
Niin, tuo on kuvitteellinen yhteenveto täydellisestä boikotista, siis sellaisten tuotteiden ja menetelmien täydellisestä boikotoimissta joiden kehityksessä tai joihin liittyvässä tutkimuksessa Israelilla on ollut osuutta ainakin jonkin verran.Märkäruuti kirjoitti: ↑24 Marras 2025, 12:14En ole esittänyt mitään väitteitä asiantuntemuksestasi. Miksi olisin?
Ja miksi minun pitäisi tehdä korjauksia asiaan, josta olen samaa mieltä siltäosin kun itse asiaa tunnen?
Tuo tekoälylainaukseni oli nimimerkki Tomijk:n 22 Marras 2025, 07:57 postaamaan tekstiin, jonka mukaan Isaraelin boikotoiminen olisi mahdotonta, koska se vaatisi seuraavaa:
"Yhteenveto täydestä boikotista:
Ei puhelinta
Ei tietokonetta
Ei navigointia
Ei autojen turvatekniikkaa
Ei verkkopankkia
Ei somen tietoturvaa (joten ei somea)
Ei modernia lääketiedettä
Ei vedenpuhdistusta
Ei maatalouden innovaatioita
Ei streamauspalveluita
Ei kosmetiikkaa
Ei hedelmiä ja vihanneksia, joissa on israelilaista tekniikkaa taustalla
Ei mitään, mikä muistuttaa 2000-luku"
Tämä oli lainaus jostain, enkä tiedä miten tosissaan Tomijk asiaan uskoi. Ei tuolla listalla ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö Israelilla olisi pitkälle vietyä tuotekehittelyä useilla aloilla, mutta ei tuossa väitteessä silti paljoa järkeäkään ole. Kuten totesin, olen itsekin tutustunut israelilaiseen MIL-teknologiaan.