Yrjöstä puhumattakaan. Kävisikö siihen joku yhtä ärmäkkä naisen nimi? Meinasi Arja lentää, kun raavin lehmänpaskaa kengänpohjasta?Teddy kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 09:28Tasa-arvon nimissä:
Kaikkihan tietävät, mikä sivumerkitys on nimellä Jorma. Nyt päätin, että tästä lähtien käytän nimeä Päivi vastaavalla tavalla. Eli siis: Kyllä minua nyt päivittää ankarasti. Ja: voi päivi, miten tylsää! Jos miesoletetun välineellä on tällainen salanimi niin toki sellainen pitää olla myös naisoletetun vastaavalla. Siis päivi.
Sukupuolineutraali kielenkäyttö
Re: Sukupuolineutraali kielenkäyttö
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Märkäruuti
- Reactions:
Äitini oli Lahja, mutta tiedän myös Lahja nimisen miehen.
Antje on nimenä harvinainen, mutta tuntemani miespuolinen Antje kertoi tietävänsä myös naispuolisen Antjen Suomessa. 1900 luvun alusta Antje nimi on annettu alle 45 miehelle ja alle 118 naiselle. Tämä "alle" johtuu siitä, ettei määrä näy tilastossa jos se jonain vuonna on annettu vähemmän kuin 5.
Myös Anttu nimeä on molemmilla sukupuolilla. Antun kohdalla miehiä on enemmän. Muuten yleisyys on samaa suurusluokkaa Antjen kanssa. Tuttavapiiriin kuuluu yksi Anttukin.
Nimipalvelusta on melko helppo löytää etunimiä, joita on annetu molemmille sukupuolille.
-
Vanha jäärä
- Reactions:
Pirjo on ollut ikiajat - ainakin 50 vuotta - naispuolinen Yrjö.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 10:53Yrjöstä puhumattakaan. Kävisikö siihen joku yhtä ärmäkkä naisen nimi? Meinasi Arja lentää, kun raavin lehmänpaskaa kengänpohjasta?Teddy kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 09:28Tasa-arvon nimissä:
Kaikkihan tietävät, mikä sivumerkitys on nimellä Jorma. Nyt päätin, että tästä lähtien käytän nimeä Päivi vastaavalla tavalla. Eli siis: Kyllä minua nyt päivittää ankarasti. Ja: voi päivi, miten tylsää! Jos miesoletetun välineellä on tällainen salanimi niin toki sellainen pitää olla myös naisoletetun vastaavalla. Siis päivi.
Mulle ihan vieras juttu. Nevöhööd, sanoisi joku.Vanha jäärä kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:40Pirjo on ollut ikiajat - ainakin 50 vuotta - naispuolinen Yrjö.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 10:53Yrjöstä puhumattakaan. Kävisikö siihen joku yhtä ärmäkkä naisen nimi? Meinasi Arja lentää, kun raavin lehmänpaskaa kengänpohjasta?Teddy kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 09:28Tasa-arvon nimissä:
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- KultaKikkare
- Reactions:
Tullaan näkeen persuja hallituksessa jatkossakin.
Be stronger than your excuses
Mulla oli joskus 3-4-vuotiaana mielikuvitusystävä nimeltä Pirjo.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:43Mulle ihan vieras juttu. Nevöhööd, sanoisi joku.Vanha jäärä kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:40Pirjo on ollut ikiajat - ainakin 50 vuotta - naispuolinen Yrjö.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 10:53Yrjöstä puhumattakaan. Kävisikö siihen joku yhtä ärmäkkä naisen nimi? Meinasi Arja lentää, kun raavin lehmänpaskaa kengänpohjasta?Teddy kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 09:28Tasa-arvon nimissä:
Mene mene tekel upharsin.
Mulla oli Olli. Meillä oli pitkiä puheluita. Vessassa, suihkun luuriin puhuen.asdf kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 12:01Mulla oli joskus 3-4-vuotiaana mielikuvitusystävä nimeltä Pirjo.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:43Mulle ihan vieras juttu. Nevöhööd, sanoisi joku.Vanha jäärä kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:40Pirjo on ollut ikiajat - ainakin 50 vuotta - naispuolinen Yrjö.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 10:53Yrjöstä puhumattakaan. Kävisikö siihen joku yhtä ärmäkkä naisen nimi? Meinasi Arja lentää, kun raavin lehmänpaskaa kengänpohjasta?Teddy kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 09:28Tasa-arvon nimissä:
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Pirjo sen sijaan istui usein mun poljettavan kolmipyöräisen mopon tarakalla. Kävimme keskusteluja olohuoneen pöydän alla, koska siinä oli pöytäliina, joka ulottui lattiaan asti.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 12:11Mulla oli Olli. Meillä oli pitkiä puheluita. Vessassa, suihkun luuriin puhuen.asdf kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 12:01Mulla oli joskus 3-4-vuotiaana mielikuvitusystävä nimeltä Pirjo.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:43Mulle ihan vieras juttu. Nevöhööd, sanoisi joku.Vanha jäärä kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:40Pirjo on ollut ikiajat - ainakin 50 vuotta - naispuolinen Yrjö.MooM kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 10:53Yrjöstä puhumattakaan. Kävisikö siihen joku yhtä ärmäkkä naisen nimi? Meinasi Arja lentää, kun raavin lehmänpaskaa kengänpohjasta?Teddy kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 09:28Tasa-arvon nimissä:
Mene mene tekel upharsin.
Sanopa kuuluisa mies-Vieno ja -Rauni. Luntata et saa.Märkäruuti kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 11:33Äitini oli Lahja, mutta tiedän myös Lahja nimisen miehen.
Antje on nimenä harvinainen, mutta tuntemani miespuolinen Antje kertoi tietävänsä myös naispuolisen Antjen Suomessa. 1900 luvun alusta Antje nimi on annettu alle 45 miehelle ja alle 118 naiselle. Tämä "alle" johtuu siitä, ettei määrä näy tilastossa jos se jonain vuonna on annettu vähemmän kuin 5.
Myös Anttu nimeä on molemmilla sukupuolilla. Antun kohdalla miehiä on enemmän. Muuten yleisyys on samaa suurusluokkaa Antjen kanssa. Tuttavapiiriin kuuluu yksi Anttukin.
Nimipalvelusta on melko helppo löytää etunimiä, joita on annetu molemmille sukupuolille.
Vieno on vakiintunut naisen nimeksi. Badding taisi olla Rauli. Eikös sekin ole neutraali nimi?
D. Gabaldon
D. Gabaldon
- KultaKikkare
- Reactions:
Kumma juttu kyllä. Mistäköhän johtuu.Yritin olla korrekti. Nykyään niin monet pahoittavat mielensä niin helposti.
Yltiökorrektiudella asiaa saa varmasti korjattua. Eikö psykologiakin osoita että mielipahan välttely on paras tapa kasvattaa sietokykyä. Suojelemalla lapsia kaikelta mielipahalta niistä kasvaa vahvoja ja tasapainoisia aikuisia.
Be stronger than your excuses
Onko lumiukko, lumiukko riippuu siitä missä kohtaa on porkkana 
Asia on pihvi ja sillä sipuli 
Ite oon ollut jonkin aikaa nyt sukupuolineutraali. Kyl toi boksin rajoituksista vapautuminen on ainakin itsellä toiminut. Paljon lepposampi fiilis jotenkin. Istumapissallakaan ei koe sellaista miehisten odotusten tuottamaa häpeää kuin ennen.
Istuu tuo neutraalisuus muutenkin agnostikkopragmaattiseen elämänfilosofiaani oikein kivasti.
Istuu tuo neutraalisuus muutenkin agnostikkopragmaattiseen elämänfilosofiaani oikein kivasti.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Raunista tulee mieleen ohjaaja Rauni Mollberg.
Vieno ei soita minulla mitään kelloja, joten Vieno niminen mies ei mitenkään voi olla kuuluisa. Yhden Vieno nimisen miehen olen tuntenut, mutta kyseessä oli sukunimi.
Molle on oikein.Märkäruuti kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 13:30Raunista tulee mieleen ohjaaja Rauni Mollberg.
Vieno ei soita minulla mitään kelloja, joten Vieno niminen mies ei mitenkään voi olla kuuluisa. Yhden Vieno nimisen miehen olen tuntenut, mutta kyseessä oli sukunimi.![]()
Kuuluisuus on suhteellinen käsite, mutta esimerkiksi Petteri Orpoa pidän varsin kuuluisana.