Ulottuvuudet, Universumi, Aika ja Avaruus

Goswell
Reactions:

Re: Ulottuvuudet, Universumi, Aika ja Avaruus

Viesti Kirjoittaja Goswell »

Märkäruuti kirjoitti: 28 Marras 2025, 23:56
Goswell kirjoitti: 28 Marras 2025, 23:30 uskonko tuollaista, no en.
Neil deGrasse Tyson: “The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it:"
Mahdotonta on mahdotonta uskoa. Valolla on nopeus c, valo syntyy tuohon nopeuteen lähteestään, liikkui lähde miten hyvänsä. Jos lähde on väliaineessa, fotonin nopeus muuttuu välittömästi väliaineen takia josta seuraa muutos aallonpituuteen ja jos väliainetta ei ole valo jatkaa syntymässä saadulla c:n nopeudella niin kauan kunnes joku muuttaa sen nopeutta, aallonpituus säilyy, nyt jos havaitsija liikkuu tuon lähteen suhteen, valon kulkunopeus ja samalla aallonpituus muuttuu havaitsijalle.
Tämän minä uskon.
Minun mielestä noin.
Vän
Reactions:

Re: Ulottuvuudet, Universumi, Aika ja Avaruus

Viesti Kirjoittaja Vän »

Goswell kirjoitti: Eilen, 09:06
Märkäruuti kirjoitti: 28 Marras 2025, 23:56
Goswell kirjoitti: 28 Marras 2025, 23:30 uskonko tuollaista, no en.
Neil deGrasse Tyson: “The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it:"
Mahdotonta on mahdotonta uskoa. Valolla on nopeus c, valo syntyy tuohon nopeuteen lähteestään, liikkui lähde miten hyvänsä. Jos lähde on väliaineessa, fotonin nopeus muuttuu välittömästi väliaineen takia josta seuraa muutos aallonpituuteen ja jos väliainetta ei ole valo jatkaa syntymässä saadulla c:n nopeudella niin kauan kunnes joku muuttaa sen nopeutta, aallonpituus säilyy, nyt jos havaitsija liikkuu tuon lähteen suhteen, valon kulkunopeus ja samalla aallonpituus muuttuu havaitsijalle.
Tämän minä uskon.
Tuo, mitä uskot, on mahdotonta. Täten todistat vääräksi väitteesi, että mahdotonta olisi mahdotonta uskoa.
Never trust the Government. Fuck the Government.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin