Linnan juhlat

Jemina
Reactions:

Re: Linnan juhlat

Viesti Kirjoittaja Jemina »

marjatta1 kirjoitti: Eilen, 05:42 "Veteraaneille järjestetään jälleen oma tilaisuus ennen Linnan juhlia. Tämä tilaisuus pidetään Presidentinlinnassa tiistaina 2. joulukuuta 2025.

Presidenttipari on kutsunut Presidentinlinnaan Suomen itsenäisyyden kunniavieraita, sotien veteraaneja ja lottia sekä muita sotasukupolvien edustajia.

– Veteraanien, heidän omaistensa sekä veteraaneja edustavien tahojen esittämien toiveiden mukaisesti järjestettävä päivävastaanotto mahdollistaa useamman kunniavieraan osallistumisen ja kiireettömän keskustelun vieraiden korkea ikä ja terveydentila huomioiden, presidentinkanslia tiedottaa."

Ilta-sanomat
Minä en ole enää sanomisissani yhtä kriittinen kuin olin vuosi sitten, mutta kuitenkin kannatan ja kunnioitan edelleen vanhoja perinteitä Linnan juhlien suhteen.
Sotaveteraanien ja Lottien pitäisi olla etusijalla varsinaisena itsenäisyyspäivänä 6.12. ja muiden kutsuvieraiden pukujuhlat olisi voitu järjestää jonakin toisena päivänä.

No, maailma on muuttunut, ja näen edellisen presidenttiparin Niinistö & Haukio arvostaneen enemmän veteraaneja kuin nykyinen presidenttipari...
Mutta miten he voisivatkaan, kun he itsekään eivät ole kantasuomalaisia. Rouva Stubb on englantilainen ja presidentti Stubb itse on kertonut (Ruotsin-vierailullaan) tuntevansa itsensä joskus ruotsalaiseksi.
Nykyisen presidentin lähipiirissä on tuskin ketään sotaveteraania, jonka läsnäolo lapsuudesta lähtien olisi tuonut sen oikeanlaisen arvostuksen heitä kohtaan.

Minun isoisäni oli sotaveteraani, joka kantoi "sodan kipeitä muistoja" kehossaan elämänsä loppuun asti, ja olen tuntenut muitakin veteraaneja läheisesti. Siksi arvostan ja kunnioitan heitä niin suuresti.
Al Bundy
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Al Bundy »

Juu minunkin isoisä oli sotaveteraani ja vammautui sodassa lievästi koko loppuiäkseen, mutta eipä noita veteraaneja enään taida olla montaa hengissä ja moniko niistä enään jaksaisi kokonaisia juhlia? Siksi kait se erillinen tilaisuus järjestetäänkin kun veteraanien kunto on niin heikko.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Al Bundy kirjoitti: Eilen, 19:49 Juu minunkin isoisä oli sotaveteraani ja vammautui sodassa lievästi koko loppuiäkseen, mutta eipä noita veteraaneja enään taida olla montaa hengissä ja moniko niistä enään jaksaisi kokonaisia juhlia? Siksi kait se erillinen tilaisuus järjestetäänkin kun veteraanien kunto on niin heikko.
Taitaa nuorimmat rintamalla olleet veteraanit olla 97v ikäisiä.
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Eikös Kakola ole jo suljettu????
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Tritonus
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tritonus »

Kylhän noi juhlat jo vähän nuorennusleikkausta kaipais. Aika aikaa kutakin. Sanna presidentiksi.
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Tritonus kirjoitti: Tänään, 05:58 Kylhän noi juhlat jo vähän nuorennusleikkausta kaipais. Aika aikaa kutakin. Sanna presidentiksi.
Sanna on "korkoa kasvamassa" ja on hyvin mahdollista, että pressa hänestä vielä Suomeen tulee...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin