Voitaisko me olla bannissa eri viikoilla?
Laatu paranisi vielä lisää.
Voitaisko me olla bannissa eri viikoilla?
Hyvä hyvä, sitä mä vähän pelkäsinkin.Raspu kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 15:00Mä voisin, ehkä, lähtee tohon myös ja keräillä kasaan netistä mun pitemmät stoorit yhteen paikkaan.KultaKikkare kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 11:06Tiedepalsta suhtautuu avoimesti kaikenlaisiin vapaaehtoisiin psykologisiin ihmiskokeisiin. Mutta kekelle pitäisi melkein tehdä sitten oma alue johon annetaan moderointioikeus, jolloin se saa itse hoitaa homman. Mutta eipä se nyt sen suurempi työ ole. Haluaako keke oman alueen?MooM kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 10:46Ehkä Keijolle voisi luvata oman ketjun, samoin kuin Tiikerille. Ja luvata, että jos hän pyytää jotain poistoja ketjusta, ne tehtäisiin kyselemättä. Tämän tietenkin pitäisi olla selvästi nähtävillä kaikille, jotka ketjuun kirjoittavat. Siitähän sen näkee, miten ketjun keskustelu kehittyy.Keijonan kuningaskunta.
Nyt tuli mieleen että tolla tavallahan voisi helposti kokeilla sitä blogitus hommaa. Tehdään uusi pääalue "Käyttäjien blogit" ja sen alle sitten ali-alueet yksi per halukas käyttäjä.
Pitäisi tehdä myös se seurattavien alueiden valintamahdollisuus profiiliin, että voi valita mitkä alueet näkyvät uusimmat viestit listalla. Se täydentäisi hyvin tota blogi hommaa.
Lähetin yv:n, mutta "Raspun kokoelmat", on passeli nimi. Ei takeita milloin alkaa kamaa tulee. Hukkasin "kirjan"salasanan.KultaKikkare kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 15:09Hyvä hyvä, sitä mä vähän pelkäsinkin.Raspu kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 15:00Mä voisin, ehkä, lähtee tohon myös ja keräillä kasaan netistä mun pitemmät stoorit yhteen paikkaan.KultaKikkare kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 11:06Tiedepalsta suhtautuu avoimesti kaikenlaisiin vapaaehtoisiin psykologisiin ihmiskokeisiin. Mutta kekelle pitäisi melkein tehdä sitten oma alue johon annetaan moderointioikeus, jolloin se saa itse hoitaa homman. Mutta eipä se nyt sen suurempi työ ole. Haluaako keke oman alueen?MooM kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 10:46
Ehkä Keijolle voisi luvata oman ketjun, samoin kuin Tiikerille. Ja luvata, että jos hän pyytää jotain poistoja ketjusta, ne tehtäisiin kyselemättä. Tämän tietenkin pitäisi olla selvästi nähtävillä kaikille, jotka ketjuun kirjoittavat. Siitähän sen näkee, miten ketjun keskustelu kehittyy.Keijonan kuningaskunta.
Nyt tuli mieleen että tolla tavallahan voisi helposti kokeilla sitä blogitus hommaa. Tehdään uusi pääalue "Käyttäjien blogit" ja sen alle sitten ali-alueet yksi per halukas käyttäjä.
Pitäisi tehdä myös se seurattavien alueiden valintamahdollisuus profiiliin, että voi valita mitkä alueet näkyvät uusimmat viestit listalla. Se täydentäisi hyvin tota blogi hommaa.![]()
Onko blogin nimi jo tiedossa?
No joo.. sen takia siinä lukee lopuksi "Moderointi saa soveltaa tätä sääntöä parhaaksi katsomallaan tavalla.".MooM kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 11:19 Tuo säännöissä oleva kohta, että keskustelijoista ei saa keskustella, on huonosti muotoiltu. Sehän laadittiin siksi, että ei alettaisi ruotimaan, kuka on mikäkin vanhan palstan kirjoittaja, ja onko joku uusi oikeasti joku vanha tai multinikki yms spekulointia. Tai sekoittaa kirjoittajien irl-elämää juttuihin, varsinkin niiltä osin, kun he eivät ole asioista itse täällä kertoneet.
Sen ei kai ole tarkoitus estää sitä, että keskustelussa kysytään, mitä kirjoittaja Y tarkoitti tai miksi hän aiemmin väitti jotain vastakkaista. Tai kieltää toteamasta, että kirjoittaja X spämmää tai trollaa, jos se on perusteltavissa ja haittaa palstan toimintaa.
Juuri näin.
No varmaan kaikille, jotka haluavat tuollaista blogityyppistä viestintää, voidaan sallia blogin pitäminen, jos tuohon lähdetään. Käsitin sen niin, että blogin artikkeliin liittyy keskusteluketju, johon kaikki voivat kommentoida blogiartikkelia ja blogin vastuuhenkilö saa moderoida eriävät mielipiteet pois, jos kokee saavuttavansa siten laadukasta asiakeskustelua. Tuskinpa tuollaista kovinkaan moni lopultakaan haluaa, kun pian käy ilmi, että saavat julistaa ypösen yksin oman egonsa ihanuutta ja siitä seuraavia "loogisia totuuksia".Keijona kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 11:20 Jos on kysymys blogista jonne muut eivät voi avata keskustelua, niin kysymys on vähän eri asiasta. Blogin nimihän yleensä on sen ylläpitäjän nimi.
Mutta jos muut pystyy avaamaan sinne keskusteluja, niin tiede.fi/keskustelu voisi olla sopivasti provosoiva nimi. Ja jos lakiteknillisiä seikkoja pelkää niin tiede.ti/keskustelu kävisi myös.
Ei saa moderoida eriäviä asiallisia mielipiteitä mutta saa itse pitää ketjut niin asiallisina kuin haluaa. Tietysti voi poistaa myös eriävät mielipiteet mutta niistä jää kaikista jälki logiin ja jos blogaaja "sikailee" niin voi olla äkkiä entinen blogaaja.
Suvakkihuorat vituttaa?Moilanen kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 18:39 Blogitus voi kyllä toimiakin, vaikka vähän epäilen että painuu aika pian näkymättömiin etusivulta. Mielestäni parempi olisi vaan ihan reilusti antaa sitten modeoikeudet ilman ehtoja. Nimittäin "asiallinen" kommentointi ja sikailu ymmärretään jo tämän palstan aktiivikäyttäjien kesken aivan totaalisen eri tavalla. Itse ehdottaisin ehkäpä aluetta, jossa ei esimerkiksi käytetä alakielisiä ilmaisuja henkilöistä. Olisiko vaikkapa huoritteluviestien poistaminen sikailua?
Mikä ihmeen käärme? Jos et ymmärrä, että lapsellinen huorittelu voi häiritä muuten suht asiallista palstakeskustelua, niin en voi auttaa asiaa.Raspu kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 18:42Suvakkihuorat vituttaa?Moilanen kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 18:39 Blogitus voi kyllä toimiakin, vaikka vähän epäilen että painuu aika pian näkymättömiin etusivulta. Mielestäni parempi olisi vaan ihan reilusti antaa sitten modeoikeudet ilman ehtoja. Nimittäin "asiallinen" kommentointi ja sikailu ymmärretään jo tämän palstan aktiivikäyttäjien kesken aivan totaalisen eri tavalla. Itse ehdottaisin ehkäpä aluetta, jossa ei esimerkiksi käytetä alakielisiä ilmaisuja henkilöistä. Olisiko vaikkapa huoritteluviestien poistaminen sikailua?
Käärme alko taas luikertelee.
Menuun tulee linkki blogi alueelle, josta näkee ainoastaan blogi kirjoitukset. Sen lisäksi uudet kommentit näkyvät myös etusivulla. Blogitus toimii jos on ihmisiä joilla on jotain kiinnostavaa/herättävää sanottavaa blogeissansa.Moilanen kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 18:39 Blogitus voi kyllä toimiakin, vaikka vähän epäilen että painuu aika pian näkymättömiin etusivulta. Mielestäni parempi olisi vaan ihan reilusti antaa sitten modeoikeudet ilman ehtoja. Nimittäin "asiallinen" kommentointi ja sikailu ymmärretään jo tämän palstan aktiivikäyttäjien kesken aivan totaalisen eri tavalla. Itse ehdottaisin ehkäpä aluetta, jossa ei esimerkiksi käytetä alakielisiä ilmaisuja henkilöistä.
No ei tietenkään ole.
Hyvä homma ja toivon että lisää palstan kiinostavuutta ulospäin. Palsta ansaitsee isomman yleisön!KultaKikkare kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 19:03Menuun tulee linkki blogi alueelle, josta näkee ainoastaan blogi kirjoitukset. Sen lisäksi uudet kommentit näkyvät myös etusivulla. Blogitus toimii jos on ihmisiä joilla on jotain kiinnostavaa/herättävää sanottavaa blogeissansa.Moilanen kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 18:39 Blogitus voi kyllä toimiakin, vaikka vähän epäilen että painuu aika pian näkymättömiin etusivulta. Mielestäni parempi olisi vaan ihan reilusti antaa sitten modeoikeudet ilman ehtoja. Nimittäin "asiallinen" kommentointi ja sikailu ymmärretään jo tämän palstan aktiivikäyttäjien kesken aivan totaalisen eri tavalla. Itse ehdottaisin ehkäpä aluetta, jossa ei esimerkiksi käytetä alakielisiä ilmaisuja henkilöistä.
Blogien tarkoitus ei ole moderoinnissa vaan oman asiansa esiintuominen ehkä selkeämmin kuin mitä se muutoin onnistuu. Vaikka tämä ensimmäinen blogi nyt käynnistyikin vähän erikoisesti.
No ei tietenkään ole.
Tämä kuulostaa hyvältä idealta. Kuhunkin blogikirjoutukseen voisi liitää myös jonkun kommentointiajan, kuinka kauan kommentointi on mahdollista.KultaKikkare kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 11:06
Pitäisi tehdä myös se seurattavien alueiden valintamahdollisuus profiiliin, että voi valita mitkä alueet näkyvät uusimmat viestit listalla. Se täydentäisi hyvin tota blogi hommaa.