Uusi Apple iOS
Re: Uusi Apple iOS
Apple on kiero yhtiö, muistatte varmaan kun ujuttivat laitetta hidastavaa koodia päivityksissä jotta porukka kypsyy ja ostaa uuden. Taas haiskahtaa koska tuo 15.7.2 on viimeinen päivitys noin miljardille käyttäjälle. Harvoin valmistaja itse löytää turva-aukon joten ovat sellaisen tehnyt ja nyt pelottelevat porukkaa ostoksille.
Just do it!
Kännyköissä oli joku koodi, joka puolitti akkujen keston, eikä uutta akkua voinut vaihtaa kuin Applen liikeessä ja hinta niin kallis, että oli pakko ostaa uusi. Bisnestä.Aslakki kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 10:48 Apple on kiero yhtiö, muistatte varmaan kun ujuttivat laitetta hidastavaa koodia päivityksissä jotta porukka kypsyy ja ostaa uuden. Taas haiskahtaa koska tuo 15.7.2 on viimeinen päivitys noin miljardille käyttäjälle. Harvoin valmistaja itse löytää turva-aukon joten ovat sellaisen tehnyt ja nyt pelottelevat porukkaa ostoksille.
Piti kaivaa evidenciä eli kellotaajuutta pudotettiin sitä mukaa kun akun kapasiteetti pieneni. Lisäksi softapäivityksellä hidastettiin koko laitetta.Enigma kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 13:18Kännyköissä oli joku koodi, joka puolitti akkujen keston, eikä uutta akkua voinut vaihtaa kuin Applen liikeessä ja hinta niin kallis, että oli pakko ostaa uusi. Bisnestä.Aslakki kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 10:48 Apple on kiero yhtiö, muistatte varmaan kun ujuttivat laitetta hidastavaa koodia päivityksissä jotta porukka kypsyy ja ostaa uuden. Taas haiskahtaa koska tuo 15.7.2 on viimeinen päivitys noin miljardille käyttäjälle. Harvoin valmistaja itse löytää turva-aukon joten ovat sellaisen tehnyt ja nyt pelottelevat porukkaa ostoksille.
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-iphon ... taajuutta/
Just do it!
No mutta törkeää kusetusta kumminkin. Oikeastaan tuo on petos, mutta nämä jätit pääsevät kuin koira veräjästä.Aslakki kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 15:12Piti kaivaa evidenciä eli kellotaajuutta pudotettiin sitä mukaa kun akun kapasiteetti pieneni. Lisäksi softapäivityksellä hidastettiin koko laitetta.Enigma kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 13:18Kännyköissä oli joku koodi, joka puolitti akkujen keston, eikä uutta akkua voinut vaihtaa kuin Applen liikeessä ja hinta niin kallis, että oli pakko ostaa uusi. Bisnestä.Aslakki kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 10:48 Apple on kiero yhtiö, muistatte varmaan kun ujuttivat laitetta hidastavaa koodia päivityksissä jotta porukka kypsyy ja ostaa uuden. Taas haiskahtaa koska tuo 15.7.2 on viimeinen päivitys noin miljardille käyttäjälle. Harvoin valmistaja itse löytää turva-aukon joten ovat sellaisen tehnyt ja nyt pelottelevat porukkaa ostoksille.
Käsittääkseni Samsung käytti samaa taktiikkaa xcover puhelimissa, kun kuukausi-pari uuden mallin julkaisun jälkeen vanhamalli alkoi aina hidastelemaan ja pykimään,Aslakki kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 15:12Piti kaivaa evidenciä eli kellotaajuutta pudotettiin sitä mukaa kun akun kapasiteetti pieneni. Lisäksi softapäivityksellä hidastettiin koko laitetta.Enigma kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 13:18Kännyköissä oli joku koodi, joka puolitti akkujen keston, eikä uutta akkua voinut vaihtaa kuin Applen liikeessä ja hinta niin kallis, että oli pakko ostaa uusi. Bisnestä.Aslakki kirjoitti: ↑16 Joulu 2022, 10:48 Apple on kiero yhtiö, muistatte varmaan kun ujuttivat laitetta hidastavaa koodia päivityksissä jotta porukka kypsyy ja ostaa uuden. Taas haiskahtaa koska tuo 15.7.2 on viimeinen päivitys noin miljardille käyttäjälle. Harvoin valmistaja itse löytää turva-aukon joten ovat sellaisen tehnyt ja nyt pelottelevat porukkaa ostoksille.
Same same but different