Ketkä kyttää ja miksi?

Normaalista blogista poiketen Keijonan keskusteluryhmässä jokainen voi avata uusia keskusteluja haluamastaan aiheesta. Aluetta moderoidaan normaalisti palstan moderaattoreiden toimesta.
Keijona
Reactions:

Ketkä kyttää ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Morgan Freemanin Through the wormhole sarjassa on varsin mielenkiintoisia tieteellisiä tutkimuksia ja havaintoja.

Valvontaa koskevassa jaksossa vertailtiin yksityisyyden tarvetta ja ihmisten valvomista, niiden motiiveita eri aikoina.

Ohjelmassa todettiin että kansalaisten yksityisyys on varsin uusi asia, pari sukupolvea sitten ihmisillä ei ollut juurikaan yksityisyyttä, jopa vessassa käytiin yhdessä. Läheiset ihmiset tiesivät täsmälleen missä perheenjäsenet ovat ja miksi, joten salailua tai valehtelua ei juurikaan ollut.

Ohjelman mukaan yksityisyyden aika oli ja meni, ja ihmisiä valvotaan ja vahditaan tällä hetkellä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, jokainen liike ja askel tallentuu puhelimen avulla, tuhannet kamerat kuvaavat kaupoissa ja kaupungilla toimintaa, kaupat, verottaja ja pankit tarkkailee rahaliikennettä,, tekoäly seuraa ostoksia ja sitä millä verkkosivuilla vierailee, mitä katsoo ja missä hiiren osoitin liikkuu, kaikkea mitä ihminen katsoo tai kuuntelee, puhuu tai kirjoittaa valvoo joku, terveystiedot ja kulutustottumukset kertovat jopa ihmisen tulevaisuuden ostotottumista, mielihaluista ja sairauksista.

Pointti on, että miten ihmisillä olisi nykyaikana jotenkin enemmän yksityisyyttä kuin ennen? Taitaa on aika suuri harha tuo vapaus, ihmiset vain ei tiedosta että heitä kytätään.
Same same but different
Minimus Yahves
Reactions:

Re: Ketkä kyttää ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Minimus Yahves »

Keijona kyttää.

Koska on on utelias ja subjektiivinen naatti.

Syy: Ad-hominem
Can I pet that dog?
Keijona
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Keijona »

Eikä taida olla vapauden, itsenäisyyden ja yksityisyyden unelmat olla erillisiä toisistaan. Kun nykyihminen jostainsyystä haluaa valita vapaasti, olla itsenäinen ja vapaa, sekä ei myöskään halua että kukaan kyttäisi ja vapautta rajoitettaisiin. Mutta näyttäisi olevan illuusiota ja mielikuvitusta nuo vapaudet.
Same same but different
Minimus Yahves
Reactions:

Olen lähes varma, että kirjoitin tähän pitkän ja asiallisen vastauksen, mutta ei näy enää.
Ihan kuin joku kyttäisi ja sensuroisi minua.

Syy: itsestään puhuminen on moukkamaista
Can I pet that dog?
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Minimus Yahves kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:22 Olen lähes varma, että kirjoitin tähän pitkän ja asiallisen vastauksen, mutta ei näy enää.
Joo, palautuksen arvoinen.
Minimus Yahves kirjoitti: Keijona kyttää.

Syy: Keijonasta puhumiset voi laittaa sille avattuun ketjuun ketjuun
Be stronger than your excuses
Minimus Yahves
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:39
Minimus Yahves kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:22 Olen lähes varma, että kirjoitin tähän pitkän ja asiallisen vastauksen, mutta ei näy enää.

Nyt pilasit hyvän vittuiliun. Suorastaan vesitit.

Mutta silleen ihan kiva, että taaskaan en huomannut tätä kekelaatikoksi, jossa valtaa on subjektiivinen mielivalta.

En minä tahdo osallistua, jos säännöt ovat kiinni henkisesti häiriintyneen incelin kulloisestakin mielialasta.

Syy: palstalaisten puhuminen palstan sääntöjen mukaan kiellettyä
Can I pet that dog?
KultaKikkare
Reactions:

Keijona kirjoitti: 10 Heinä 2023, 19:39 Morgan Freemanin Through the wormhole sarjassa on varsin mielenkiintoisia tieteellisiä tutkimuksia ja havaintoja.

Valvontaa koskevassa jaksossa vertailtiin yksityisyyden tarvetta ja ihmisten valvomista, niiden motiiveita eri aikoina.

Ohjelmassa todettiin että kansalaisten yksityisyys on varsin uusi asia, pari sukupolvea sitten ihmisillä ei ollut juurikaan yksityisyyttä, jopa vessassa käytiin yhdessä. Läheiset ihmiset tiesivät täsmälleen missä perheenjäsenet ovat ja miksi, joten salailua tai valehtelua ei juurikaan ollut.

Ohjelman mukaan yksityisyyden aika oli ja meni, ja ihmisiä valvotaan ja vahditaan tällä hetkellä enemmän kuin koskaan aikaisemmin, jokainen liike ja askel tallentuu puhelimen avulla, tuhannet kamerat kuvaavat kaupoissa ja kaupungilla toimintaa, kaupat, verottaja ja pankit tarkkailee rahaliikennettä,, tekoäly seuraa ostoksia ja sitä millä verkkosivuilla vierailee, mitä katsoo ja missä hiiren osoitin liikkuu, kaikkea mitä ihminen katsoo tai kuuntelee, puhuu tai kirjoittaa valvoo joku, terveystiedot ja kulutustottumukset kertovat jopa ihmisen tulevaisuuden ostotottumista, mielihaluista ja sairauksista.

Pointti on, että miten ihmisillä olisi nykyaikana jotenkin enemmän yksityisyyttä kuin ennen? Taitaa on aika suuri harha tuo vapaus, ihmiset vain ei tiedosta että heitä kytätään.
Kaikki pitää pääpiirteittäin paikkaansa paitsi viimeisestä kappaleesta olen erimieltä. Tiedon kerääminen tai 'kyttääminen' ei rajoita vapautta. Mainostajat tai turvallisuuspalvelut eivät käytä keräämäänsä tietoa rajoitaakseen ihmisten elämää.

Se jos NSA tietää koska pieraisen aina kun puhelin on päällä ei mun mielestä rajoita edes yksityisyyttä, koska he eivät käytä tietoa tavalla joka rikkoo yksityisyydensuojaani.

Tästä voi toki olla toistakin mieltä. Sit vaan puhelin kiinni.
Minimus Yahves
Reactions:

Eikä sekään ole kivaa, että monen oluen jälkeen miettii, että noinkohan edes kirjoitin mitään, vaiko en? Mahdanko olla liukumassa kohti psykoosia.

Iloman poistomerkintää poistettu saattaa tuollaista epämukavuutta hyvin aiheuttaa. Ehkä se ei kaikille ole se päällimmäisin uhka, mutta muistiinsa luottavalla sen sensuroiminen traumatisoi helposti ja rankasti. Niin aivot toimii, eikä se ole mun syy.
Can I pet that dog?
Minimus Yahves
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:55
Keijona kirjoitti: 10 Heinä 2023, 19:39 Morgan Freemanin Through the wormhole sarjassa on varsin mielenkiintoisia tieteellisiä tutkimuksia ja havaintoja.

Kaikki pitää pääpiirteittäin paikkaansa paitsi viimeisestä kappaleesta olen erimieltä. Tiedon kerääminen tai 'kyttääminen' ei rajoita vapautta. Mainostajat tai turvallisuuspalvelut eivät käytä keräämäänsä tietoa rajoitaakseen ihmisten elämää.

Se jos NSA tietää koska pieraisen aina kun puhelin on päällä ei mun mielestä rajoita edes yksityisyyttä, koska he eivät käytä tietoa tavalla joka rikkoo yksityisyydensuojaani.

Tästä voi toki olla toistakin mieltä. Sit vaan puhelin kiinni.
Eikö ne kuitenkin tallenna ja myy hyvin tarjoavalle? Kukapa enemmän voisi maksaa kuin dollarikoneen haltija?
Can I pet that dog?
Minimus Yahves
Reactions:

Ja kun (ei jos) totalitarismi taas iskee, on data tallella.
Can I pet that dog?
KultaKikkare
Reactions:

Minimus Yahves kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:52

Vittuilu jonka totuus pilaa on susi jo syntyessään. :)
Minimus Yahves
Reactions:

Hieman hypoteettisesti, mutta silti hyvin realistisesti:
Jos joku kirjoittaisi tänne juutalaisvastaista sanomaa niin että rikoskynnys ei ylity, mutta mossad veisi ylläpitäjän kahville ja kysyisi ip-osoitetta ja kirjautumistietoja, niin antaisitteko heti vai vasta minuutin päästä? Vaikka sanoisivat likvidoivansa kyseisen antisemiitin, mutta silleen epäsuorasti.

Ei siinä, ei ne teitä siihen tartte, mutta noin ajatusleikkinä.
Can I pet that dog?
KultaKikkare
Reactions:

Minimus Yahves kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:56 Eikä sekään ole kivaa, että monen oluen jälkeen miettii, että noinkohan edes kirjoitin mitään, vaiko en? Mahdanko olla liukumassa kohti psykoosia.

Iloman poistomerkintää poistettu saattaa tuollaista epämukavuutta hyvin aiheuttaa. Ehkä se ei kaikille ole se päällimmäisin uhka, mutta muistiinsa luottavalla sen sensuroiminen traumatisoi helposti ja rankasti. Niin aivot toimii, eikä se ole mun syy.
:lol:

Graavia henkistä väkivaltaa poistaa päihtyneiden viestejä, horjuttaa todellisuudentajua. Vähä sama ku kunnon kaasuvalotus.
Minimus Yahves
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 10 Heinä 2023, 23:02
Minimus Yahves kirjoitti: 10 Heinä 2023, 22:52

Vittuilu jonka totuus pilaa on susi jo syntyessään. :)
Eikä ole, koska kaikelle antikekeilylle on on oma target-kohderyhmänsä, jota keke on subjektiivisena egoistina vuosia kerännyt. Joskus on kiva antaa narsistille narsissi imutettavaksi.

Syy: Keijo naista keskustelulle on oma Lanka
Can I pet that dog?
KultaKikkare
Reactions:

Minimus Yahves kirjoitti: 10 Heinä 2023, 23:05 Hieman hypoteettisesti, mutta silti hyvin realistisesti:
Jos joku kirjoittaisi tänne juutalaisvastaista sanomaa niin että rikoskynnys ei ylity, mutta mossad veisi ylläpitäjän kahville ja kysyisi ip-osoitetta ja kirjautumistietoja, niin antaisitteko heti vai vasta minuutin päästä? Vaikka sanoisivat likvidoivansa kyseisen antisemiitin, mutta silleen epäsuorasti.

Ei siinä, ei ne teitä siihen tartte, mutta noin ajatusleikkinä.
Myisin tiedot hinnalla jonka vuoksi ei kannata vielä hajottaa mun polvia.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin