Funtsippa tätä työtila hommaa...Kivikasvo kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 21:16Varmaan ukko tuli ihan oikeaan paikkaan, kun kyseiset tilat on virallisesti on taloyhtiön kerhohuoneisto. Tuulispiä on valloittanut jollain vippaskonstilla kyseiset tilat omaan hallintaansa ihan ilmaiseksi ja tehnyt siitä kaiken kukkuraksi palovaarallisen paikan..Tuulispää kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 08:25Niin olin yhdessä huoneessa ja panin valot pois ennekuin hän tuli...niin kalpeaa kaveria en ole ennen nähnyt.MooM kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 08:23Pimeässä?Tuulispää kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 08:01Se tapahtui paljon myöhemmin.MooM kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 07:59No sinä nyt kuvittelet, että jos pieraiset kuuluvasti, se on tuulivoimaidea, joka just varastettiin.Tuulispää kirjoitti: ↑17 Loka 2024, 07:46Multa varastettiin arkkitehtina miljoonaideat ainakin 3 kertaa arkkitehtina siten että mulle jäi vain luu käteen ja känsät.Neutroni kirjoitti: ↑16 Loka 2024, 21:18Sepä se. Musk hommasi ensin pinkan kuntoon ja nyt on kiva häärätä suurena sakarina ja rahoittaa kaikenlaisia kivoja vempeleitä, jotka joku muu on keksinyt ja rakentanut. Sinä lähdit kiipemämään perse edellä puuhun, kun aloit nyhrätä tekniikaa pers'aukisena. Ei siitä mitään tule. Olisit sinäkin tehnyt nuorena rahakkaita oman alan hommia ja haalinut meriittiä, perustanut arkkitehtitoimiston ja johtanut sen siihen kuntoon, että palkkajohtajat voivat pyörittää sitä ja tahkota sinulle rahaa tyhjästä. Vaikka et tienaisi kuin muutamia satoja tonneja vuodessa, niin olisi ihan toiset lähtökohdat keksintötehtailuun, prototyyppituotantoon ja alkuvaiheen byrokratiaan (patentit, rahoitushakemukset ym.).
Vieläkään en ymmärrä mistä se ukko tuonne kellariin ilmestyi toissapäivänä. Kyllä hän säikähti kun panin valot päälle ja siellä oli tuulimylly ja minä.
Mun kaveri askartelee teknisten laitteiden kanssa ja hallivuokra oli nyt korotettu 5 000 / kk...lisäksi pitää maksaa vesi/sähkö/ ämmitys...noin 2000 lisää per kk. Talvella varsinkin.
Eli kun olen tehnyt 10 vuotta myllyjä ilmaisissa tiloissa olen säästänyt 10 x 12 x 7 000 = 840 000 €. Arkkitehdin työpalkka tältä ajalta olisi vain 3,7 miljoonaa € eli yhteensä mylly on tullut maksamaan vasta 4 540 000 € vuoden loppuun mennessä.
Halpaa hommaa tämä tuotekehitys Suomessa.