Taisi olla Feynman, joka kirjoitti, että kvanttifysiikan suhteen maalaisjärki vie vääjäämättä metsään.
Kun joku kertoo olevansa oaa ja sen perusteella kiistää tieteen faktat, se ei oikein herätä luottamusta.
Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 12:04Alku on tapahtunut jo lukemattomia kertoja ja tapahtuu jatkossakin.Lyde19 kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 10:16Tässä on ajatusvirhe. Kun Unversiumin alun pitää tapahtua vain kerran äärettömän ajanjakson aikana niin tämä tapahtuu väistämättä. Vaikka tälle olisi mitätön todennäköisyys jollain aikajaksolla niin äärettömässä ajassa todennäköisyys on 100%.Goswell kirjoitti: ↑12 Maalis 2025, 15:36No, aina ei voi onnistua. kvanttiepätarkuuden johdosta?????Lyde19 kirjoitti: ↑12 Maalis 2025, 15:28
100% todenäköisyys. Kun on ääretön aika odottaa (tai aikaa ei edes ole) ja tiedetään että kvattiepätarkkuuden vaikutuksesta ainetta putkahtaa tyhjästä.
Mitään ei ole, tämä on tarkka, ei epätarkka.
Tyhjästä ei nyhjäistä vaikka odottelisi ikuisuuden.
Mutta pitäähän niiden jotakin keksiä henkensä pitimiksi.
Tyhjästä voi nyhjästä, koska meillä on havainto siitä.
Tuo koskee vain tätä universumia, ei kaikkeutta.
Tyhjästä ei edelleenkään nyhjäistä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeus
Tyhjästä nyhjäistään ja tämä universumi on nyhjäisty tyhjästä.
Sehän siinä juuri on, että tätä kukkaketoa odotettiin ikuisuus ja sitten se tuli. Jos menneisyys on ikuinen, odotimme kirjaimellisesti ikuisuuden ennen kuin alkuräjähdys tapahtui.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:39Mitäs jos omaa järkeä. Jos sinulla ei ole mitään, täydelinen tyhjyys, kukkaketoa saapi odotella ikuisuuden eikä sitä siltikään tule, se on varmaa. Planck tai ei Planck, lopputulos on sama, kukkaketoa odottavan aika on ikuisuuden pituinen.Märkäruuti kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:21"Tuovisen mukaan Planck-hankkeessa on todistettu vääräksi myös vanha sanonta.
– Maailmankaikkeuden kokonaisenergia on nolla ja energia on lähtenyt nollasta. Tyhjästä on erittäin hyvä nyhjästä."
Kumpaakohan uskoisi sinua, vai tohtori Jussi Tuovista...ja Valtaojaa...ja Kurki-Suomiota...ja Enqvistiä... ja Kraussia...
ja käytännössä lähes kaikkia maailman kosmologeja. No nyt on vaikea valinta.![]()
Ymmärrän yskän, silti.Märkäruuti kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:44Taisi olla Feynman, joka kirjoitti, että kvanttifysiikan suhteen maalaisjärki vie vääjäämättä metsään.
Kun joku kertoo olevansa oaa ja sen perusteella kiistää tieteen faktat, se ei oikein herätä luottamusta.
Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 12:04Alku on tapahtunut jo lukemattomia kertoja ja tapahtuu jatkossakin.Lyde19 kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 10:16Tässä on ajatusvirhe. Kun Unversiumin alun pitää tapahtua vain kerran äärettömän ajanjakson aikana niin tämä tapahtuu väistämättä. Vaikka tälle olisi mitätön todennäköisyys jollain aikajaksolla niin äärettömässä ajassa todennäköisyys on 100%.Goswell kirjoitti: ↑12 Maalis 2025, 15:36No, aina ei voi onnistua. kvanttiepätarkuuden johdosta?????
Mitään ei ole, tämä on tarkka, ei epätarkka.
Ei niin. Sinun ajatuksesi ei istu siihen, mitä minä käsitän universumilla ja kaikkeudella. On vain yksi universumi, kaikkeus.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:16Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 12:04Alku on tapahtunut jo lukemattomia kertoja ja tapahtuu jatkossakin.Lyde19 kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 10:16Tässä on ajatusvirhe. Kun Unversiumin alun pitää tapahtua vain kerran äärettömän ajanjakson aikana niin tämä tapahtuu väistämättä. Vaikka tälle olisi mitätön todennäköisyys jollain aikajaksolla niin äärettömässä ajassa todennäköisyys on 100%.
Kyllä se istutuspuuha olisi parempi jättää keväälle ja omalle pellollesi, tai puutarhaasi.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:16Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 12:04Alku on tapahtunut jo lukemattomia kertoja ja tapahtuu jatkossakin.Lyde19 kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 10:16Tässä on ajatusvirhe. Kun Unversiumin alun pitää tapahtua vain kerran äärettömän ajanjakson aikana niin tämä tapahtuu väistämättä. Vaikka tälle olisi mitätön todennäköisyys jollain aikajaksolla niin äärettömässä ajassa todennäköisyys on 100%.
Koskaan ei tiedä kun lannoitetaan huolella.Tauko kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 22:07Kyllä se istutuspuuha olisi parempi jättää keväälle ja omalle pellollesi, tai puutarhaasi.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:16Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 12:04Alku on tapahtunut jo lukemattomia kertoja ja tapahtuu jatkossakin.
Täällä istuttamasi siemenet eivät idä.
On vain yksi kaikkeus, universumeja on loputtomasti. Tiede on sitonut kätensä havaintoihin, aika epätoivoista luoda kaikenteoriaa tuolla rajoitteella, havaintoikkuna kun on kokolailla olematon kaikkeuden mitassa.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:26Ei niin. Sinun ajatuksesi ei istu siihen, mitä minä käsitän universumilla ja kaikkeudella. On vain yksi universumi, kaikkeus.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:16Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 12:04Alku on tapahtunut jo lukemattomia kertoja ja tapahtuu jatkossakin.
Sehän se on Ollin ja sinun ikuinen risti, että tiede ei hyväksy hatusta vetämistä tieteeksi.Goswell kirjoitti: ↑14 Maalis 2025, 09:33On vain yksi kaikkeus, universumeja on loputtomasti. Tiede on sitonut kätensä havaintoihin, aika epätoivoista luoda kaikenteoriaa tuolla rajoitteella, havaintoikkuna kun on kokolailla olematon kaikkeuden mitassa.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:26Ei niin. Sinun ajatuksesi ei istu siihen, mitä minä käsitän universumilla ja kaikkeudella. On vain yksi universumi, kaikkeus.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:16Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeusGoswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:37Fifty sixty.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 18:33Alku on tapahtunut vain kerran eikä tapahdu toista kertaa.
Tämä universumi kuitenkin tarjoaa lähes kaiken tarvittavan kaikkeuden ymmärtämiseen, nähdään pitkälle kohti tämän universumin alkua ja ostaan kuvitella mitä tapahtuu kun mennään pitkälle pitkälle tulevaisuuteen, muuta ei tarvita.
Tiede osaa myös mennä täysin sekaisin jos havaintoja ei ole mahdollista saada, vain surkea mielikuvitus on rajana mihin tiede päätyy, esimerkiksi käy musta aukko. Luonnonlait lentää romukoppaan heti kun havainnot päättyy, vrt singulariteetti.
Perkele elä nyt teidän kanssa.
Hatusta ja hatusta, voihan liehuvat lakanat sentään, tuokin oli muuten yksi ajatus universumin synnystä, uudelleen.asdf kirjoitti: ↑14 Maalis 2025, 09:40Sehän se on Ollin ja sinun ikuinen risti, että tiede ei hyväksy hatusta vetämistä tieteeksi.Goswell kirjoitti: ↑14 Maalis 2025, 09:33On vain yksi kaikkeus, universumeja on loputtomasti. Tiede on sitonut kätensä havaintoihin, aika epätoivoista luoda kaikenteoriaa tuolla rajoitteella, havaintoikkuna kun on kokolailla olematon kaikkeuden mitassa.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:26Ei niin. Sinun ajatuksesi ei istu siihen, mitä minä käsitän universumilla ja kaikkeudella. On vain yksi universumi, kaikkeus.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:16Ymmärrän tämänkin, mutta minun ajatusta ei voi istuttaa tuohon raamiin.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:56Ja minä olen selittänyt, mitä minä ja suurin osa kaikista muistakin tarkoittavat universumilla ja kaikkeudella.Goswell kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36Olen selittänyt mitä tarkoitan universumilla ja mitä kaikkeudella.Vän kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:18Universumi on sama asia kuin kaikkeus
Tämä universumi kuitenkin tarjoaa lähes kaiken tarvittavan kaikkeuden ymmärtämiseen, nähdään pitkälle kohti tämän universumin alkua ja ostaan kuvitella mitä tapahtuu kun mennään pitkälle pitkälle tulevaisuuteen, muuta ei tarvita.
Tiede osaa myös mennä täysin sekaisin jos havaintoja ei ole mahdollista saada, vain surkea mielikuvitus on rajana mihin tiede päätyy, esimerkiksi käy musta aukko. Luonnonlait lentää romukoppaan heti kun havainnot päättyy, vrt singulariteetti.
Perkele elä nyt teidän kanssa.