Sisustus- ja remonttiketju

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Stalker
Reactions:

Re: Sisustus- ja remonttiketju

Viesti Kirjoittaja Stalker »

Kissatäti kirjoitti: 27 Syys 2024, 12:33
Stalker kirjoitti: 19 Syys 2024, 19:46
Kissatäti kirjoitti: 19 Syys 2024, 14:35 Tänne kaikkea aiheeseen liittyvää mitä vain. :D

Olohuoneemme peräseinän tapetti röpsöttää ja kupruilee.
Millainen seinä sopisi mielestänne tähän kaikenkirjavaan huusholliin? Tapetti vai joku muu ja millainen tapetti tai joku muu? Sivuseinä on mustikkamaidon värinenen.

Kuva

Kuva
Kaverin puolesta kyselen, onko noissa kahdessa kuvassa värisävyissä eroja?
Kännykkäräpsyjä. Tuossa alemmassa oikeammat sävyt. Sohva on keltainen. Ehkä se kun vedin siniset verhot ikkunoiden eteen kun valo häikäisi sai värit vääristymään hieman ensimmäisessä kuvassa.
Kännyköiden väriautomatiikka voi joskus vääristää värejä ikävästi. Lieneekö kännykällä kuvattu joidenkin verkkokauppojen tuotekuvat kun asiakas tuotteen saatuaan ihmettelee , ihan eri värinen kuin kuvassa.
Aikoinaan oli pahviläpysköitä jotka sijoitettiin kuvaan ja joissa oli tarkkaan tunnettuja värejä , kuvankäsittelyohjelmalle kerrottiin vaikkapa , tuossa on Pantone reflex blue, säädä!
J. Avenger
Reactions:

Viesti Kirjoittaja J. Avenger »

Tuo Pantonen alkuperäinen värikartta on ammattilaisten käyttämä ja siitä voi tarkistaa värien paikkansapitävyyden. Minulla on muutama tuollainen kartta, joiden hankkiminen maksoi aikoinaan yli tuhat euroa kappaleelta.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 27 Syys 2024, 09:53 Piti vastata aikaisemmin, mutta en ehtinyt. Kuvat näemmä poistuneet joten mennään valokuvamuistilla:

Teillä on jo värisävyjä Elrod Housesta. Eli John Lautnerin suunnittelemasta hökötyksestä joka nähtiin Diamonds Are For Ever, Bondissa.
Puuta ei saa missään nimessä maalata ja pyöreä lamppu tulee säästää. Puun sävy on toki aavistuksen vaaleampi kuin esimerkissä.

Sopisiko seinän pinnoitteksi betonia jäljittelevä struktuurimaali?
Possuseinästä saisi hienon kun maalaisi eri seinälevyt hiukan eri sävyillä. Mutta todella neutraalisti. Tulisi eräänlainen paneeli-effekti.
Jos budjetti riittää niin vaihtaa oven liukuoveksi. Ovi on myös liian valkoinen konseptiin.
Lopuksi sisustuselementtejä teräksestä, lasista ja luonnonkivestä.
Värikkäät matot ja kukkaverhot sekä vanhan malliset taulut, pitää tässä skenariossa hävittää. Seepra saattaa sopia. Ja modernimmat teokset.

Sitten teet seinälle modernin värikkään ison kissataulun, jossa on tyylikäät Bond poikakissa ja tyttö viehkeänä ja komeana.

Tosin jos talonne on kovin talonpoikaishenkinen niin ei välttämättä sovi linjaan.

Kuva

Kuva
Mielenkiintoinen huone!!! Tämä talo on rakennettu 1969 sellainen tasakattotalo kun 70-luvulla oli tapana tehdä ja myöhemmin sitten rakennettu harjakatto ja vintti eli aika sekarotuinen talo :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

J. Avenger kirjoitti: 27 Syys 2024, 12:59 Tuo Pantonen alkuperäinen värikartta on ammattilaisten käyttämä ja siitä voi tarkistaa värien paikkansapitävyyden. Minulla on muutama tuollainen kartta, joiden hankkiminen maksoi aikoinaan yli tuhat euroa kappaleelta.
Tuttu minullekin. Olen aikoinani opiskellut media-asistintiksi ja sitten jatkoin ammattikorkeaan mediatekniikan insinöörilinjalle josta en koskaan valmistunut. Photari minulla on käytössä nytkin. Graafisissa taitto-ohjelmissa nuo värikartat tulivat tutuiksi, tosin tieto on piiloutunut ajan kuluvaan hiekkaan enkä enää muista kaikkea mitä olen joskus tiennyt.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Meillä on ikuisuusremontti ja vähän väliä tulee kummallisia tavaroita säilytettäväksi. Nytkin ostin pojalle hienon vanhan sängyn, jonka sisään menee 140 cm runkopatja. Moukka teini ei halunnut sänkyä (otti vain runkopatjan jalkoineen), joten nyt sitten pyörii päädyt ja sivut odottamassa korkeampaa tietoa, mitä niille tehdään. Vitriini taas on toisen pojan figuille, ja se on ollut jo viikkoja menossa peliseuran tiloihin. Otan sen omaan käyttööni kohtapuolin.

Pahvilaatikossa tuli koiraan liittyvää kamaa, mies tilasi ja otti tavarat käyttöön. Katselen ehkä vielä toisenkin viikon, viekö mies laatikonkin pois. Toisaalta, se on hyvä tuleva laatikko...
20240927_100124.jpg
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

MooM kirjoitti: 27 Syys 2024, 13:27 Meillä on ikuisuusremontti ja vähän väliä tulee kummallisia tavaroita säilytettäväksi. Nytkin ostin pojalle hienon vanhan sängyn, jonka sisään menee 140 cm runkopatja. Moukka teini ei halunnut sänkyä (otti vain runkopatjan jalkoineen), joten nyt sitten pyörii päädyt ja sivut odottamassa korkeampaa tietoa, mitä niille tehdään. Vitriini taas on toisen pojan figuille, ja se on ollut jo viikkoja menossa peliseuran tiloihin. Otan sen omaan käyttööni kohtapuolin.

Pahvilaatikossa tuli koiraan liittyvää kamaa, mies tilasi ja otti tavarat käyttöön. Katselen ehkä vielä toisenkin viikon, viekö mies laatikonkin pois. Toisaalta, se on hyvä tuleva laatikko...

20240927_100124.jpg
Rehellinen olohuonepäivitys. Meilläkin on usein miehen tilauksien jälkeen laatikoita siellä sun täällä. Olen haaveillut tuollaisesta riipputuolista. Millainen se on istua ja käytössä muuten? Voiko sillä heilua? Kestääkö se kuinka paljon painoa? Meillä ei ole takkaa olohuoneessa lainkaan mikä on harmi.

Keittiöön ajattelin vaihdella verhot. Nyt siellä on ollut joulusta saakka marimekon punaiset unikkoverhot. Ajattelin vaihteeksi laittaa yksiväriset vaaleanvihreät. Mietin vain että ovatko liian vaaleat näin syksyllä? Tämän väriset kuin netistä poimimassani kuvassa:

Kuva
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Meillä on vanha ja resu keittiö
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Verhovaihtoehdot:
verhot.jpg
Keittiö nyt siivouksen keskellä, ovia puuttu kaapeista, kissa on raapinut tapetin...
keittio1.jpg
keittio2.jpg
Paikalla
MooM
Reactions:

Riipputuoli on kiva ja sen saa sopivaksi tyynyillä. Muutenhan tuollaisessa pallossa ei voi istua kunnolla löhöten. Se kantaa sen verran kuin kiinnitys. Meillä tuli ensin alas paneeli ja 2x2 soiro, mutta nyt on kattotuolissa pitkällä ruuvilla.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Stalker
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Stalker »

J. Avenger kirjoitti: 27 Syys 2024, 12:59 Tuo Pantonen alkuperäinen värikartta on ammattilaisten käyttämä ja siitä voi tarkistaa värien paikkansapitävyyden. Minulla on muutama tuollainen kartta, joiden hankkiminen maksoi aikoinaan yli tuhat euroa kappaleelta.
Ainakin olen aidon Pantone värikartan joskus nähnyt :ugeek:
Tässä köyhälistölle sopivampi, ruuduille löytyy arvot CIELab systeemillä, esim. sininen 50*-5.5*-23.8.
Arkistojen aarteita, värit ehkä haalistuneet ja kuvan resoluutiota pienennetty, vaikuttikohan väreihin :oops:
Liitteet
20240927_150431.jpg
Paikalla
MooM
Reactions:

Minusta nuo pinkit verhot on kivat. Mutta tuo pilkullinen tapetti on niin eloisa, että vaatisi yksivärisiä kavereita. Ei ainakaan tuota taulua. Itse hankkiutuisin eroon tapetista, sitten taulut voivat loistaa.
D. Gabaldon
Paikalla
MooM
Reactions:

Tämän linkin kohteen pitäisi olla avoin ryhmä.

Tässä on minusta aivan hurmaava sisustus. Talo tietysti asettaa tuossa omat rajansa enkä itse jaksaisi ylläpitää kaikkea tuota siisteyttä ja esim kasveja. Mutta monessa mielessä omaa makuani täysin vastaava.
D. Gabaldon
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

No niin mietin tätä kaikkea ja ajattelin että ehkä on aika ensikesänä tehdä sisällä remonttia. Rahoituksesta ei kyllä ole hajuakaan. Mutta siis Olohuoneeseen vaalea lautanen katto jossa mustat raot. En tiedä kuinka oudolta näyttää mutta kokeillaan. Olohuoneeseen ja keittiöön yhteneväinen tummaksi petsattu puulattia. Vai pitäisikö olla vaalea lattia? Sitten kyllä näkyy roskat. Käytävään taulujen paikalle peilit ja lisää valoa. Jokin iso viherkasvi? Keittiön kaappien ovien kunnostus ja maalaus. Takkahuoneesta haluan petroolinsinisen. Makuuhuoneestani ehkä tummanvihreän.

Kuva
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Siis vielä yhteenveto:

Miten te kunnostaisitte näitä huoneita joista laitoin kuvia?
Mitään maailmaa mullistavaa kaliinkallista ei ole vara tehdä mutta jotain kuitenkin. Rakastan värejä joten en halua vaaleaa tai harmaata tai mitään kovin rauhaisaa sisustusta.

Meillä on vanha 1969 (ei siis tarpeeksi vanha ) rakennettu koti.
Mietin siis tätä kotiamme ja ajattelin että ehkä on aika vihdoinkin ensikesänä tehdä sisällä remonttia ja ryhdyin hieman suunnittelemaan. Olohuoneeseen vaalea lautakatto jossa mustat raot (koska siellä on tervapahvi alla). En tiedä kuinka oudolta näyttää mutta kokeillaan.

Olohuoneeseen ja keittiöön yhteneväinen tummaksi petsattu puulattia. Vai pitäisikö olla vaalea lattia? Sitten kyllä näkyy roskat.
Käytävään taulujen paikalle peilit ja lisää valoa. Jokin iso viherkasvi? Keittiön kaappien ovien kunnostus ja maalaus.
Makuuhuoneesta haluan petroolin sinisen tai tumman vihreän.
Kummasta sinä pitäisit enemmän?
Miten te kunnostaisitte näitä huoneita joista laitoin kuvia? Saa ehdottaa mitä vaan remonttia / sisustusta huumorilla tai tosissaan. Pidän siis värikkyydesta ja yltäkylläisyydestä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Mielenkiintoinen pöytä :D

Kuva
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin