Käytännössä verotus toimii vain pienehköillä yrityksillä. Sitten kun tulot nousevat miljooniin lait tarjoavat paljon keinoja välttää verotus.
En minä ole viemässä pienyrittäjiltä mersuja tai ralliharrastusta. Se kuuluu kohtuullisiin tuloeroihin. Mutta suuryritykset ja kaiken maailman miljardöörit ovat kaukana kohtuullisuudesta ja tuottavat suunnatonta haittaa 99 %:lle ihmisiä. Se jossain mainittu minimiin verrattuna kolminkertainen maksimitulo olisi ihan riittävä taloudellinen kannustin. Sillä voisi näyttää paremmuuttaan kohtuullisilla tavoilla, vaikka hienolla talolla, autolla tai kalliilla harrastuksella, mutta sen yli ei johda kenenkään kannalta mihinkään hyvään. Ei lopulta edes ahneuteen addiktoituvien rikkaiden. Eivät he ole ollenkaan niin onnellisia ihmisiä vaikka saavat kaiken mahdollisen ja paljon mahdotontakin.Minusta on aika selvää, että yrittäjä tarvitse yrittäjäriskinsä vastapainoksi palkkion siitä riskin otosta, ja tätä juurikin osingot edustavat. Olen ollut töissä sekä isoissa että pienissä firmoissa, ja onhan se totta että yrittäjänä mahdollistuu moni sellainen asia taloudellisesti, joka ei välttämättä ole mahdollista kaikille duunareille. Yhden pikkufirman omistaja jossa aikoinaan olin töissä, niin kustansi ralli harrastuksensa firmasta saatavilla tuloilla.