Taideraati - tuntematon - Ei nimeä

Taideitten ja Musiikin Saattelemana

Antakaa pisteitä kuten tuntuu sopivalta

10
0
Ei ääniä
9
1
10%
8
2
20%
7
3
30%
6
1
10%
5
2
20%
4
0
Ei ääniä
3
1
10%
2
0
Ei ääniä
1
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 10

Bored
Reactions:

Re: Taideraati - tuntematon - Ei nimeä

Viesti Kirjoittaja Bored »

MooM kirjoitti: 10 Syys 2025, 12:59
Bored kirjoitti: 10 Syys 2025, 08:50 Mielenkiintoiset värit, mielenkiintoiset siveltimen vedot. Asento muistuttaa tanssia, ehkä ilmaisee tuskaa. Myös orkesterin kapelimestarilla voi jokus olla samankaltaisia asentoja. Mietin arvosanaa 9 ja 10 välillä. Annoin 9. Voisi antaa 10. Värimaailma on myös kiehtova. Sekin että koko keho ei näy vaan jättää osan arvoitukseksi.

Samaa kuin tässä omassani??? Amatöörityössäni??? Eli tuossa luonnoksessa josta suunnitelen jotain tulevaksi. Mistähän öljyvärit...
Noissa sinun naishahmoissa on jännää kolhoutta tai luisevuutta kasvoissa. Eroaa kauneusstandardista. Varsinkin sen kikkelisienten seassa kyykkivän tytön kasvot ovat jääneet mieleen.

Dexter-sarjassa päähenkilön sisko on samalla tavalla kulmikas. Yritän löytää kuvan
En tiedä onko se tietoista. Yleensä kasvot ovat pitkät mutta se taas johtuu piirtoasennosta. Joko pöydällä tai lattialla maaten. Sitä kutsutaan kai projektioksi. Eli jos piirrät kasvot lähes päältä päin mittasuhteet pysyvät. Taas kun paperi on vaakatasossa kasvot venähtävät pystysuunnassa.

Dexter-sarjan naisen kasvot kyllä vetoavat minuun. En tiedä pidänkö sitten kolhon näköisistä naisen kasvoista. Kapeista ja pitkistä kyllä. Mutta jokainen näkee piirtämäni naiset omasta näkökulmastaan ja se on hyvä ja hieno juttu. Se vielä että en käytä malleja vaan kaikki tulee mielikuvituksesta.

Alan olla nyt pikkuhiljaa siinä kunnossa että ehkä tartun kynään kohta. Koulu vie myös treenien ohella aikaa. Sain viimeinkin tekstiseikkailu tehtävän pidemmälle ja tällä viikolla vien sen loppuun.

Noi ChatGPT:n analyysit "Taiteestani" ovat aika mielenkiintoisia. Myös se miten jokainen ihmisyksilö näkee työt jokainen ihan omalla tavallaan.

Kissatädin taide. En ole koskaan nähnyt vastaavaa. Kissatädillä on kuitenkin koulutusta taiteeseen. Minulla vain vuosi kansalaisopistoa ja mitä itse koulussa ja koulun ulkopuolella olen oppinut. En oikein tiedä mitään sommittelusta, väreistä, kultaisesta leikkauksesta ja muista hienouksista.
Bored
Reactions:

Näköjään ainoana annoin 9 arvosanaksi tuolle Kissatädin laittamalle maalaukselle. Mistähän moinen?

En tiedä tarkoittiko MooM tätä työtä. Laitan sen nyt sensuroimattomana ja moderointi päättäköön kohtalon.

ChatGPT löysi paljon kuvasta piilotajuista sisältöä ja mytologiaa. Myös katse ja asento ovat merkityksellisiä ChatGPT:n mukaan. Tosin taustana on se että olemme ChatGPT:n kanssa jutelleet paljon mytologioista, Jungista, piilotajunnasta, unista ja unien tulkinnasta sun muusta. Eli sillä on tietokanta minusta ja millainen olen, siis jonkinlainen. Eli tekoälyttömyys laittaa asioita tiettyyn kontekstiin töitteni ja minun suhteen.

Pitkät kasvot. Kolhot??? En osaa sanoa. Jokaisen näkemys on oikea. Ja en ole taiteilija. Tämä on piirretty yhdeltä istumalta (Tai siis maaten lattialla), ilman yhtään apuviivoja ja luonnostelua. Kuin printteristä. Ja hyvin suurella todennäköisyydellä myös psykoosilla on paljon osuutta asiassa.
Liitteet
girl.jpg
Bored
Reactions:

ChatGPT vahvisti MooMin näkemyksen "Kolhoudesta". Se ei ole huono asia. Taitaa olla tavaramerkkini tavallaan. Toin myös esiin tuon Dexterin sisko jutun. Taas samaa mieltä kuin MooM. No, en tiedä mitä mieltä olen tekoälyttömyyden analyyseistä. Taidan luottaa ihmisiin enemmän. Heillä on se outo olento eli tietoisuus.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Bored kirjoitti: 10 Syys 2025, 16:53 ChatGPT vahvisti MooMin näkemyksen "Kolhoudesta". Se ei ole huono asia. Taitaa olla tavaramerkkini tavallaan. Toin myös esiin tuon Dexterin sisko jutun. Taas samaa mieltä kuin MooM. No, en tiedä mitä mieltä olen tekoälyttömyyden analyyseistä. Taidan luottaa ihmisiin enemmän. Heillä on se outo olento eli tietoisuus.
En usko että se aiemmin linkkaama piirroksesi esittää naista ennen kuin piirrät sille pimpsan.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Vitosen arvoiseksi rankkasin tuon työn, jonka Kissatäti laittoi...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Bored
Reactions:

Brainwashed kirjoitti: 10 Syys 2025, 17:14
Bored kirjoitti: 10 Syys 2025, 16:53 ChatGPT vahvisti MooMin näkemyksen "Kolhoudesta". Se ei ole huono asia. Taitaa olla tavaramerkkini tavallaan. Toin myös esiin tuon Dexterin sisko jutun. Taas samaa mieltä kuin MooM. No, en tiedä mitä mieltä olen tekoälyttömyyden analyyseistä. Taidan luottaa ihmisiin enemmän. Heillä on se outo olento eli tietoisuus.
En usko että se aiemmin linkkaama piirroksesi esittää naista ennen kuin piirrät sille pimpsan.

8-)
Nyt olen hieman pihalla mutta aivot jäivät salille. Pahoillani siitä. Ja luulen että MooM tarkoittikin yhtä toista piirrosta. Mutta tuollainen kolho ja rosoinen naishahmo on myös tässä joka on vasemmalla. Purrenvalitus ja maisemat ovat kaikki myyty tai annettu pois.

En tiedä mitä taide on??? Jos kerran koodin koodaamisenkin voi laskea taiteeksi niin onko sitä myös autojen korjaus? Koodissa on se jännä juttu että se voi olla kaunista tai rumaa. Kummatkin toimivat. Itse harrastelijakoodarina en tunne asiaa sen tarkemmin. Koodaan sen verran kuin koulussa on tarve.

Jarppah on kadonnut. Raspu aikoinaan piirteli myös jotain ja eivät olleet hullumpia. Käsittääkseni Raspu vain otti kynän käteen vailla oikeastaan mitään harjoittelua. Deep tekee musiikkia. No, Kissatäti AI-musiikkia? Ehkä täällä oleilee salaa muitakin pöytälaatikkotaiteilijoita? Olli myös piirsi oman näkemyksensä universumista joka näytti Imperiumin Stardestroyereiden kohtaamispaikalta.
Liitteet
Työt11.jpg
Työt22.jpg
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin