Joo, takavedolla ei vaan oikein pääse talvella mihinkään kun sutii suorallakin.Justis kirjoitti: ↑03 Marras 2025, 18:13Mun mielestä taas ei ole. Kyllä takavedolla se hauskuus tulee. Toki mulla ei ole juurikaan kokemusta henkilöautosta nelivetoisena ja noilla maastureilla kun ajelee niin se on kuin yrittäisi heittää vasaraa varsi edellä.KultaKikkare kirjoitti: ↑03 Marras 2025, 12:07 Nelivedolla on niin kiva sladitella. Kitkat kestää paljon paremmin, ja jaksaa sutiakin isommalla vaihteella kun ei ole liikaa pitoa.
Toissa talvena kävin kyllä jääradalla kokeilemassa sekä Navaralla että Terracanilla. Navara oli kyllä sellainen leka että ei siinä mitään hauskaa ollut, hiki lähinnä tuli kun oli vielä ne kitkat alla, mutta sehän onkin ihan työkalu. Terracan nyt oli hieman parempi mutta ei paljon. Takavetoisena kummallakaan ei tehnyt yhtään mitään, kiitos jäykän taka-akselin. Kaveri siten halusi kokeilla Terracania ja hän on nyt kuitenkin rattimies toisin kuin minä. Hirvitti olla siinä pelkääjän paikalla kun jätkä vetäisee rataa läpi melkein kaasu pohjassa ja välillä vain tökkii jarrua. Ei kellolla katsottu mitään mutta kaveri silti väitti että ihan hyvinhän tämä menee. Parin kiekan jälkeen alkoi vilkkua sellaisia varoitusvaloja joista edes en tiennyt olevan olemassakaan. Ei se automaattiloota varmaan tykännyt tuollaisesta käskyttämisestä pidemmän päälle.
Hauskin peli siellä ajaa (mitä nyt sain koittaa) oli joku vanha 325 BMW. Siinäkin oli toki ihan piikkipyörät alla mutta voimaa oli sen verran että ei se ihan puskemiseksi mennyt. Myös 740 Volvo oli erittäin hauska ja johdonmukainen ajella. Voimaa olisi saanut olla enemmän ja painoa vähemmän mutta kivaa se oli.
Neliveto taas kerää mutkan aikanakin pirusti vauhtia ihan huomaamatta, mikä on vähän vaarallista mut hauskaa, ja tarvii vähän varoo ettei lähde alussa puskeen. Painosiirtymää eteen pienellä jarrulla ja sit vasta kaasu auki. Ja vauhtia tarvii pitää vähän enemmän, niin että neljä pyörää raapii kohti sisäkurvia ja pitää auton tiellä. Jos ajaa liian hiljaa ei liusu tai vaihtoehtosesti päätyy sisäkurvin ojaan.
Voimaa tarvis olla n. 5kertaa enempi et vois asfaltillakin driftailla.