Mikä on nykyään miehistä?

Keskustelua miesten ongelmista, miehisyydestä, yms.
Kohina
Reactions:

Re: Mikä on nykyään miehistä?

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Phobos kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:20
Kohina kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:19
Phobos kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:11
Kohina kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:06 Ei vittu jätkät nyt oikeesti.
Aikuisten oikeesti????
No ihan vitun oikeesti.
Eri mieltä kuin minä? :lol: . Ei olisi yllätys.
Osoitat impotenssiasi koko ajan, joka on miehisyyden vastakohta. Sun kannattais varmaan tehdä tili deittisivustolle ja harjotella vähän.
Guild can only exist in a person who can act
Kohina
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:21
Phobos kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:17 Seksuaalisuus on korvien välissä. Ei jalkojen välissä.
Naisen seksuaalisuudesta olin oppivinani jotain. Nainen voi näyttää seksikkäältä ja silti seksi voi hänen kanssaan olla tylsää. Oikeasti seksikäs nainen on sellainen, joka itse rakastaa seksiä. Saattaa olla miehen kanssa sama asia.
Naisen kun saa tarpeeksi kiimaiseksi, saa ne tekemään kaikennäköistä. Tosin saa miehenkin.
Purdue
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Purdue »

Märkäruuti kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:16
Purdue kirjoitti: 03 Heinä 2025, 14:35 Jätin "miehisyyden" määrittelemisen tarkoituksella avoimeksi, koska langan idea on pohtia että mitä se miehisyys tänä päivänä on?
Tämä ongelma nousi heti mieleeni. Yritin miettiä asiaa yleisemmällä tasolla ja jopa omalla kohdallani, mutta minun on pakko myöntää, etten osaa määritellä maskuliinisuutta. Vaikka jonkun ulkonäkö voi näyttää korostetun maskuliiniselta, niin onko hän sitä myös korvien välissä ja onko se edes määriteltävissä?

Suomalainen mies on kuulemma tanakka, punakka ja hanakka. Kalja, kossu, grillimakkara ja lököttävä verkkapuku ovat miehisiä. Harrastuksiksi sopivat autot, moottoripyörät, metsästys sekä naiset. Tietenkin puolihärskit jutut ovat miehisiä ja härskit oikein miehisiä.

Vaan kovin stereotyyppinen kuva tuolta pohjalta muodostuu. Kuinka moni oikeasti pitää tuollaista miehisenä ja kuinka monen mielestä tuollainen "miestyyppi" edustaa enemmänkin sääliä ansaitsevaa reppanaa?
Toki. Olet mielestäni oikeilla jäljillä tuon stereokuvan kanssa. Ennemminkin tuo stereotypia kuvastaa keski-ikäisiä yksin eläjiä, joilla sixpäkki vatsan seudulla on vaihtunut yxpäkkiin.

Ja se kuva ei välttämättä istu 30+ ikäryhmään, jotka ovat vielä ihan eri tavalla aktiivisia elämässään.

Mutta toki miesporukoissa vaan tuppaa olemaan niin, että harvemmin sitä ruvetaan purkamaan sydäntä ja itkemään toisen olkaa vasten. Se vaan ei ole kovin miehistä.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
Paikalla
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Ainakin se tulee mieleen ettei liiemmin mieti mikä naisille kelpaa vaan tekee niinkun parhaakseen näkee. Naiset eivät mun kokemuksen mukaan aina ole hirveän johdonmukaisia, miehen on hyvä olla eikä pidä lähteä miellyttämään ja hyppiin naisen pillin mukaan.
Be stronger than your excuses
Phobos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Phobos »

Kohina kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:22
Aikuisten oikeesti????
No ihan vitun oikeesti.
Osoitat impotenssiasi koko ajan, joka on miehisyyden vastakohta. Sun kannattais varmaan tehdä tili deittisivustolle ja harjotella vähän.
Kokeilin vähän aikaa sitten naisen kanssa. Itse viiden promillen humalassa, Arvaa miten meni? Ollaan deittisivustolla. Ikävä kyllä en ole koskaan oikein haluttua materiaalia. Liian rehellinen. Naiset haluaa elää valheellisessa maailmassa ja haluavat unelmien miehen joka vastaa heidän harhojaan. Minä en ole ikinä sitä enkä tule olemaan. Itse tiedän että Suomessa ei ole minua kumppania. Euroopassa ehkä kourallinen. Globaalisti vähän enemmän.
Phobos
Reactions:

KultaKikkare kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:26 Ainakin se tulee mieleen ettei liiemmin mieti mikä naisille kelpaa vaan tekee niinkun parhaakseen näkee. Naiset eivät mun kokemuksen mukaan aina ole hirveän johdonmukaisia, miehen on hyvä olla eikä pidä lähteä miellyttämään ja hyppiin naisen pillin mukaan.
Hormooni naisilla tekee outoja juttuja.
Phobos
Reactions:

Ja nyt ei ole kyse minusta vaan keskustellaan yleisesti. Minä olen yksilö ja en päde yhteenkään muuhun nimimerkkiin enkä keneenkään muuhun ihmiseen.
Purdue
Reactions:

Kohina kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:18

Naiset yleensä haluavat kyvykkään ja kiltin miehen.

Kyvykkyys on ehkäpä se maskuliinisin vaatimus. Poistin älykkään, sillä älykkyys on kyvykkyyttä sekin.
Kyvykkyys on ehkäpä se avainsana, koska se pätee niin moneen asiaan työssä, parisuhteessa, kotiaskareissa, jne.

Mutta sekin että millaista kyvykkyyttä haetaan vaihtelee paljonkin naisen sosioekonomisen aseman mukaan. Onko kyse käytännön lahjoista ja siitä että ruuvari pysyy kädessä, vaiko siitä että mies älynsä turvin nousee arvostettuun asemaan yhteiskunnassa?
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Purdue kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:24 Mutta toki miesporukoissa vaan tuppaa olemaan niin, että harvemmin sitä ruvetaan purkamaan sydäntä ja itkemään toisen olkaa vasten. Se vaan ei ole kovin miehistä.
Mitä itkemiseen tulee, niin olen ollut Töölön Kisahallin pukuhuoneessa, kun raskaan sarjan kehonrakennuksen suomenmestari ja voimanoston pohjoismaiden mestari tilitti suhdettaan entiseen treenikaveriinsa ja valmentajaansa, jonka kanssa tuli paha välirikko. Iso mies itki kertoessaan asiasta. Harvinaista varmasti, mutta ei aivan tavatonta.

Olen myös tuntenut kaverin, joka kolisteli SM-tasolla rautoja, oli kaupunginorkan vakioasiakas vuosikausia ja sen lisäksi oli jopa (hyi hittiläinen :twisted: ) lukenut runokirjoja.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Märkäruuti kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:39
Purdue kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:24 Mutta toki miesporukoissa vaan tuppaa olemaan niin, että harvemmin sitä ruvetaan purkamaan sydäntä ja itkemään toisen olkaa vasten. Se vaan ei ole kovin miehistä.
Mitä itkemiseen tulee, niin olen ollut Töölön Kisahallin pukuhuoneessa, kun raskaan sarjan kehonrakennuksen suomenmestari ja voimanoston pohjoismaiden mestari tilitti suhdettaan entiseen treenikaveriinsa ja valmentajaansa, jonka kanssa tuli paha välirikko. Iso mies itki kertoessaan asiasta. Harvinaista varmasti, mutta ei aivan tavatonta.

Olen myös tuntenut kaverin, joka kolisteli SM-tasolla rautoja, oli kaupunginorkan vakioasiakas vuosikausia ja sen lisäksi oli jopa (hyi hittiläinen :twisted: ) lukenut runokirjoja.
Ehkä mömmöt olivat saaneet bodarit tunteellisiksi?
Purdue
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:39

Joo, toki näitä avautumisia on, mutta noin niin kuin pitkässä juoksussa ja suuressa kuvassa tuo ei ole sitä normi käyttäytymistä mies porukoissa.

Jos ajattelen omaa nuoruutta (murrosikää), niin paljonhan sitä ihan leikillä vidduildiin toisille nuorille miehille, ja siinä aina myös vähän testattiin, että onko susta mihinkään. Ihan pienestä ei saa loukkaantua, ja pitää olla valmis sanomaan takaisin ja puolustamaan itseään. Koska jos et tee sitä, niin sun arvostus laskee nollaan. Ehkäpä siinä on aavistus sitä biologista perimää meidän metsästäjä-keräilijä aikakaudelta?
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Purdue kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:48 Ehkäpä siinä on aavistus sitä biologista perimää meidän metsästäjä-keräilijä aikakaudelta?
Tai jopa ajalta ennen kuin ihminen lähti edes eriytymään simpansseista. Sosiaalisilla laumaeläimillä on enemmän kuin yleistä, että urokset ratkovat lauman sisäistä "nokkimisjärjestystä" pienillä yhteenotoilla, mutta kuitenkin niin, että lauman yhtenäisyys säilyy. Ihmisyhteisöissä rituaalit ovat paljon monimutkaisempia, mutta evoluution tai kulttuurievoluution ohjaamia kuitenkin.

Sattumalta minulla on luvun alla 1967 painettu Desmon Morris; Alaston apina. Se oli aikanaan "must", jos halusi pysyä "fiksujen ihmisten" keskusteluissa mukana. Edellisestä lukukerrasta minulla on kymmeniä vuosia, enkä paljoa muista kirjasta, mutta jos Desmontilta löytyy jotain tähdellistä ajatusta miehisyyteen, niin yritän muistaa kommentoida. :D
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Jos ihan tätä meidän nykyisyyttämme, eli 2020-luvun läntisessä yhteiskunnassa elämistä vasten peilataan otsikossa esitettyä kysymystä, niin sanoisin että jos pärjää elämässään täysin ilman yhteiskunnan julkissosiaalista tukea, niin se on miehistä, muun ollen sitten eri tasoista homppelointia riippumatta siitä mistä syistä on kukin tilaansa joutunut, eli arvioin asiaa osaltani puhtaan pragmaattisesti, ilman mitään turhia asiaan liittyviä tunteiluja, joka BTW on homppelointia ja samalla aidon miehisyyden vastakohta sekin per se, eli ei tässä elämässä pärjää miehenä turhia tunteilemalla.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Kohina
Reactions:

Purdue kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:32
Kohina kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:18

Naiset yleensä haluavat kyvykkään ja kiltin miehen.

Kyvykkyys on ehkäpä se maskuliinisin vaatimus. Poistin älykkään, sillä älykkyys on kyvykkyyttä sekin.
Kyvykkyys on ehkäpä se avainsana, koska se pätee niin moneen asiaan työssä, parisuhteessa, kotiaskareissa, jne.

Mutta sekin että millaista kyvykkyyttä haetaan vaihtelee paljonkin naisen sosioekonomisen aseman mukaan. Onko kyse käytännön lahjoista ja siitä että ruuvari pysyy kädessä, vaiko siitä että mies älynsä turvin nousee arvostettuun asemaan yhteiskunnassa?
Sehän riippuu naisesta.
Kohina
Reactions:

Phobos kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:27
Kohina kirjoitti: 03 Heinä 2025, 15:22
Aikuisten oikeesti????
No ihan vitun oikeesti.
Kokeilin vähän aikaa sitten naisen kanssa. Itse viiden promillen humalassa, Arvaa miten meni? Ollaan deittisivustolla. Ikävä kyllä en ole koskaan oikein haluttua materiaalia. Liian rehellinen. Naiset haluaa elää valheellisessa maailmassa ja haluavat unelmien miehen joka vastaa heidän harhojaan. Minä en ole ikinä sitä enkä tule olemaan. Itse tiedän että Suomessa ei ole minua kumppania. Euroopassa ehkä kourallinen. Globaalisti vähän enemmän.
Liian hyvä naisille. Rupee homoks.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin