Hienoa jos olet saanut houkuteltua omalle musiikillesi yleisöä! Biisejäkin olet saanut aikaiseksi ihan mukavan kasan.deep purpose kirjoitti: ↑01 Kesä 2024, 21:36Näin se juuri on! Mun biisejä kuuntelee aikas paljon ulkomaalaisia ihmisiä, ei niinkään suomalaisia. Mulla kyllä on about 30 suomenkielistä biisiä, sitten vähintään saman verran Viroksi mut suurin osa on Englanniksi ja Englantia puhuvissa maissa mun suurin yleisökin.
Se että omat biisit on rakkaita omia lapsia on ollut monen artistin suusta tuleva sanominen. Niinhän se on mullakin. Jos muuten antaisin arvosanan mun omalle musalle, niin en itsekään täyttä kymppiä antaisi paitsi ehkä muutaman biisin suhteen.![]()
Mitenkäs muuten, niin teetkö keikkoja kanssa, vai onko homma enemmän harrastuspohjalla sulla?
Mun oma demoprojekti on kestänyt nyt reilu 10 vuotta jona aikana olen saanut valmiiksi vajaat 400 demoa. Mutta osan biiseistä olen tehnyt useampaan kertaan eri versioina, joten erilaisia sävellyksiä mulla on tältä ajalta varmaan tollaseet 150-200 kpl.
Hirveä läjä siis kun ajattelee, mutta nuo on olleet samalla myös audiomuodossa olleita nuotinnoksia noista biiseistä. Kun en osaa kirjoittaa taikka lukea nuoteista, niin mulla on tyypillisesti biiseistä muistiinpanot, jossa on vähintään sointukierto ja sanat paperilla, ja sitten valmis demo. Tuota demoa kuuntelemalla ja muistiinpanoja tarkastelemalla voi sitten palauttaa mieleen, että kuinka se biisi menikään.