Ok, tämä on sinun filosofinen näkemyksesi. "Uskotteko telepaattiseen yhteyteen?" -ketjussa käydään keskustelua tästä näkökökulmasta.Minimus Yahves kirjoitti: ↑28 Heinä 2024, 17:59Veikkaan että väärin tutkittu.Naturalisti kirjoitti: ↑28 Heinä 2024, 17:53Tuollaisia kykyjä on yritetty käsittääkseni tutkia pitkään myös tieteellisesti, mutta siitä ei ilmeisesti ole onnistuttu saamaan toistaiseksi mitään tieteellistä näyttöä.Minimus Yahves kirjoitti: ↑28 Heinä 2024, 17:25Mun sisko on sukua ja jos se ajattelee tosi kovaa jotain, niin minä kuulen sen etäisyydestä välittämättä.Naturalisti kirjoitti: ↑28 Heinä 2024, 17:16Näistä henkimaailman asioista on käynnissä keskustelua myös täällä:Minimus Yahves kirjoitti: ↑28 Heinä 2024, 15:51 Joskus aivot yllättää.
Keskiviikkona kun kävin kusella 22 aikaan pitkän työpäivän jälkeen kävi mielessä että vieläköhän isäpuoleni 35 vuoden takaa on hengissä. Eilen tuli sitten viesti puhelimeen, että oli sisko oli juuri tullut sen hautajaisissa (isänsä siis). En ole tällä vuosituhannella antanut yhtäkään mikrosekunnin ajatusta kyseiselle paskanaamalle ennen tuota. Pitäisiköhän kysyä minä päivänä kuoli ja mihin aikaan, tai milloin sisko sai siitä tiedon.
Sattumaahan tuollaiset ei ole missään nimessä, koska se ei vain ole mahdollista.
viewtopic.php?p=239518#p239518
Olisko sulla mielessä joku teoria siitä, miten aivot tekevät tällaisia tepposia?
Tuota kykyä lienee tukahdutettu, jotta ei mene elämä pilalle, joten vain läheisten kesken isosti vaikuttavat kuuluu läpi.
Treenaamalla voi varmaan lukea kaikkien ajatukset kerralla ja koko ajan, mutta se tekisi hulluksi.
Mulla on kuusi sisarusta; jos joku vaikka äkisti kuolisi, olen satavarma että sen tuntisi joko heti tai kun näkee oudon tai tutun numeron soittavan yllättäen. Sen vain tietäisi heti.
Fysiikalla ei liene pitävää selitystä vielä, mutta tulossa on. Koska kyllä koko universumi on yhteuäydessä monin tavoin. Vain herkkyys aistia ja ymmärtää aistimassa vaihtelee.
Ja mitään yliluonnollista tai luonnotonta siinä ei ole, mutta olemme vasta taaperoita henkisesti ja jatkuvasti opimme lisää maailmasta ja sen toimimisesta.
Luulisin.
Lisää tietoa ja keskustelukanavia aiheesta löytynee esimerkiksi Skepsis ry:stä.
https://www.skepsis.fi/Yhteystiedot
viewtopic.php?p=239518#p239518