Mulla on Orpo olo ( Vai oliko se Urpo?).Wiesti kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 14:19Molle on oikein.Märkäruuti kirjoitti: ↑26 Marras 2025, 13:30Raunista tulee mieleen ohjaaja Rauni Mollberg.
Vieno ei soita minulla mitään kelloja, joten Vieno niminen mies ei mitenkään voi olla kuuluisa. Yhden Vieno nimisen miehen olen tuntenut, mutta kyseessä oli sukunimi.![]()
Kuuluisuus on suhteellinen käsite, mutta esimerkiksi Petteri Orpoa pidän varsin kuuluisana.
Sukupuolineutraali kielenkäyttö
Re: Sukupuolineutraali kielenkäyttö
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Mennäänpä asiaan. Kyseessä on Vieno-niminen mies, joka oli yhtä tunnettu aikoinaan kuin Petteri Orpo nyt.
No, ei paljoa kiinnosta.
Mutta sen puoleen ei kiinnosta yhtään mikään.
Paitsi jos saan kuusi euroa ja pääsen oluelle sekä kiusaamaan paikan henkilökuntaa. Ei vaiskaan. Piiloudun olueni kanssa johonkin nurkkaan häpeämään.
Mutta sen puoleen ei kiinnosta yhtään mikään.
Paitsi jos saan kuusi euroa ja pääsen oluelle sekä kiusaamaan paikan henkilökuntaa. Ei vaiskaan. Piiloudun olueni kanssa johonkin nurkkaan häpeämään.
Kyllä vain ja oli pääministerikin, joten Orpoon rinnastin. Mielestäni melkoisen hyvä tietokilpailukysymys: Mikä oli sukunimeltään Vieno- niminen eturivin poliitikko?
Tämä alkukirjainten käyttö oli ennen yleistä ja suorastaan sääntö varsinkin ruotsinkielisille nimille. Fagerholm oli poikkeuksetta K.A. ja Svinhufvud P.E. Aika moni suomalainen ei tiedä, että maassa on ollut Pehr-niminen presidentti.
"Kaverit" nuorempana kutsuivat mua nimellä Vieno. Siihen oli syy.
Mutta on noita nimiä muitakin kuin täällä on mainittu joita taitaa olla sekä miehillä että naisilla. En vain nyt saa päähäni mitään. Olut on nyt pääasia.
Mutta on noita nimiä muitakin kuin täällä on mainittu joita taitaa olla sekä miehillä että naisilla. En vain nyt saa päähäni mitään. Olut on nyt pääasia.
-
Vanha jäärä
- Reactions:
Vieno Johannes Sukselainen, maalaisliittolainen poliitikko, ja Rauni Mollberg, elokuvaohjaaja.