Jouluvalmistelu ketju

Oma alue hameväelle. Nais-poweria aliarvioimatta.
Kissatäti
Reactions:

Jouluvalmistelu ketju

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Oletteko jo laittaneet kaikki joulua kotiin? Olisi kiva jos kertoisitte mitä kaikkea olette tehneet ja nähdä vaikka ennen ja jälkeen kuvia Kuva

Itse olen sairastellut ja olen hieman jäljessä aikataulusta. Miehet onneksi laittoivat pihamaalle valoja, mutta ajattelin itse vasta tällä viikolla alkaa rustailemaan sisälle joulutunnelmaa.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tuttu
Reactions:

Re: Jouluvalmistelu ketju

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Olen siitä ikävä ihminen, että en lähde mukaan joulu hössötyksiin. Laitan jouluruoat, mutta en juurikaan koristele asuntoani, koska kaiken krääsän kerääminen joulun jälkeen tympäisee.
En myöskään kuuntele joululauluja, niitä kuulee riittämiin ostareissa ja muissa putiikeissa.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Jouluvalot pihakuusessa ok. Muutoin homma aika vaiheessa.
Kinkku pitäisi hankkia, varmaankin valmis, kun en halua uunia käryttää.. Lisäksi jotain kalaa, kraavi tai kylmäsavu lohta.

Niin, ja pitää muistaa ostaa joulukortteja ja merkkejä,. Ja lähettää myöskin, noin kymmenen tarvii.
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Itsellä joulufiilis vähän hakusessa, kun pitäisi muuttaa vuodenvaihteessa ja kämppä on täynnä banaanilaatikoita.
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Joulu on joka vuosi, joten ei siitä jaksa innostua enää oikeastaan ollenkaan. Turha tapahtuma kaikkine perkeleen hössötyksineen. Miksei sitä voitaisi viettää kuten juhannusta, eli yksi pidennetty viikonloppu ja sillä siisti.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Pipareita, torttuja, hedelmäkakkuja on leivottu. Sukkia ja muita neuleitä neulottu ja suurin osa joululahjoista on ostettu ja pussit ovat valmiina, mihin ne lahjat voi laittaa. Joulupaperia en juurikaan käytä lahjojen kääreenä...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
AVH
Reactions:

Viesti Kirjoittaja AVH »

Joulu on tältä vuodelta peruttu joskin tilasin Wigreniltä joulukinkun ja laatikot noudettavaksi aaton aattona. Kinkku meneekin siitä sitten suoraan uuniin.
Kissatäti
Reactions:

20241208_140116.jpg
Pakko purkaa viritelmä ja silittää liina :lol:
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

10 punajuurilaatikko on hyvää. Nyt sitä ei tunnu saavan taas mistään täältä. Muut ostoset ei mulle kelpaa. Saa nähdä täytyykö itse ryhtyä väsäämään.

Kuva
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Meillä on ollut takapihan pöydällä joulukuusi. Nyt sopivaa ei ollut ja vaimo toi jostain Tokmanilta 150 cm pitkän muovisellaisen. Kyllä siinä 15 euron edestä joulukuusta oli. Runko rakennettiin kahdesta palasta. Kirkastuipa siinä kerralla, mitä tarkoittaa, kun lauletaan, että joulupuu on rakennettu. . . .
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 08 Joulu 2024, 14:04 20241208_140116.jpg

Onko tuo pöydän kangas sileää samettia? Mulla oli muutama vuosi sitten olohuoneen verhoina tumman punaista sileätä samettia ja vähän saman näköiseltä näyttää kuvan kangas? Talviverhoina olivat aikoinaan ja kesäksi vaihdoin sitten vaaleampaan ja kevyempään....
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Joulu tulee ja onneksi myös menee valmistelemattakin.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Kissatäti
Reactions:

marjatta1 kirjoitti: 08 Joulu 2024, 17:02
Kissatäti kirjoitti: 08 Joulu 2024, 14:04 20241208_140116.jpg

Onko tuo pöydän kangas sileää samettia? Mulla oli muutama vuosi sitten olohuoneen verhoina tumman punaista sileätä samettia ja vähän saman näköiseltä näyttää kuvan kangas? Talviverhoina olivat aikoinaan ja kesäksi vaihdoin sitten vaaleampaan ja kevyempään....
Ei mitään niin hienoa :D Vahattu puuvillakangas. Taidan vaihtaa sen kokonaan johonkin toiseen. Kaikki pitää vain silittää, jospa tänään :D
Tuulispää
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Siivosin työtiloja kellarissa...ystävä sä lapsien oli hengessä mukana kuten myllyn rakentamisessakin..siis viimeisen proton. Kovalla kädellä kurmootti Hailuodossa, kun liimasin epähuomiossa pikaliimalla mekanismin liikkuvia osia kiinni.
469564213_562283260032588_1984825628084535940_n.jpg
469549882_561491673445080_4874323189901624256_n.jpg
Siivous jatkuu..melkein tuli yrjö eilen...kun konttasin keräten ruuveja ja muuta sälää yhden työpöydän ( sen päällä nauhahiomakone ja smirgeli ) alta ennen imuriointia..pölyä oli melkein sentti paikka paikoin.
Kissatäti
Reactions:

Tänään vuorossa takkahuoneen seinien pesu. Meillä on paha tapa poltella aamu-savukkeet takkahuoneessa ja takassa tietenkin pidetään tulta. Se taas näkyy tunkkasina seininä. Muutenkin takkahuone on niin epäkäytännöllinen kun vain voi. Joka seinällä on jokin ovi ja huone on aika pieni. Ikuisuuden olen haaveilut remontista sinne mutta eipä tuo itsekseen toteudu.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin