Minä ainakin tykkään Jeesuksesta. Uskon että hän eli ja oli. Sitä en tiedä oliko hän kirjaimellisesti Jumalan poika. Jumalasta en tiedä mitään oikeastaan.Rockyhtye The 69 Eyesin laulaja Jyrki 69 eli Jyrki Linnankivi, 56, saarnasi Helsingissä Mikael Agricolan kirkossa Kauneimmat joululaulut -Tuomasmessussa sunnuntaina.
Kyseessä oli teologiaa opiskelevan Linnankiven ensimmäinen saarna. Saarnassaan Linnankivi käsitteli joulunodotusta sekä Johannes Kastajan merkitystä.
– Emme tule autuaiksi vain siitä, mitä aina saamme tai koemme, vaan siitä, että luotamme Jumalaan ja hänen suunnitelmaansa. Me haemme lohtua eri paikoista. Rokkikeikoilta tai täältä kirkosta. Voisiko se lohtu löytyä näistä Jeesuksen sanoista: "Autuas se, joka ei minua torju”, Linnankivi sanoi saarnassaan.
Torjutko Jeesuksen?
Torjutko Jeesuksen?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Torjutko Jeesuksen?
Jep, juuri näin tätönen. Jeessus niminen henkilö on ilmeisesti ollut olemassa. Tai, hän on Raamatussa jopa useampi henkilö. Jeesus oli aikansa popstar ja Raamattu on aikansa OnlyFans.
Jumala on tosiaan asia erikseen. Sehän on ollut kova juttu aikoinaan, kun joku on keksinyt, että tän kirjan päähenkilö voisi olla vaikka Jumalan poika. Eli, hyvä ja myyvä idea käytettiin hyväksi jo 2000 vuotta sitten. Paha sitä kenenkään on enää kopioida omana ideanaan.
Jumala on tosiaan asia erikseen. Sehän on ollut kova juttu aikoinaan, kun joku on keksinyt, että tän kirjan päähenkilö voisi olla vaikka Jumalan poika. Eli, hyvä ja myyvä idea käytettiin hyväksi jo 2000 vuotta sitten. Paha sitä kenenkään on enää kopioida omana ideanaan.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
En tunne miestä sanoi Ketola Jeesuksesta. 
Jeesus...Greatest Story Ever Told.
Tiernapojat on ns. mysteerinäytelmä, jossa ei ole päätä eikä häntää.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 19:15 Tiernapojat /-tytöt laulavat kauniisti näistä tapahtumista.
https://areena.yle.fi/1-50197178
Näytelmä on kuitenkin minulle hyvin rakas. Olin kerran opettajien Tiernapojissa kuningas Herodes (Hee-e-roodes hän se aajoi…)
Videokamerat oli silloin uusinta uutta ja joulujuhlan esityksemme videoitiin. Meillä oli kotona kuitenkin jo soitin, jolla video voitiin TV:stä katsella.
Panin kotona kasetin pyörimään. Vaimo käski panna ennen pitkää TVn kiinni pitäen esitystä yleisradion lähetyksenä. Se oli laulajanurani huippu. Minua siis luultiin sietämättömäksi, mutta yhtä kaikki oikeaksi laulajaksi.
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Mitä sitä Jeesusta torjumaan. En koe tarvetta torjua henkilöä, jonka symbolit on edesauttanut maailmaa monessa hyvässä asiassa tähän päivään saakka. Torjuisin Putinin, Trumpin mieluummin kuin Jeesuksen.
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Ketola kuulemma piti majataloa ja ovelle ilmestyi uskovainen kysymään, "Tahdotko ottaa Jeesuksen luoksesi asumaan?" Vaikkei Jeesus ollut tuttu, niin Ketola lupasi yösijan "jos mies on siisti, kunnollinen ja maksaa vuokransa".
Jaa, minä tykkään, että sinä olet yksi styranki.Wisti kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 19:38Tiernapojat on ns. mysteerinäytelmä, jossa ei ole päätä eikä häntää.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 19:15 Tiernapojat /-tytöt laulavat kauniisti näistä tapahtumista.
Näytelmä on kuitenkin minulle hyvin rakas. Olin kerran opettajien Tiernapojissa kuningas Herodes (Hee-e-roodes hän se aajoi…)
Videokamerat oli silloin uusinta uutta ja joulujuhlan esityksemme videoitiin. Meillä oli kotona kuitenkin jo soitin, jolla video voitiin TV:stä katsella.
Panin kotona kasetin pyörimään. Vaimo käski panna ennen pitkää TVn kiinni pitäen esitystä yleisradion lähetyksenä. Se oli laulajanurani huippu. Minua siis luultiin sietämättömäksi, mutta yhtä kaikki oikeaksi laulajaksi.
Jeesus on varma vuokran maksaja.
https://yle.fi/a/74-20131118YLE kirjoitti:Kirkko saa valtavat lisätulot hallituksen päätösten vuoksi – ”Emme voi tälle mitään”, sanoo arkkipiispa
Olen vuosikymmenet kertonut juttua kaikille, jotka jaksavat kuunnella ja lisäksi parannellut sitä niin, että vaimo sanoikin: paa toosa kiinni. Ei tuota MattiSalmista jaksa kuunnella erkkikään. Lisäksi olen muistavinani, että esitin paitsi Herodeksen, myös kaikki muutkin roolit.Kytoann kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 23:51Jaa, minä tykkään, että sinä olet yksi styranki.Wisti kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 19:38Tiernapojat on ns. mysteerinäytelmä, jossa ei ole päätä eikä häntää.Tuulispää kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 19:15 Tiernapojat /-tytöt laulavat kauniisti näistä tapahtumista.
- KultaKikkare
- Reactions:
Jos meinaa käydä käsiksi niin ainakin yritän torjua, mut jos on maineensa veroinen niin ei varmaan onnistu. Ei ole vielä tullut vastaan.
Ihmisten 'Jeesustelun' torjun yleensä passiivisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos menetelmällä.
Ihmisten 'Jeesustelun' torjun yleensä passiivisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos menetelmällä.
Be stronger than your excuses
En mutta miten torjut jonkin perhejoulun muksut jotka ehkä saattaa tulla näyttämään kauniita joulukortteja mitä heille on tullut ja sanoo: "Kato Herodes", "kato Maria" ja "tässä on Jeesus".....
Pitääkö sanoa älä vaan usko noihin satuolentoihin, aikuiset ihmiset on keksiny kaikki noi satuolennot niin ne saa myytyä enemmän tavaroita just ennen Joulua ja rikastuu. Ethän sä vaan usko niihin uskooks sun kaveriskaan?
Lapsi epäröi hetken, pyörittelee ylävartaloa kuin rattia puolelta toiselle ja sanoo kuuluvalla kimeällä äänellä huoneeseen .....EEEENN!
Isä tai äiti vetää kirjahyllyn kätköistä vanhan tietokirjasarjan vierestä kaatuneet Mao-sedän, Lenin-sedän ja Fidel-sedän kuvan esiin ja sytyttää kynttilät.
Laikki on taas kohdallaan. Kukaan ei vihaa toisiaan.
Pitääkö sanoa älä vaan usko noihin satuolentoihin, aikuiset ihmiset on keksiny kaikki noi satuolennot niin ne saa myytyä enemmän tavaroita just ennen Joulua ja rikastuu. Ethän sä vaan usko niihin uskooks sun kaveriskaan?
Lapsi epäröi hetken, pyörittelee ylävartaloa kuin rattia puolelta toiselle ja sanoo kuuluvalla kimeällä äänellä huoneeseen .....EEEENN!
Isä tai äiti vetää kirjahyllyn kätköistä vanhan tietokirjasarjan vierestä kaatuneet Mao-sedän, Lenin-sedän ja Fidel-sedän kuvan esiin ja sytyttää kynttilät.
Laikki on taas kohdallaan. Kukaan ei vihaa toisiaan.
KultaKikkare kirjoitti: ↑17 Joulu 2024, 13:09 Jos meinaa käydä käsiksi niin ainakin yritän torjua, mut jos on maineensa veroinen niin ei varmaan onnistu. Ei ole vielä tullut vastaan.![]()
No olisitko ollut huutamassa pääsiäisenä ristiinnaulitse, jos mahdollisuus ? Ei ole vinoilua ja en väitä että olisit, kunhan kysyn.
Mahdollisimman kivaa Joulua viikon päähän joka tapauksessa
https://live.staticflickr.com/65535/508 ... bc1a02.jpg
Minä olisin ajatuksiltani varovaisena pistänyt valtion (ainakin kuvittelemani) edun ykköseksi ja torjunut kapinallisen saarnamiehen.
Jos konservatiivisuuteen taipuvilla virkamiehillä olisi tuohon aikaan ollut tapana naatiskella ristiinnaulitsemisen tapaisista kansanhuveista, olisin halunnut monta ruumista minäkin.
Jos konservatiivisuuteen taipuvilla virkamiehillä olisi tuohon aikaan ollut tapana naatiskella ristiinnaulitsemisen tapaisista kansanhuveista, olisin halunnut monta ruumista minäkin.