Millainen on lauluäänesi?
Millainen on lauluäänesi?
Millainen on lauluäänesi? Laulatko paljon? Milloin ja missä tilanteissa laulat?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Millainen on lauluäänesi?
Äänestäni jotkut pitävät mutta kuulen itsekin että nyt meni väärin. En pysy nuoteissa. Ehkä olen laulanut liian vähän
tai sitten en.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
Märkäruuti
- Reactions:
Vanhan sanonnan mukaan: "Iän on ko taevaan linnul. Eritotteen vareksel.
Nuotissa sentään pysyn jotenkin. Nyt sekin on saattanut rapautua, kun en ole aikoihin laulanut.
Olessani mukana seurakunnan toiminnassa tuli lauletuksi paljonkin. Myöhemmin lauloin unilaulut lapsilleni ja tietenkin poikien saunailloissa laulu raikui ja välillä pelitkin soivat.
Tästä tuli mieleeni poikien "hauska" tempaus jonkin saunaillan jälkeen. Pieksämäen asemalla blues oli silloin pinnalla, ja pojat päättivät lähteä viimeisellä junalla Tampereelta Pieksämäelle laulamaan Pieksämäen asemalla bluesin. Saattoi tuntua hauskalta oivallukselta parhaassa nousuhumalassa, mutta tuskin enää aamulla asemalla paluujunaa odottaessa, kun juotavat olivat loppu ja krapula hiipi päälle. Senkin idean kitaristi-isä on vaihtanut hiippakuntaa kai kohta 20 vuotta sitten. R.I.P.
Nuotissa sentään pysyn jotenkin. Nyt sekin on saattanut rapautua, kun en ole aikoihin laulanut.
Olessani mukana seurakunnan toiminnassa tuli lauletuksi paljonkin. Myöhemmin lauloin unilaulut lapsilleni ja tietenkin poikien saunailloissa laulu raikui ja välillä pelitkin soivat.
Tästä tuli mieleeni poikien "hauska" tempaus jonkin saunaillan jälkeen. Pieksämäen asemalla blues oli silloin pinnalla, ja pojat päättivät lähteä viimeisellä junalla Tampereelta Pieksämäelle laulamaan Pieksämäen asemalla bluesin. Saattoi tuntua hauskalta oivallukselta parhaassa nousuhumalassa, mutta tuskin enää aamulla asemalla paluujunaa odottaessa, kun juotavat olivat loppu ja krapula hiipi päälle. Senkin idean kitaristi-isä on vaihtanut hiippakuntaa kai kohta 20 vuotta sitten. R.I.P.
Harrastin karaokea -90 luvulla lähes joka viikonloppu.
Laulan harvoin, mutta kun olen laulanut vaikkapa työssäni, niin lauluääntäni on kehuttu.
Minäkin lauloin lapsilleni kun ne olivat pieniä. Ja kuunneltiin paljon musiikkia, koko pieni kirjastomme melkein läpi. Keskityin paljon klassiseen musiikkiin kun odotin nuorimmaistani, siis kuunteluun. Luin silloin jostain että kehittää matemaattisia taitojaMärkäruuti kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 19:36 Vanhan sanonnan mukaan: "Iän on ko taevaan linnul. Eritotteen vareksel.
Voi ei! Ei saa lyödä, joku oli kade!
Minun mies on suuri musiikin ystävä. Kerran oltiin karaoke baarissa ja hän oli aivan kännissä. Beatles on hänen rakkautensa. No joku alkoi laulamaan Yesterday:tä aivan kauhean väärin ja huonosti. Mieheni meni ja repi karaoke laitteen vahvistimesta piuhat irti
Mulla oli ihan päinvastainen reaktio. Menin ensimmäistä kertaa karaokelle ja mua toisaalta kiehtoi ja toisaalta jännitti se esiintyminen. Yksi kaveri seurusteli yhden Seijan kanssa ja Seija houkutteli mua karaokelle. "Katot tuolta listasta jonkun kappaleen ja laitat lapun vetämään". Sanoin, että voisin ottaa ton Päivänsäde ja menninkäinen. Seija sanoi, että älä sitä ota, se on kauheen vaikee. Mää sanoin, että ei se mikään vaikea ole, mutta jännittää niin p****leesti. Se oli minulle helpotus, että Seijalla oli lauluvuoro ennen minua ja hän lauloi täysin nuotin vierestä.Kissatäti kirjoitti: ↑13 Maalis 2025, 20:01Voi ei! Ei saa lyödä, joku oli kade!
Minun mies on suuri musiikin ystävä. Kerran oltiin karaoke baarissa ja hän oli aivan kännissä. Beatles on hänen rakkautensa. No joku alkoi laulamaan Yesterday:tä aivan kauhean väärin ja huonosti. Mieheni meni ja repi karaoke laitteen vahvistimesta piuhat irtiLennettiin ulos baarista.
Sitä ei jaksa lakata ihmettelemästä, kuinka hyviä jokaisen karaoke-baarin parhaat laulajat ovat.
Olen antanut itselleni kertoa, että ääneni on vallan loistava, vaikka palaute onkin ollut lähinnä se, että pilaantuu ulos tullessaan.
Muistan sellaisen tapauksen, että lauloin karaokella sen Malmstenin laulun Auringon lapset. Sitten nuori nainen tuli pyytämään mua heidän pöytäänsä istumaan, kun hänen mummunsa tykkäsi mun laulustani. Kieltäydyin kutsusta. Se nuori nainen istui siellä mummunsa ja miesystävänsä kanssa.