Tykkäättekö kirjoittaa? Haluatteko osallistua kirjoitushaasteeseen?

Taideitten ja Musiikin Saattelemana
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Tämä on vanha kirjoitukseni jonka löysin. Toivottavasti tämä ei ole jo ollut? En ainakaan äkkiä löytänyt.

Kirjoittakaa kuin olisitte joku todellinen olemassa ollut kuuluisa kadonnut henkilö, jonka kohtaloa ei tarkasti tunneta. Idea on se että kirjoitatte jäähyväiskirjeen henkilönä (joka on kadonnut). Saatte itse päättää minkä kohtalon henkilölle annatte ja mitä hän haluaa jälkeen jääneille rakkailleen ja läheisilleen sanoa.
Valitkaa vaikka joku näistä henkilöistä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ ... 6ist%C3%A4?
( luettelo tunnetuista kadonneista henkilöistä. Sulkeissa on ilmoitettu syntymä- ja katoamisvuodet.)

Tiedän että tämä on vaikea, mutta saatte itse päättää miten ja millä näkemyksellä kirjeen kirjoitatte. Tuleeko kirjeestänne humoristinen vai ehkä kirjoitatte jäähyväiset runomuotoon tai miten vain. Saatte myös itse päättää kirjoituksen pituuden mutta toivottavaa olisi että siinä olisi vähintään 5 lausetta.

Esim:
Hyvästeiksi rakkaille

Kuten tiedätte, kaikki kävi niin äkkiä. Teette kuten tahdotte, kerrotte kirjeestä FBI:lle tai ette.

Ainut mitä toivoin oli vihreät oraat mustassa kosteassa isämme maassa, sato joka olisi pelastanut meidät tai ainakin tilan.

Minun pelastusta on turha enää toivoa, tuomittu nimettömään elämään ilman perintöä jälkipolville. Ehkä työ pelastaa minut, löysin jotain jonka kanssa voin ehkä elää.
Ainakin tämä on parempi kohtalo kuin kiviset seinät ja kaltereiden juovittama valo sellin lattialla..

Ilman identiteettiä eläminen maksaa puolen sielun verran, pienistä asioista tulee elämän päävirtalähde ja minua on turha yrittää tavoittaa enää, kuolin jo niissä muureissa.

Olen varjo joka lankesi, se musta multa mistä maissin olisi pitänyt nousta mutta nousikin jotain muuta, hyödytöntä kapinaa ja surkeutta. Älkää te kasvako samasta mullassa.

Täällä on jokseenkin kaunista, ihmiset ovat hyviä ja olen kotiutunut. Luovun teistä ja se on rakkauden teko, minusta ei siihen ollut mihin odotettiin.

Rohkean teon tehneenä mutta itseään säälien
- John William Anglin
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Re: Tykkäättekö kirjoittaa? Haluatteko osallistua kirjoitushaasteeseen?

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Minä keksin toisenkin haasteen. Tai löysin! :D

Miksi ollaan aina niin negatiivisia? Nyt on kuulkaa vaikea tehtävä. Kirjoittakaa rakkauskirje omalle itsellenne, uskallatteko? Niitä olisi hienoa lukea.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
marjatta1
Reactions:

Re: Tykkäättekö kirjoittaa? Haluatteko osallistua kirjoitushaasteeseen?

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

Kissatäti kirjoitti: 05 Touko 2025, 14:22 Minä keksin toisenkin haasteen. Tai löysin! :D

Miksi ollaan aina niin negatiivisia? Nyt on kuulkaa vaikea tehtävä. Kirjoittakaa rakkauskirje omalle itsellenne, uskallatteko? Niitä olisi hienoa lukea.
Tykkään tästä Aino Suholan runosta ja se tuli heti mieleeni, kun piti kirjoittaa itselleen ja siinä on hyvää elämänohjetta ja Aino hyvin sanoo sen...

"Aino Suholan runo
Julkaistu: 7.7.2021 | Kirjoittanut: Tahmatassukka
Tärkeää elämässä
on nöyryys
ja intohimo.
Minkä teetkin,
tee takapuoli savuten.
Syöksy siihen
suorin vartaloin
kahdella kierteellä
koska vain siten
lunastat itsekunnioituksesi.