Mitä mieltä olet tradwifey-ilmiöstä?
Jos olisi mahdollista kumpi olisit; kodin ja lapset huolehtiva osapuoli vai taloudesta huolehtiva perheen pää?
Tästä olen käyty keskusteluita eri alustoilla. Yhdellä alustalla oleva mies oletettu kommentoi asiaa tyyliin "mikäs siinä kotona lapsia hoitaessa ja vähän siivostellessa".
Itse näin naisena (kokemusta niin työelämästä, kuin kotona lasten kanssa olosta vuosia) kelpaisi mies tradwifen roolissa. Kokisin jaksavani paremmin, jos saisin keskittyä uraan ja rahan tuomiseen yhteiseen talouteen. Kotona odottaisi itsestään huolehtiva mies (myös tuki ja turva), hoidetut lapset ja puhdas koti. Voisin kokonaisvaltaisemin olla lapsille läsnä ilman huolta kotitöistä tai ylimääräisistä askareista. Olla paras versio itsestäni myös miehelle: Saisin aikaa hengähtää töistä ja ehdin huolehtimaan myös itsestäni.
Tallainen asetelma ei ole elämässäni mahdollinen, mutta näin ajatusleikkinä. Ymmärrän siis itse ilmiön pointin ja lapsia ei siinä välttämättä edes tarvitse olla.
Tällainen tuli vastaan:
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Re: Mitä mieltä olet tradwifey-ilmiöstä?
Mikäs siinä. Itse en lapsia halua, joten en voisi olla tradwifekaan.
Guild can only exist in a person who can act
Empä tiedä. Kumppanuutta minä suhteelta odotan, siis roolituksena. Vastuualueita voi olla, mutta ei kategorisina.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Sä ootki tollanen liberaalilortto. Kunnon konservatiiveilla roolitukset ovat selviä ja miehetkin näyttää miehiltä.
-
Elämänsankari
- Reactions:
Jos on vain nuo 2 niin taloudesta huolehtiva perheenpää, mutta oikeasti haluaisin enemmän sitä mitä itsellä oli kotona lapsena.
Isä oli se enemmän taloudesta huolehtiva ja vähemmän lapsista, mutta silti aina paikalla mut äiti määräsi enemmänkin kotona.
Isä kyllä oli muuten mitä oli mutta tuo tuntui ainakin minusta toimivan, ei siinä sen ihmeempää.
Isä oli se enemmän taloudesta huolehtiva ja vähemmän lapsista, mutta silti aina paikalla mut äiti määräsi enemmänkin kotona.
Isä kyllä oli muuten mitä oli mutta tuo tuntui ainakin minusta toimivan, ei siinä sen ihmeempää.
Jos olisi mahdollista välttää tuollainen kohtalo, en olisi kumpikaan. Jos olisi pakko, voisin varmaan sopeutua kumpaankin rooliin.
Oikeesti mulle on ihan sama, miten kukakin arkensa järjestää. Se tietysti on toivottavaa, että osapuolet ovat samaa mieltä ainakin isoista linjoista.
Mutta täytyy myöntää, että puoliso oli supemiehekkään näköinen vetäessään isolla (siis oikeasti isolla!) poralla reikää kiveen, hikisenä hauikset ja pohkeet pullistellen
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Kyllä MooM on tosiaan aika liberaali mimmi, kun antoi peukut tosta lortosta huolimatta, eikä vetänyt herneitä nekkuun. Syvä respect siitä.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
Brainwashed
- Reactions:
HILTI se miehen tekee.MooM kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:51Oikeesti mulle on ihan sama, miten kukakin arkensa järjestää. Se tietysti on toivottavaa, että osapuolet ovat samaa mieltä ainakin isoista linjoista.
Mutta täytyy myöntää, että puoliso oli supemiehekkään näköinen vetäessään isolla (siis oikeasti isolla!) poralla reikää kiveen, hikisenä hauikset ja pohkeet pullistellen. Ja hyvä, ettei minun tarvinnut porata.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Arvelin, että se on neutraali luokittelu, ei solvausPattinero kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:54Kyllä MooM on tosiaan aika liberaali mimmi, kun antoi peukut tosta lortosta huolimatta, eikä vetänyt herneitä nekkuun. Syvä respect siitä.
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Brainwashed
- Reactions:
Take it as a compliment?MooM kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:57Arvelin, että se on neutraali luokittelu, ei solvausPattinero kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:54Kyllä MooM on tosiaan aika liberaali mimmi, kun antoi peukut tosta lortosta huolimatta, eikä vetänyt herneitä nekkuun. Syvä respect siitä.![]()
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Hyvä asuste hetkittäin käytettynä. Tärähtänyt täryporari (viittaus Aku Ankkaan) ei varmaan olisi pitkän aikavälin ihanne.Brainwashed kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:57HILTI se miehen tekee.MooM kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:51Oikeesti mulle on ihan sama, miten kukakin arkensa järjestää. Se tietysti on toivottavaa, että osapuolet ovat samaa mieltä ainakin isoista linjoista.
Mutta täytyy myöntää, että puoliso oli supemiehekkään näköinen vetäessään isolla (siis oikeasti isolla!) poralla reikää kiveen, hikisenä hauikset ja pohkeet pullistellen. Ja hyvä, ettei minun tarvinnut porata.
![]()
D. Gabaldon
D. Gabaldon
-
Brainwashed
- Reactions:
Suhteenne on terveellä pohjalla.MooM kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:59Hyvä asuste hetkittäin käytettynä. Tärähtänyt täryporari (viittaus Aku Ankkaan) ei varmaan olisi pitkän aikavälin ihanne.Brainwashed kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:57HILTI se miehen tekee.MooM kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:51Oikeesti mulle on ihan sama, miten kukakin arkensa järjestää. Se tietysti on toivottavaa, että osapuolet ovat samaa mieltä ainakin isoista linjoista.
![]()
- anonymous hater
- anonymous hater
En ajatellut maailmasi romahtavan termin käytöstä, varsinkin kun konteksti oli mukakonservatiivinen.MooM kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:57Arvelin, että se on neutraali luokittelu, ei solvausPattinero kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:54Kyllä MooM on tosiaan aika liberaali mimmi, kun antoi peukut tosta lortosta huolimatta, eikä vetänyt herneitä nekkuun. Syvä respect siitä.![]()
On sellainen sanonta että aikuisten kesken ei voi joutua ongelmiin.Pattinero kirjoitti: ↑07 Heinä 2025, 13:54Kyllä MooM on tosiaan aika liberaali mimmi, kun antoi peukut tosta lortosta huolimatta, eikä vetänyt herneitä nekkuun. Syvä respect siitä.