10 kysymystä sinulle sinusta

Kissatäti
Reactions:

10 kysymystä sinulle sinusta

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

1. Oletko joutunut myrkyllisen käärmeen, hämähäkin, tai vastaavan puremaksi. Miltä tuntui, ja kuinka selvisit?
2. Oletko hyvä kuski? Perustele!
3. Millainen oli/on hirvein tai oudoin työpaikka, jossa olet ollut?
4. Mitä noloa sinulle on sattunut lentokentällä?
5. Millainen ihminen on mielestäsi syvällinen ihminen?
6. Mikä vastakkaisessa sukupuolessa hämmentää sinua kaikkein eniten?
7. Mistä televisio-ohjelmista pidit eniten lapsuudessasi?
8. Mikä on paras koskaan maistamasi ruoka?
9. Mikä on hienoin kuulemasi lause?
10. Mikä on lempialkoholijuomasi kotioloissa?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
syytinki
Reactions:

Re: 10 kysymystä sinulle sinusta

Viesti Kirjoittaja syytinki »

Että silleen, vastailenpa huvikseni.

1. Oletko joutunut myrkyllisen käärmeen, hämähäkin, tai vastaavan puremaksi. Miltä tuntui, ja kuinka selvisit?
- muistaakseni en
- luultavasti keskinkertainen
- onhan nuita ollut, mutta en osaa nyte nimetä yhtään
- en muista noloudelleeni lentsikkakentällä
- kaivontekijä
- naittavuus
- eipä tuota vehjettä tainnut lapsuudessani olla
- en muista
- ota toisellekin jalalle
- ei mikään, olen pakosta raitis
Kissatäti
Reactions:

Kyy on puraissut olkavarresta kun olin pieni.
Olimme matkalla joelle uimaan kavereiden ja koirani Bellan kanssa kun Bella alkoi haukkumaan peltojen välissä olevassa ojaryteikössä. Ystäväni Anne sanoi että siellä on siili tai käärme ja menin ottamaan kiinni vapaana juossutta koiraani (70-luvun loppupuolella koirat juoksivat vielä vapaina maalla)
Luulin että risu raapaisi minua kun otin kettuterrieriäni syliini.

Illalla minuun nousi kova kuume ja minut vietiin päivystykseen josta osastolle josta siirrettiin eristyksiin Kokkolan keskussairaalaan.
Kukaan ei tiennyt mikä minulla oli. Sitten äiti huomasi mustuneen käsivarteni ja kaksi pientä reikää. Ja sanoi lääkärille kun kerroin miten olin loukannut käteni, että käärme on varmaan purrut.
Eivät ensin uskoneet vaan väittivät että kaikki merkit viittaavat aivokalvontulehdukseen. Kunnes sitten ottivat jotain kokeita ja antoivat lääkettä jonka jälkeen kuntouduin muutamassa tunnissa. Viikon ehdin olemaan sairaalassa.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Olin ennen, en enää, korkeintaan alhaista keskitasoa. Rajoittuneisuuteni johtuu suurimmaksi osaksi siitä ettei minun ole tarvinnut ajaa viimeaikoina. Mies tai poika tai taksi kuskaa. Myös reaktioaikani on huonontunut. Ennen ajoin paljon ja pitkiä matkoja ja kaupungeissakin pörräsin vaivatta. Nykyään en uskaltaisi lähteä Helsingin keskustaan ajelemaan. Tai ainakin välttelen tilannetta viimeiseen saakka.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

en.

Melko hyvä. Osaan ilmeisesti säätää nopeuteni tilanteen mukaan ja aistit pelaavat vielä. Edellinen kolari tai kolhu 1900 luvulla.

3. Millainen oli/on hirvein tai oudoin työpaikka, jossa olet ollut?¨
Ammattikouluaikana Kupittaan B-mielisairaalan sisäkaapeloinnin uusintaa. Siellä oli monen tasoista viheltäjää, mutta suljetulla osastolla piti aina ulos lähtiessään tarkastaa, ettö kaikki työkalut olivat messissä. Nuorta nöösipoikaa välillä vähän jänskätti...Jos tuo voidaan työpaikaksi laskea.

Menin ajatuksissani ison matkalaukun kanssa odotustilaan, johon olisi saanut viedä vain käsimatkatavarat. Turussa ei valvinta ollut siihen maailmanaikaan kovin tiukkaa.

Sellainen, jonka jutut ovat kieltämättä viisaita, mutta pyyhkivät minulta yli hilseen.
Ei vaan. Se ei vaadi syvällisyyttä, vaan jonkin alan spesiaalitietoa, jota minulla ei ole. Eli en tiedä.

Sukupuoli.

En muista varmasti, mutta Rin Tin Tin oli ainakin kovaa kamaa.

Annoksesta en osaa sanoa. Yksittäisistä ruokalajeista juuri uunista otettu samana päivänä pyydetty savukampela on ainakin hyvin lähellä kärkeä.

Rakastan sinua.

Lempialkoholini ja ainoa alkoholini nykyään on punaviini.
Hyvät konjakit ja wiskit ovat olleet joskus kärjessä, mutta väkevien juonti alkaa olla minun kohdallani ohi.
asdf
Reactions:

Viesti Kirjoittaja asdf »

En.

Aivan tavallinen kuski.

Puhelinmyyntifirma. Olin työtön ja ajattelin, että tuokin on parempi kuin ei mitään. Ei ollut.

Olen etuillut Madeiran kentällä ripulin takia ja esittänyt pantomiiminä, että jos en pääse pytylle, tulee löysät housuun.

Tästä voisi keskustella päiväkausia, mutta adjektiivit pohdiskeleva, itsekriittinen ja objektiivinen olisivat sellaisia, joista keskustelun voisi aloittaa.

Hämmentävät asiat eivät mielestäni ole sukupuolisidonnaisia.

Olipa kerran avaruus, Taisteluplaneetta Galactica, MacGyver.

Toivottavasti kukaan ei osaa vastata tähän suoralta kädeltä. Makuaistimuksiin vaikuttaa suun kemia, edellisen päivän ruokavalio, hampaiden pesu, tilanne, jossa ruokaa nautitaan, seura ja liittyykö makuihin joitain vahvoja muistoja. Muutamia mainitakseni. Mutta jos pitää nyt joku todella hyvä annos mainita, niin se oli merikrotti erään tamperelaisen finedine-paikan keittiössä seisaltaan kesken työvuoron kiireessä nautittuna.

Olen kuullut niin monta hyvää, etten halua nostaa mitään ylitse muiden.

Vodka ja joku mehu. Yleensä karpalo.
Mene mene tekel upharsin.
Henry Borat
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Henry Borat »

Brasiliassa pisti skorpioni etuvarpaaseen. Varvas muuttui perunan näköiseksi turvotessaan, mutta oire oli lähinnä paikallinen. Ei ollut kovin vaarallinen lajike nähtävästi
Neutroni
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Neutroni »

Kissatäti kirjoitti: 01 Syys 2025, 15:04 1. Oletko joutunut myrkyllisen käärmeen, hämähäkin, tai vastaavan puremaksi. Miltä tuntui, ja kuinka selvisit?
En ole, vaikka meillä on talo täynnä tarantelloja ja skorpioneja. Nyt myös juoksujalkainen. Noiden pisto tai purema pitäisi olla oireiltaan saman tyyppinen kuin ampiaisen pisto, mutta eihä vähän voimakkaampi. Paitsi juoksujalkaisella, jonka purema voi olla hyvin kivulias mutta ei sekään ole vaarallinen.

Tieliikenteessä kyllä. Minulla on työmatkan takia pitkä ajokokemus ja lehmän hermot (ja kontrollifriikki luonne), joilla jaksaa jurnuttaa järkeviä tilannenopeuksia. Mitään rata- tai temppuajoa en osaa.

En ole ollut missään hirveässä paikassa.

Ei mitään, pyrin varaamaan tuollaisiin toimintoihin enemmän kuin tarpeeksi aikaa ja suorittamaan asiat pedantisti.

Minulle tulee mieleen jonkinlainen henkisyys tai uskonnollisuus.

En tiedä hämmentääkö mitään. Olen onnistunut haalimaan ympärilleni ihan järjevästi käyttäytyviä naisia.

Ritari Ässä ja Mac Gyver.

En yleensäkään osaa nostaa jotain yksittäisiä asioita muita paremmiksi lempiasioiksi. Paras ruoka tai juoma riippuu siitä mitä tekee kulloinkin mieli ja se vaihtelee aika lailla.

Hienoin lause on varmaan jokin vaikeasti todistuva (mutta kuitenkin todistuva niin, että ymmärrän todistuksen) matemaattinen lause. Ei nyt tule mieleen yhtä yli muiden siinäkään.
Tuttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tuttu »

Kissatäti kirjoitti: 01 Syys 2025, 15:04 1. Oletko joutunut myrkyllisen käärmeen, hämähäkin, tai vastaavan puremaksi. Miltä tuntui, ja kuinka selvisit? En.
2. Oletko hyvä kuski? Perustele! Omastakin mielestä olen hyvä kuski. Hyvä ja nopea reaktiokyky ja kaasujalka toimii.
3. Millainen oli/on hirvein tai oudoin työpaikka, jossa olet ollut? Ei minulla ole outoa työpaikkaa.
4. Mitä noloa sinulle on sattunut lentokentällä? Minä aiheutan aina hälytyksen, en tiedä mikä minussa piipittää, mutta joka kerta piipittää. Toki olen aina päässyt lennolle.
5. Millainen ihminen on mielestäsi syvällinen ihminen? Syvällisyys ei näy päällepäin heti, siihen perehtyy ajan kanssa. Mielestäni syvällinen ihminen on paljon pohdiskeleva, monimutkainen ja jopa saivarteleva.
6. Mikä vastakkaisessa sukupuolessa hämmentää sinua kaikkein eniten? En ole hämmentynyt niin paljoa, että olis jotain kerrottavaa.
7. Mistä televisio-ohjelmista pidit eniten lapsuudessasi? Lasten ohjelmista, tietenkin.
8. Mikä on paras koskaan maistamasi ruoka? Vaikea sanoa, niitä on monia. Nuotion uumenissa maltillisesti kypsytetty rosvopaisti ja samaan monttuun laitetut kasvikset maistuvat nälkäisenä parhailta.
9. Mikä on hienoin kuulemasi lause? Hienoja lauseita kuulee lähes päivittäin. On kiitosta ja olehyvää, mutta kauneimmat lauseet kuulee läheisten suusta, ja ne ovat rakas-sanoja.
10. Mikä on lempialkoholijuomasi kotioloissa? En juo alkoholeja.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

- en ole
- kyllä olen, rauhallinen kuski, joka ei autoaan riko, ei toisiin törmäile eikä sakkoja kerää
- ihan sama työpaikka, jossa 25v olin, oli hirvein ja paras, yleensä riippuen kuka milloinkin oli pomona. Hommat oli ok ja työkaverit myös.
- tervehdin "tuttua" naamaa - Hannele Pokkaa, joka ei ollutkaan minun tuttuni.
Ei oikeasti noloa ja hymyllä vastasi.
- "syvällinen ihminen" ei kuulu sanavarastooni
- kauneus
- Batman
- niitä hyviä ja "parhaita" on vuosien varrelta monia. Viimeisempänä parhaana uudet perunat, veljeni pellossaan kasvattamat voinokareella ja lisänä kylmäsavulohi.
- vanhassakin kiesissä voi olla hyvä kyyti
- oluen ja viinin lasken elintarvikkeisiin, joten lempialkoholina brandy. Nimenomaan brandy, ei konjakki. Brandyssä on aromi ja henki paremmin tallessa.
Pattinero
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

- En ole.
- Saatujen sakkojen ja ajettujen kolareiden/kolhujen perusteella olen taatusti keskivertoa parempi. Muilla mittareilla mitattuna tuskin.
- Kaikki ne joissa on muita ihmisen näköisiä tolloja töissä.
- Enpä oikein muista. Jonkun litkun/mehun jouduin joskus juomaan, kun en yhtään muistanut niitä sääntöjä.
- Järkeään käyttävä ja empaattinen harvinaisuus.
- Kotkottaminen, liika meikki, ylipitkät kynnet tai vaikka liian kireät ja sopimattomat kuteet. Ääritapauksissa ns. kau(n/h)eusleikkaukset.
- Positiivisessa mielessä silmiin pistävä luonnollinen kauneus saattaa ujostuttaa kummasti. Mutta, on se vaan jotenkin sellainen kiva aijai sentään-tunne samalla.
- Olihan niitä, eikä tässä välttämättä ole kaikki edes: Galactica, Ritari Ässä, Hill Street Blues, Reinikainen/Tankki täyteen, ja muutkin kotimaiset sketsisarjat. Benny Hill ja Paul Hogan Show:t tietenkin.
- Mikähän toi olisi. Jaa-a. Joku mehevä pizza on joskus tullut vastaan. Ja joku todella hyvä häränlihapihvi paistetuilla perunoilla.
- Rakastan sinua (isi).
- Olut pääsääntöisesti. Muuten ok, mutta pistää kusettamaan liikaa.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Bored
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Bored »

Olen. Chilen tarantellani puraisi minua. Piti pelastaa pulasta ja hermostui minuun. Katsoin kuinka paljon turpoaa. Ei turvonnut paljoakaan. Pääasia että hämis selvisi.

En ole. Pitääkää poissa auton ratista. Itseasiassa kaukana autoista, varsinkin kuorma-autoista.

Tokmannin varasto.

Piti mennä läpi turvatarkastuksen Oulussa. Metallinpaljastin piipitti kuin hullu. Riisuttiin lähes alasti ja edelleen piippasi. Päästivät läpi lopulta.

Lisään vielä että vuosi oli 2010, Taitaja SM-kisat. Ei tekonivelistä edes tietoakaan vielä. Olen aina epäillyt että olen androidi. Kokeiluversio.

Kantaa koko maailman huolia harteillaan. Kantaa huolta kaikista ja kaikesta.

Kaikki.

Luonto- ja avaruusdokkarit.

Liian monta hyvää, en vastaa.

9. Mikä on hienoin kuulemasi lause?¨

"The greatest burden a child must bear is the unlived life of its parents."

Ei mikään, jätin harrastuksen. Tuhoaa ihan kaiken. Kivennäisvesi.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin