Taideraati - Zdzislaw Beksinski - Ei nimea.

Taideitten ja Musiikin Saattelemana

Antakaa pisteitä kuten tuntuu sopivalta

10
0
Ei ääniä
9
0
Ei ääniä
8
0
Ei ääniä
7
0
Ei ääniä
6
0
Ei ääniä
5
0
Ei ääniä
4
0
Ei ääniä
3
0
Ei ääniä
2
0
Ei ääniä
1
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 0

Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Taideraati - Zdzislaw Beksinski - Ei nimea.

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Arvostellaan yksi taidetyö päivässä. Ihan oman maun mukaan kertokaa ajatuksianne mitä työ herättää ja kuinka paljon pidätte niin pisteitä sitten sen mukaan.

Zdzisław Beksiński (1929–2005)

Tulkinta ja konteksti
Beksiński tunnetaan dystopiaista, kuolemaan, hajoamiseen ja unenomaisuuteen liittyvistä, surrealistisista maisemista — hänen tuotantonsa herättää usein ahdistusta, kun taas teosten tarkat merkitykset jätetään avoimiksi. Monet kirjoittajat kuvailevat hänen teoksiaan “post-apokalyptisiksi” tai “kuolemankuvastoiksi”.
Beksiński itse ei halunnut antaa teoksille selittäviä nimiä juuri siksi, että katsoja säilyttäisi oman, henkilökohtaisen tulkintansa. Tämä tekee yksittäisten elementtien merkityksestä epämääräisen ja symbolisesti latautuneen

Untitled, 1976
Öljy levylle / öljy kankaalle (lähteissä vaihtelee)
Kokoelmat: The Historical Museum, Sanok, Puola
zdzisław beksiński.jpg
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Re: Taideraati - Zdzislaw Beksinski - Ei nimea.

Beksińskillä on kauheaa kuvastoa, kuin painajaisia. Tästä työstä kuitenkin pidän. En tiedä miksi. En nyt avaa ajatuksiani enempää, vaan haluaisin ensin kuulla mitä ajatuksia työ teissä herättää ja miten te tulkitsette työtä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Pilvipouta
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Pilvipouta »

Kiltti hevimuusikko on joutunut helvettiin ja yrittää pelastaa pienen alienin.
It's the start of a brand new day, and I'm off like a herd of turtles.
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Pilvipouta kirjoitti: 13 Syys 2025, 10:54 Kiltti hevimuusikko on joutunut helvettiin ja yrittää pelastaa pienen alienin.
Hieno mielikuva! :D
MooM
Reactions:

Viesti Kirjoittaja MooM »

Äiti on jäänyt vangiksi suruunsa, jonka lapsen menetys on synnyttänyt. Elävä yrittää pysyä kuolleiden kanssa.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

MooM kirjoitti: 13 Syys 2025, 11:52 Äiti on jäänyt vangiksi suruunsa, jonka lapsen menetys on synnyttänyt. Elävä yrittää pysyä kuolleiden kanssa.
Kauniisti mietitty!
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin