Taideraati - Roy Lichtenstein - The Kiss 1961

Taideitten ja Musiikin Saattelemana

Antakaa pisteitä kuten tuntuu sopivalta

10
0
Ei ääniä
9
0
Ei ääniä
8
1
25%
7
2
50%
6
0
Ei ääniä
5
0
Ei ääniä
4
1
25%
3
0
Ei ääniä
2
0
Ei ääniä
1
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 4

Kissatäti
Reactions:

Taideraati - Roy Lichtenstein - The Kiss 1961

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Otetaan seuraava taidetyö tarkastelun alle! Arvostellaan yksi taidetyö päivässä. Ihan oman maun mukaan kertokaa ajatuksianne mitä työ herättää ja kuinka paljon pidätte niin pisteitä sitten sen mukaan.

Roy Fox Lichtenstein (27. lokakuuta 1923 Manhattan, New York – 29. syyskuuta 1997 Manhattan, New York) oli yhdysvaltalainen taidemaalari, kuvanveistäjä ja poptaiteilija. Hän siirtyi 1960-luvun alussa sarjakuvamaisiin aiheisiin ja tekniikkaan ja sovelsi mainosmaista maalaustyyliä, muttei ironisoivasta asenteestaan huolimatta ottanut yhteiskunnallisesti kantaa. Lichtenstein oli Andy Warholin ohella poptaiteen tunnetuin edustaja.

The Kiss 1961
Oil, graphite pencil on canvas
80 x 68 in. (203.2 x 172.7 cm)
Style of art: Pop Art

Kuva
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Re: Taideraati - Roy Lichtenstein - The Kiss 1961

Minä ihastuin nuorena Roy Lichtensteinin taidetöihin. Olen aina pitänyt sarjakuvista joten hän oli oikeastaan ensimmäinen taiteilija jonka töihin ihastuin täysillä. Kopioin olohuoneen seinälle tämän yllä olevan työn. Sitä ei enää ole. KUn olin kyllästynyt annoin sen äidille joka teki siihen merimaiseman. Joskus hieman harmittanut. Se oli kuitenkin minun ensimmäinen taidetyö vaikka plagiointi olikin :lol: Sen jälkeen maku hieman muutunut mutta kyllä minä vieläkin pidän ainakin tästä. 8
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Tämä taas on kallein hänen tekemä teos tai siis joka on myyty kalleimmalla

https://www.christies.com/en/lot/lot-5946119
marjatta1
Reactions:

Viesti Kirjoittaja marjatta1 »

8 pinnaa, ihan taidokas työ ja tuo mieleen sarjakuvat...
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri

— Sari Virlander
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin