Trollit
Trollit
Nettitrollit, tai trollit ylipäätänsä ovat asiantuntijoita kaikessa. He tietävät ihan kaikesta kaiken. Kumoavat kaiken tutkimustiedon koska tietävät että tieto tutkimuksissa on väärää, tietenkin. Koska ovat tietämyksessään täysin ylivertaisia ihmisiä muihin ihmisiin nähden. He tietävät koko elämänhistoriasi ja tietävät mitä olet tehnyt ja tulet tekemään. Muihin ihmisiin verrattuna heillä on täysin ylivertainen moraali joka on maailmassa ainoa oikea.
Dunning-Kruger antaa sinulle supervoiman. Ylität älykkyydelläsi koko tiedemaailman tietämyksen yhdellä vilkaisulla ja kumoat joka ainoan tutkimuksen joita tutkimuslaitokset ja tieteen suurimmat huiput ovat kehitelleet vuosikymmeniä.
Hyvä esimerkki on ilmastoketju. Mutta näyttää siltä että näitä erittäin kyvykkäitä superihmisiä alkaa ilmestyä hypertietämyksineen joka ketjuun. Kyse on yleensä samoista nimimerkeistä.
He ovat täysin luodinkestäviä ja mikään todiste ei romuta heidän näkemyksiään koskaan. Musta muuttu valkoiseksi ja valkoinen mustaksi.
Olisikohan tuollaisesta ominaisuudesta hyötyä jokaiselle? Miksi tuhlata aikaa vuosikausia jonkin asian ymmärtämiseen ja tutkimuksien lukemiseen kun muutamassa sekunnissa voit tehdä jo täysin oikeat päätelmät? Olisiko tiedemaailman syytä alkaa ottamaan oppia trollien kyvyistä ja kyvykkyydestä? Se säästäisi todella paljon resurssejamme koska voimme lopettaa kaikki tutkimuslaitokset, kalliit yliopistot ja tutkijat voivat lähteä lomailemaan Karibialle margaritoja nauttimaan.
Ohjeeni on selkeä. Älkää koskaan ruokkiko trollia. Oli kyseessä nettitrolli tai missä ikinä trollin kohtaatkin.
Dunning-Kruger antaa sinulle supervoiman. Ylität älykkyydelläsi koko tiedemaailman tietämyksen yhdellä vilkaisulla ja kumoat joka ainoan tutkimuksen joita tutkimuslaitokset ja tieteen suurimmat huiput ovat kehitelleet vuosikymmeniä.
Hyvä esimerkki on ilmastoketju. Mutta näyttää siltä että näitä erittäin kyvykkäitä superihmisiä alkaa ilmestyä hypertietämyksineen joka ketjuun. Kyse on yleensä samoista nimimerkeistä.
He ovat täysin luodinkestäviä ja mikään todiste ei romuta heidän näkemyksiään koskaan. Musta muuttu valkoiseksi ja valkoinen mustaksi.
Olisikohan tuollaisesta ominaisuudesta hyötyä jokaiselle? Miksi tuhlata aikaa vuosikausia jonkin asian ymmärtämiseen ja tutkimuksien lukemiseen kun muutamassa sekunnissa voit tehdä jo täysin oikeat päätelmät? Olisiko tiedemaailman syytä alkaa ottamaan oppia trollien kyvyistä ja kyvykkyydestä? Se säästäisi todella paljon resurssejamme koska voimme lopettaa kaikki tutkimuslaitokset, kalliit yliopistot ja tutkijat voivat lähteä lomailemaan Karibialle margaritoja nauttimaan.
Ohjeeni on selkeä. Älkää koskaan ruokkiko trollia. Oli kyseessä nettitrolli tai missä ikinä trollin kohtaatkin.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
Re: Trollit
Minä olen aina luullut että trollit ovat sellaisia jotka yrittävät saada omalla käytöksellään ihmiset vastakkaiselle puolelle. Eli että Trolli esittää varsin virheellisiä ja valheellisia väitteitä jostain asiasta tarkoituksenaan ihan päinvastainen kuin äkkiä kuvittelisi.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tarkoitus on myös pitkittää keskustelua ad infinitum väärillä väitteillä. Yleensä trolli on hyvin tietoinen että hänen väitteensä ovat vääriä. Tarkoitus on siis vetää muut omalle tasolleen. Näyttää että muut ovat yhtä huonoja kuin trolli itse.Kissatäti kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 18:44 Minä olen aina luullut että trollit ovat sellaisia jotka yrittävät saada omalla käytöksellään ihmiset vastakkaiselle puolelle. Eli että Trolli esittää varsin virheellisiä ja valheellisia väitteitä jostain asiasta tarkoituksenaan ihan päinvastainen kuin äkkiä kuvittelisi.
Trolleilta opittua: Valtamediaan ei käy luottaminen! Totuus löytyy kummallisista netti blogeista ja omituisista videopätkistä.
Trollit? Ovatko he muuta kuin, että yrittävät saada sekaannusta ja hämmennystä aikaiseksi? Venäjän trollitehtaat ne ne vasta veemäisiä ovatkin!
"Käyttäjän maaltola profiilikuva
maaltola
1 vk
Venäjän trollitehtaat eivät ole enää ihmisiä, jotka paukuttavat vaan tulemaan someen.
Venäjä kokeilee Moldovassa uusia kikkoja vaalivaikuttamisessa ja on käyttänyt suunnattoman paljon rahaa omien ehdokkaidensa tukemiseen.
Käytössä on kamppanjakoneisto, joka on ylivertainen verrattuna siihen, mitä Moldovan poliittisessa järjestelmässä yleensä on mahdollista.
Allekirjoittamani resoluution tarkoituksena on puolustaa Moldovaa Venäjän hybridivaikuttamista vastaan. On hyvä, että resoluutio meni läpi. Työ kuitenkin jatkuu. Meidän pitää olla aktiivisia omissa operaatioissamme, ennaltaehkäistä ja paljastaa Venäjän tukemat ehdokkaat.
Taistelua avoimen ja toimivan demokratian puolesta."
"Käyttäjän maaltola profiilikuva
maaltola
1 vk
Venäjän trollitehtaat eivät ole enää ihmisiä, jotka paukuttavat vaan tulemaan someen.
Venäjä kokeilee Moldovassa uusia kikkoja vaalivaikuttamisessa ja on käyttänyt suunnattoman paljon rahaa omien ehdokkaidensa tukemiseen.
Käytössä on kamppanjakoneisto, joka on ylivertainen verrattuna siihen, mitä Moldovan poliittisessa järjestelmässä yleensä on mahdollista.
Allekirjoittamani resoluution tarkoituksena on puolustaa Moldovaa Venäjän hybridivaikuttamista vastaan. On hyvä, että resoluutio meni läpi. Työ kuitenkin jatkuu. Meidän pitää olla aktiivisia omissa operaatioissamme, ennaltaehkäistä ja paljastaa Venäjän tukemat ehdokkaat.
Taistelua avoimen ja toimivan demokratian puolesta."
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
On vain yksi yleispätevä ohje:
Älä koskaan ruoki trollia missä ikinä sellaisen kohtaatkin.
Älä koskaan ruoki trollia missä ikinä sellaisen kohtaatkin.
-
Brainwashed
- Reactions:
REPS!Deimos kirjoitti: ↑30 Syys 2025, 18:40 Nettitrollit, tai trollit ylipäätänsä ovat asiantuntijoita kaikessa. He tietävät ihan kaikesta kaiken. Kumoavat kaiken tutkimustiedon koska tietävät että tieto tutkimuksissa on väärää, tietenkin. Koska ovat tietämyksessään täysin ylivertaisia ihmisiä muihin ihmisiin nähden. He tietävät koko elämänhistoriasi ja tietävät mitä olet tehnyt ja tulet tekemään. Muihin ihmisiin verrattuna heillä on täysin ylivertainen moraali joka on maailmassa ainoa oikea.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
-
Ykkösnolla
- Reactions:
Toisaalta ihmettelen usein myös trolliksi leimaamista. Jos joku aidosti uskoo johonkin, höpsöönkin asiaan, miksei hän saisi tuoda sitä esille? Jotenkin olen ajatellut, että trolli on sellainen, joka ajaa valheilla ja yksipuolisuuksilla jotakin asiaa, esimerkiksi vaikkapa siis Venäjän trollit, joita siis varmaankin on - itse en kyllä tiedä, mistä niitä löytyy, en ole yrittänyt etsiä. 70-luvun taistolaiskommunistit ovat Neuvostoliiton ja Venäjän lumoissa ikuisesti, sille ei mitään voi, mutta ovatko he trolleja?
-
Brainwashed
- Reactions:
Puit sanoiksi syyn miksi REPSahdin Deimoksen aloitusviestiä lukiessani.Ykkösnolla kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 20:57 Toisaalta ihmettelen usein myös trolliksi leimaamista. Jos joku aidosti uskoo johonkin, höpsöönkin asiaan, miksei hän saisi tuoda sitä esille? Jotenkin olen ajatellut, että trolli on sellainen, joka ajaa valheilla ja yksipuolisuuksilla jotakin asiaa, esimerkiksi vaikkapa siis Venäjän trollit, joita siis varmaankin on - itse en kyllä tiedä, mistä niitä löytyy, en ole yrittänyt etsiä. 70-luvun taistolaiskommunistit ovat Neuvostoliiton ja Venäjän lumoissa ikuisesti, sille ei mitään voi, mutta ovatko he trolleja?
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
trollit eivät suomalaista ajattelua ole.
Trollauksella on perinteisesti kaksi erilaista motiivia. Klassisesti se on vain provosoivien viestien tehtailua, vastaväitteiden ja yleisen kiivailun saamiseksi aikaan. Jonkinlaista huvittelua lähinnä. Toinen motiivi on joku ulkoinen tavoite, kuten näillä Kremlin trolleilla yms. Se on enemmän propagandaa.Ykkösnolla kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 20:57 Toisaalta ihmettelen usein myös trolliksi leimaamista. Jos joku aidosti uskoo johonkin, höpsöönkin asiaan, miksei hän saisi tuoda sitä esille? Jotenkin olen ajatellut, että trolli on sellainen, joka ajaa valheilla ja yksipuolisuuksilla jotakin asiaa, esimerkiksi vaikkapa siis Venäjän trollit, joita siis varmaankin on - itse en kyllä tiedä, mistä niitä löytyy, en ole yrittänyt etsiä. 70-luvun taistolaiskommunistit ovat Neuvostoliiton ja Venäjän lumoissa ikuisesti, sille ei mitään voi, mutta ovatko he trolleja?
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Moom avasi hieman mitä trollit ovat. Näköjään moni täällä ei osaa erottaa mitä trolli oikeasti tarkoittaa.
Täällä on vaikka kosmologiasta hyvin poikkitieteellisiä näkemyksiä. Kyse näissä ei ole trolleista eikä trollaamisesta. En selitä mikä on ero palstan oikeisiin trolleihin. Mutta jokainen voi internetistä lukea enemmän trolleista, heidän historiastaan ja eroista.
Edelleenkään jos joku trollaa minua en vastaa. Jos et saa minulta vastausta olen huomannut nimimerkin trollanneen minua. Ei aina.
Täällä on vaikka kosmologiasta hyvin poikkitieteellisiä näkemyksiä. Kyse näissä ei ole trolleista eikä trollaamisesta. En selitä mikä on ero palstan oikeisiin trolleihin. Mutta jokainen voi internetistä lukea enemmän trolleista, heidän historiastaan ja eroista.
Edelleenkään jos joku trollaa minua en vastaa. Jos et saa minulta vastausta olen huomannut nimimerkin trollanneen minua. Ei aina.
Myös ad hominemista. Jokainen kriittinen komentti nimimerkkiä kohtaan ei ole ad hominem. Saan itse myös kriittistä palautetta ja korjauksia kirjoituksiini. Kaikki niistä eivät ole ad hominemeja. Jos kritiikki ei perustu mihinkään ja ei ole perusteltu alkaa kyseessä olla ad hominem.
Mielestäni perustelin näkemykseni miksi en pidä tekoälyn käytöstä palstalla. Nimimerkki otti tämän ad hominemina. Sen sijaan että olisi huomannut että kritisoin tekoälyn käyttöä mukamas otti sen henkilöön menevänä hyökkäyksenä.
Edelleenkin olisi hyvä pohtia tuota tekoälyn apuna käyttöä palstakirjoittelussa. Ainakin hyvänä tapan pitäisin sitä että jos sitä käyttää apuna selkeästi ilmoittaa mikä on tekoälyn tekstiä ja mikä omaa.
Mielestäni perustelin näkemykseni miksi en pidä tekoälyn käytöstä palstalla. Nimimerkki otti tämän ad hominemina. Sen sijaan että olisi huomannut että kritisoin tekoälyn käyttöä mukamas otti sen henkilöön menevänä hyökkäyksenä.
Edelleenkin olisi hyvä pohtia tuota tekoälyn apuna käyttöä palstakirjoittelussa. Ainakin hyvänä tapan pitäisin sitä että jos sitä käyttää apuna selkeästi ilmoittaa mikä on tekoälyn tekstiä ja mikä omaa.
- KultaKikkare
- Reactions:
Juu, trollauksessa ei ole kyse trollin omasta mielipiteesrä vaan joko sillä on agenda, esim noi Kremlin trollit, ja silloin pyritään miovaamaan ihmisten mielipiteitä.Ykkösnolla kirjoitti: ↑01 Loka 2025, 20:57 Toisaalta ihmettelen usein myös trolliksi leimaamista. Jos joku aidosti uskoo johonkin, höpsöönkin asiaan, miksei hän saisi tuoda sitä esille? Jotenkin olen ajatellut, että trolli on sellainen, joka ajaa valheilla ja yksipuolisuuksilla jotakin asiaa, esimerkiksi vaikkapa siis Venäjän trollit, joita siis varmaankin on - itse en kyllä tiedä, mistä niitä löytyy, en ole yrittänyt etsiä. 70-luvun taistolaiskommunistit ovat Neuvostoliiton ja Venäjän lumoissa ikuisesti, sille ei mitään voi, mutta ovatko he trolleja?
Toinen harmittomampi mutta vähintään yhtä ärsyttävä on trollaus jossa trolli pyrkii vaan ärayttämään ja pahoittaan muiden mieltä, toistamalla sellaisia 'mielipiteitä ' tai kommentteja joiden huomaa ärsyttävän muita.
Sen takia trollit voi näyttää luodinkestäviltä koska ei ne luodit osu edes trolliin vaan ainoastaan sen luomaan kumiankkaan.
Todellisuudessa trollit taitaa useimmiten olla luodinkestävän vastakohtia, hyvinkin herkkänahkaisia uikuttajia sillon kun oikeasti osuu.
Be stronger than your excuses