Aikamatka ulkomaille ½ 70-luvulle (70-74) - Äänestä parhaat kappaleet 20 ehdokkaasta

Kissatädin musiikkihuoneessa on musiikki- ja elämäaiheista sisältöä tietoiskujen ja soittolistojen muodossa. Huoneesta löytyy myös musiikkiaiheisia äänestyksiä, muisteluja vanhoista suosikkikappaleista ja myös uuden musiikin etsimistä. Siellä voi kertoa myös musiikkiin liittyvistä kokemuksista, tarinoista ja tuntemuksista elämänläheisellä otteella.

Äänestäkää kaikkia niitä, joista tykkäätte - Kappaleet kuultavissa kommentissa jos joku on unohtunut

1. Layla - Derek And The Dominos
4
4%
2. Your Song - Elton John
2
2%
3. Let It Be – Beatles
8
9%
4. Paranoid - Black Sabbath
6
7%
5. Stairway To Heaven - Led Zeppelin
7
8%
6. Imagine - John Lennon
4
4%
7. Superstition - Stevie Wonder
4
4%
8. Smoke On The Water - Deep Purple
6
7%
9. Walk On The Wild Side - Lou Reed
2
2%
10. Free Bird - Lynyrd Skynyrd
4
4%
11. Money - Pink Floyd
2
2%
12. Killing Me Softly With His Song - Roberta Flack
4
4%
13. No Woman, No Cry - Bob Marley and the Wailers
4
4%
14. Lady Marmalade – LaBelle
1
1%
15. Waterloo – ABBA
4
4%
16. Bridge Over Troubled Water - Simon and Garfunkel
7
8%
17. Lola – Kinks
2
2%
18. Who'll Stop The Rain - Creedence Clearwater Revival
5
6%
19. Me And Bobby McGee - Janis Joplin
5
6%
20. Riders On The Storm – Doors
8
9%

Ääniä yhteensä: 89

Kissatäti
Reactions:

Aikamatka ulkomaille ½ 70-luvulle (70-74) - Äänestä parhaat kappaleet 20 ehdokkaasta

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kaikille tuttuja kappaleita luulisin. Ainakin suurin osa. Äänestäkää kaikkia niitä, joista tykkäätte :D Katsotaan mitkä 5 kappaletta pääsee jatkoon.

1. Layla - Derek And The Dominos

2. Your Song - Elton John

3. Let It Be – Beatles

4. Paranoid - Black Sabbath

5. Stairway To Heaven - Led Zeppelin

6. Imagine - John Lennon

7. Superstition - Stevie Wonder

8. Smoke On The Water - Deep Purple

9. Walk On The Wild Side - Lou Reed

10. Free Bird - Lynyrd Skynyrd

11. Money - Pink Floyd

12. Killing Me Softly With His Song - Roberta Flack

13. No Woman, No Cry - Bob Marley and the Wailers

14. Lady Marmalade – LaBelle

15. Waterloo – ABBA

16. Bridge Over Troubled Water - Simon and Garfunkel

17. Lola – Kinks

18. Who'll Stop The Rain - Creedence Clearwater Revival

19. Me And Bobby McGee - Janis Joplin

20. Riders On The Storm – Doors

_______________________________________________________________________________________________________________

80-luvun otannasta jatkoon pääsivät:
19. Ikkunaprinsessa · Rauli Badding Somerjoki
6. Eartha Kitt - Where Is My Man
10. Terence Trent D'Arby - Sign Your Name
12 Pet Shop Boys - It's A Sin
13. Eppu Normaali - Puhtoinen lähiöni

70-luvun otannasta jatkoon pääsi:
19. Freeman-Kaksi Lensi Yli Käenpesän
20. Olen hautausmaa · Hector
1. Länsituuli · Cumulus
13. Valo yössä · Tuomari Nurmio
15. Kontra-Jerry Cotton
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
Reactions:

Re: Aikamatka ulkomaille ½ 70-luvulle (70-74) - Äänestä parhaat kappaleet 20 ehdokkaasta

Aika monta kärkikahinoissa mukana! :D
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Elämänsankari
Reactions:

Re: Aikamatka ulkomaille ½ 70-luvulle (70-74) - Äänestä parhaat kappaleet 20 ehdokkaasta

Viesti Kirjoittaja Elämänsankari »

Kirjoitit että kaikille tuttuja kappaleita luulisit, 5kpl ei oo mulle tuttuja.

Kaikki on tosin tehty jo ennen syntymääni, mutta kiitos radion/töllön/netin ym niin leviäähän tuo vanhempikin musiikki aika hyvin.

Kysyin tuolta melkein parisenkymmentä vuotta nuoremmalta naiseltakin, 7 ei ollut hänelle tuttua.
Kissatäti
Reactions:

Elämänsankari kirjoitti: 09 Loka 2025, 19:09 Kirjoitit että kaikille tuttuja kappaleita luulisit, 5kpl ei oo mulle tuttuja.

Kaikki on tosin tehty jo ennen syntymääni, mutta kiitos radion/töllön/netin ym niin leviäähän tuo vanhempikin musiikki aika hyvin.

Kysyin tuolta melkein parisenkymmentä vuotta nuoremmalta naiseltakin, 7 ei ollut hänelle tuttua.
Oi! Ihana tilanne. Sinulla on hyvää musiikkia vielä löydettävänä! Mitkä eivät olleet tuttuja?
Elämänsankari
Reactions:

Kissatäti kirjoitti: 09 Loka 2025, 19:46
Elämänsankari kirjoitti: 09 Loka 2025, 19:09 Kirjoitit että kaikille tuttuja kappaleita luulisit, 5kpl ei oo mulle tuttuja.

Oi! Ihana tilanne. Sinulla on hyvää musiikkia vielä löydettävänä! Mitkä eivät olleet tuttuja?
9, 11, 14, 17 ja 19.
Kissatäti
Reactions:

Elämänsankari kirjoitti: 09 Loka 2025, 19:48
Kissatäti kirjoitti: 09 Loka 2025, 19:46

9, 11, 14, 17 ja 19.
Jaksatko kuunnella vaikka nro 9. Se on osa historiaa eikä vain hyvä kappale. Kappale ilmestyi 1972 ja sen Genre on Glam rock. "Walk on the Wild Side" tuli tunnetuksi vastakulttuurin hymninä. Vuonna 2013 The New York Times kuvaili kappaletta "epäsopivien ja omituisten ihmisten balladiksi" ja "sireenilauluksi, joka houkuttelee sukupolvien ajan ihmisiä. "Walk on the Wild Side" -kappaleen tuottivat David Bowie ja Mick Ronson Vuonna 2010 Rolling Stone -lehti rankkasi "Walk on the Wild Siden" kaikkien aikojen 223. parhaaksi kappaleeksi. Vuonna 2015 kappale otettiin Grammy Hall of Fameen. Kerro sitten mitä pidit?
Elämänsankari
Reactions:

Kuuntelin walk on the wild side.

Ei se huono ole muttei ihan mun makuun, vähän turhan hitaan ja melankolisen oloinen. Mutta ymmärrän kyllä miksi moni siitä varmaan pitää.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin