Mikäs hemmetin liivivillitys mulle nyt iski..

Keskustelua miesten ongelmista, miehisyydestä, yms.
anarkistialkuasukas
Reactions:

Mikäs hemmetin liivivillitys mulle nyt iski..

Viesti Kirjoittaja anarkistialkuasukas »

Mä oon jo jonkun aikaa sitten ruvennut kattelemaan semmosta perinteistä liiviä itelleni.

Kuva

Villakangasta, laadukas, istuva ja niin pois päin. Joku hyvä tumma sävy joka sitten sopis yhden sun toisen paidan ja farkkujen kanssa ja jos joskus jopa tulis ihan aidot kalkkispöksyt hankittua. Gimmakaverin kanssa liikkuessa pitäs edes yrittää näyttää herrasmieheltä kun se on niin pirun nätti :P

Sitten olis ainakin hyvä tekosyy hankkia joku ältsin pähee taskukello :roll:

Pukeutuuko joku palstalaisista säännöllisesti tommoseen klassiseen tyyliin, kauluspaitoja, liivejä ja fedoraa?
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Kissatäti
Reactions:

Re: Mikäs hemmetin liivivillitys mulle nyt iski..

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Hyvän näköinen asukokonaisuus!
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Homppelin vaatteita nuo liivit. :D
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

anarkistialkuasukas kirjoitti: 10 Marras 2025, 18:40 Mä oon jo jonkun aikaa sitten ruvennut kattelemaan semmosta perinteistä liiviä itelleni.
Tuli mieleen perinteisen liivin kevyempi varsio slipoveri. Ne olivat kovaa huutoa silloin, kun kävin tekua. Nyt niitä näkee hyvin harvoin kenelläkään. Piti oikein netistä varmistaa, että myydäänlö niitä, ja kyllä myydään useita malleja.

Itse olen pitänyt kauluspaitaa viimeksi vajaa vuosi sitten hautajaisissa. En tainnut pukeutua kauluspaitaan edes jouluaattona viime vuonnan oukua ei ollut ainakaan. Parikymmentä vuotta sitten kauluspaita oli melkein aina vapaa-aikanakin päällä, mutta ei enää vuosiin. Mukavuuskysymys.
Ja kun ei tarvitse enää vaatteilla koreilla. Rumaa sellainen raavaalle miehelle. 8-)
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Märkäruuti kirjoitti: 10 Marras 2025, 20:14
anarkistialkuasukas kirjoitti: 10 Marras 2025, 18:40 Mä oon jo jonkun aikaa sitten ruvennut kattelemaan semmosta perinteistä liiviä itelleni.
Tuli mieleen perinteisen liivin kevyempi varsio slipoveri. Ne olivat kovaa huutoa silloin, kun kävin tekua. Nyt niitä näkee hyvin harvoin kenelläkään. Piti oikein netistä varmistaa, että myydäänlö niitä, ja kyllä myydään useita malleja.

Itse olen pitänyt kauluspaitaa viimeksi vajaa vuosi sitten hautajaisissa. En tainnut pukeutua kauluspaitaan edes jouluaattona viime vuonnan oukua ei ollut ainakaan. Parikymmentä vuotta sitten kauluspaita oli melkein aina vapaa-aikanakin päällä, mutta ei enää vuosiin. Mukavuuskysymys.
Ja kun ei tarvitse enää vaatteilla koreilla. Rumaa sellainen raavaalle miehelle. 8-)
Samoin. Ei tule kaluspaitaa pidettyä kuin häissä ja hautajaisissa. Aikanaan töissä tuli pidettyä kauluspaitaa ja kravattia ihan tarpeeksi.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Tonttu kirjoitti: 10 Marras 2025, 20:19
Märkäruuti kirjoitti: 10 Marras 2025, 20:14

Samoin. Ei tule kaluspaitaa pidettyä kuin häissä ja hautajaisissa. Aikanaan töissä tuli pidettyä kauluspaitaa ja kravattia ihan tarpeeksi.
Töissä toimistolla oli paperisilppuri sijoitettu lattialle ja joutui kumartumaan sinne tuhottavaksi laitettavaa.
Ja siinä oli automaattistartti. Alkoi silputa heti kun siihen laittoi paperin.
Parista kerrasta opin, että kannattaa pitää kravatti kaukana silppurin syöttöaukosta.
Tauko
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tauko »

Liivivillitys ei ole vielä iskenyt. Joitakin vuosia sitten poncho-villitys oli liki iskeä.
Ajatus oli, että olisi mieluisa illan viiletessä sukeltaa sen lämpimään.
Märkäruuti
Reactions:

Tauko kirjoitti: 10 Marras 2025, 20:42 Joitakin vuosia sitten poncho-villitys
Itse muistan kyseisen villityksen vuosikymmenten takaa. Voisi olla syksyisessä illassa ulkona istuessa käytännöllinen.
Deimos
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Deimos »

Kuva

Villakangasta, laadukas, istuva ja niin pois päin. Joku hyvä tumma sävy joka sitten sopis yhden sun toisen paidan ja farkkujen kanssa ja jos joskus jopa tulis ihan aidot kalkkispöksyt hankittua. Gimmakaverin kanssa liikkuessa pitäs edes yrittää näyttää herrasmieheltä kun se on niin pirun nätti :P

Sitten olis ainakin hyvä tekosyy hankkia joku ältsin pähee taskukello :roll:

Pukeutuuko joku palstalaisista säännöllisesti tommoseen klassiseen tyyliin, kauluspaitoja, liivejä ja fedoraa?
Ovathan nuo tyylikkään näköisiä. Itseäni vain tuollaiset vaatteet ahdistavat ja kuristavat. Vältän pukuja, pikkutakkeja, kravatteja ja jopa farkkuja. Äitini teki kyllä aikoinaan meille liivejä. Meille pojilleen ja taisi tehdä "Ystävillenikin". Se oli kyllä joku hetken liivivillitys. Ne olivat tummia. Yhdessä vaiheessa asukokonaisuus oli farkut ja ruutuflanelipaita. Siihen aikaan kaupoissa ei ollut vielä muodollista kaupan omaa pukupakkoa joten kassoilla ja muissakin hommissa oli päällä flanelipaita ja farkut.

Nykyään poikkeuksetta collegehousut ja T-paita. Kylmemmällä tulee päälle myös collegepusakka.
-"Being sane while your are insane is most difficult thing to do."
apetteri
Reactions:

Viesti Kirjoittaja apetteri »

Kollarit ja t paita kesät talvet. Tilasin just tarjouksesta 9 kappaletta mustia täysin samanlaisia t paitoja niin on sitten paita 50 vuotis synttäreille 6 vuoden päästä.

"farkut"kin on jotain ympäristölle mahdollisimman myrkyllistä puuvillaelastaanimuovi ihmettä.
Märkäruuti
Reactions:

Deimos kirjoitti: 11 Marras 2025, 03:09 Nykyään poikkeuksetta collegehousut ja T-paita. Kylmemmällä tulee päälle myös collegepusakka.
Vielä jokin aika sitten en oikein kehdannut mennä kauppaan collegehousissa, mutta nyt samat "kauppafarkut" ovat roikkuneet naulakossa pesemättä ja myös lähes pitämättä kesästä tähtien. Kesällä tulee pidetyksi shorteja, mutta ilmojen viiletessä collegehousut ovat vakiona. Mulla on aina vähintään kahdet samanlaiset, että on mitä pitää, kun toiset ovat pyykissä.
Deimos
Reactions:

apetteri kirjoitti: 12 Marras 2025, 16:12 Kollarit ja t paita kesät talvet. Tilasin just tarjouksesta 9 kappaletta mustia täysin samanlaisia t paitoja niin on sitten paita 50 vuotis synttäreille 6 vuoden päästä.

"farkut"kin on jotain ympäristölle mahdollisimman myrkyllistä puuvillaelastaanimuovi ihmettä.
Mustia T-paitoja, mustia collegehousuja. Ihan Remo-meinkiä. Aseeton ja vaarallinen.
Deimos
Reactions:

Märkäruuti kirjoitti: 12 Marras 2025, 16:21
Deimos kirjoitti: 11 Marras 2025, 03:09 Nykyään poikkeuksetta collegehousut ja T-paita. Kylmemmällä tulee päälle myös collegepusakka.
Vielä jokin aika sitten en oikein kehdannut mennä kauppaan collegehousissa, mutta nyt samat "kauppafarkut" ovat roikkuneet naulakossa pesemättä ja myös lähes pitämättä kesästä tähtien. Kesällä tulee pidetyksi shorteja, mutta ilmojen viiletessä collegehousut ovat vakiona. Mulla on aina vähintään kahdet samanlaiset, että on mitä pitää, kun toiset ovat pyykissä.
Hmmm... Tuo voi olla syy että saan oudoksuvia katseita. Collegehousut ja collegehuppari. Mahdollisesti joudun laittamaan piakkoin farkut jalkaan ja vähän "Hienompaa" päälle. Ahdistaa jo valmiiksi.
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Deimos
Reactions:

Etsin kyllä niitä äidin tekemiä liivejä. Mutta äitini teki kyllä hoikemmalle versiolle itsestäni kuin olen nyt.
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin