Kerro outoja asioita itsestäsi

Kissatäti
Reactions:

Kerro outoja asioita itsestäsi

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kerro itsestäsi jotain outoa! :D

Algoritmideittailu kyllästyttää – outous pelastaa
Deittivalmentaja Sabrina Zohar kuvaa ilmiötä vastareaktioksi algoritmien varaan rakennetulle deittikulttuurille. Nuoret aikuiset ovat kasvaneet maailmassa, jossa kaikki on pisteytettyä ja luokiteltua: kouluarvosanat, työnäytöt, someprofiilit ja lopulta myös deittielämä.

Deittisovelluksissa ihmiset typistyvät pyyhittäviksi kasvokuviksi, joiden alla toistuvat samat rivit opiskelupaikoista, työtehtävistä ja perusharrastuksista. Jos meri on täynnä kaloja, mutta kaikki esittelevät itseään samalla tavalla, miten ihmeessä kukaan erottuu?

Siksi osa Z-sukupolvesta on päättänyt kääntää kaiken päälaelleen. Sen sijaan, että listattaisiin näyttäviä meriittejä, etsitään niitä omituisia yksityiskohtia, joihin voi takertua:

pystyy nimeämään Spielbergin elokuvan pelkästä alkukohtauksesta
pelkää liukuportaita
juo kahvin vain kylmän maidon kanssa
vihaa yli kaiken löysiä munakokkelimunia
Kun toinen innostuu juuri siitä, mitä itse on aina pitänyt ”liian outona kerrottavaksi”, syntyy välitön tunne: ehkä en olekaan niin kummallinen kuin luulin.

Deittiprofiilista outousseula
Uusi tapa deittailla näkyy erityisesti deittisovelluksissa. Profiileihin kirjoitetaan tarkoituksella yksityiskohtia, jotka kuulostavat arkisilta, mutta ovat yllättävän paljastavia: puutarhatonttujen keräilyä, tietyntyyppisen pizzatäytteen pakkomielteistä puolustamista tai sitten kerrotaan erityistaidoista, kuten kyvystä esittää kokonaisen musikaalin – vaikkei kovin hyvin.

Nämä pienet omat yksityiskohdat toimivat sekä jäänmurtajina että suodattimina.

Jos joku vastaa viestiin siksi, että teitä kumpaakin ahdistaa ajatus liukuportaista tai te molemmat haukutte löysät munakokkelit, se kertoo yhdestä tärkeästä asiasta: tällä ihmisellä ei ole tarvetta esittää olevansa coolimpi kuin on.

Ja jos taas vastaan ei tule mitään – hyvä niin. Silloin ihminen, joka olisi pitänyt näitä juttuja ”liian outoina”, karsiutui jo ennen ensimmäistäkään tapaamista.

Yhteys syntyy mikro-osumista
Outousosumassa ei riitä, että tykätään molemmat elokuvista. Se on liian laaja kategoria, jonka alle mahtuu melkein kuka tahansa.

Nuoret aikuiset etsivät sen sijaan mikro-osumaa: he eivät etsi Potter-fania, vaan ihmistä, joka osaa siteerata juuri sen yhden lauseen juuri siitä yhdestä kohtauksesta. He eivät etsi vain urheilun seuraajaa, vaan ihmistä, jonka kanssa voi riidellä hyväntuulisesti siitä, mikä joukkue on aidosti ärsyttävin.

Tällainen tarkkuus luo nopeasti läheisyyden tunnetta. Kun joku jakaa juuri sinun omituisen tavan tai oudon pelon, olo on vähemmän yksinäinen – ja enemmän löysin oman heimoni.
Lähde: City lehti
https://www.city.fi/opas/unohda+horosko ... ella/13904?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Pattinero
Reactions:

Re: Kerro outoja asioita itsestäsi

Viesti Kirjoittaja Pattinero »

Olen kaikinpuolin outo.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Kirjoitan omituisia hieman paatoksellisia runosia
Teen sekatekniikalla kuvia
Viihdyn netissä mm Tiedepalstalla.
Kuuntelen paljon musiikkia. Lempikappaleeni tällä hetkellä on Billie Holiday - Love Me or Leave Me.
Elokuvista suosikkini tällä hetkellä on: The Dead Zone
Tykkään scifistä
Olen mielikuvitusvoittoinen vs järki.
Tykkään herkutella kombolla johon kuuluu kaurakeksiä, rusinoita ja fazerin sinistä ja maitoa.
Minulla on 5 kissaa joista yski on oikea kissa ja muut ovat pelotuksia
Rakastan lyhtyjä.
Minulla on kallis maku mutta en pysty toteuttamaan sitä.
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Urheilullisia erikoisuuksia:
Minulla on ikuisia ennätyksiä raskaan raudan puolelta. Niitä tuskin tullaan ikinä rikkomaan.
Minulla saattaa olla myös ennätys sen suhteen, miten korkeassa telineessä on tehnyt yli 15 dippiä. 74 metriä, 17 dippiä, mastorensselit päällä.
Olen tehnyt melontalenkin ja hiihtolenkin samana päivänä.
Olen yksi niistä kolmesta urhoollisesta, jotka ovat meloneet Mansikkaheton maratonin.
Molli
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Molli »

...mua on sanottu niin mies kavereiden ja naistuttavien joukossa
Maailman rumimmaksi mieheksi,
vaikka olen tavallinen hyyppä, mutta todella vaalea, melko kookas.
Eräs lausahdus, "jos nä kulet hämärässä, jonkun tontin nurkan poikki, niin karhuryhmä on perässä.."
Vaatimattoman näköne pullukka setä..
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
KultaKikkare
Reactions:

Viesti Kirjoittaja KultaKikkare »

Jos joskus joudun tekeen Tinder profiilin, laitan kuvaustekstiin suunnilleen näin.

"VIHAAN TINDERIÄ. Ota yhteyttä jos haluat tietää jotain muutakin."
Be stronger than your excuses
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin