KultaKikkare kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:59 Ainoastaan kun tekee ite kitaran kaatamastaan puusta pelkällä puukolla ja punoo kielet hevosen häntäjouhista ja soittaa sillä osaamatta nuotteja voi puhua oikeasta musiikista.![]()
Deep Purposen Ideapaja - Johdanto
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Re: Deep Purposen Ideapaja - Johdanto
Imistonaalisesti "epä-ihmiset" ovat nykymaailman isoin kakka.
Soittimilla ei saa tällaisia häröpillereitä aikaiseksi.
https://on.soundcloud.com/ntUEaxwtA6ZHJZAR7
Guild can only exist in a person who can act
Mulla on yksi nuori sukulaismies, joka on vuoden parin ajan soittanut bassokitaraa. Sitä rupes kiinnostamaan myös sähkökitarat, ja mä tossa talvella hommasin sille Thomannilta tollasen Telecaster DIY kitin, jossa siis se kitara pitää kasata ja säätää itse.KultaKikkare kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:59
Ainoastaan kun tekee ite kitaran kaatamastaan puusta pelkällä puukolla ja punoo kielet hevosen häntäjouhista ja soittaa sillä osaamatta nuotteja voi puhua oikeasta musiikista.![]()
Annoin sille hyvät neuvot kuinka kasata kitara, ja kuinka säätää kaulat, kielten korkeus, intonaatio ja vastaavat, ja meni kuukausi ja kun seuraavan kerran nähtiin ja kysyin että kuinkas homma sujui, niin kaveri vaan sanoi, että helppoa oli.
Toki nuo Thomannin DIY kitit ei ole kovin laadukkaita, mutta pointti tossa mun lahjassa sille olikin enemmän, että se oppii kasaamaan ja varsinkin huoltamaan ja säätämään sitä kitaraa. Ja samalla se oppi siis säätämään myös sen oman bassokitaransa, joka nyt kuitenkin on sen pääinstrumentti.
Ja kitaran rakennushan periaatteessa olisi varmaankin hyvinkin haastava mutta palkitseva harrastus muutoinkin. Suomessahan soitinrakennusta voi mun käsittääkseni opiskella Ikaalisissa, ja monet suomalaiset soitinrakentajat ovat maailmalla tuttuja ja tunnettuja nimiä.
~ The road to wisdom is paved with the pain of understanding the world.
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Tarkoittaneet siis että soittamalla kaiken itse käy liian vaativaksi, kun pitäisi monimutkaista biisiä saada aikaiseksi?Kohina kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 17:20 Soittimilla ei saa tällaisia häröpillereitä aikaiseksi.
Hyvin kompeksi ja siisti biisi.
-
Brainwashed
- Reactions:
Aika kova suoritus se huomioiden että musasi kuulostaa kauhealta.deep purpose kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:49 Jos tekee omat midit eli nuotit ja iskut, triggereöiden instrumenttejä, niin olet tehnyt biisin itse. Minä teen kaiken itse ja jopa vähän enemmän.
Rumpukoneita käytän juu mutta midit on omia. Samplaan myös omia saundeja ja myyn niitä muille muusikoille. Instrumenteille ja efekteille teen kans uusia saundeja ja myyn mun kotisivujen kaupan kautta.
Mulla on myynnissä 44 äänipankkia eli Refilliä. Räppään ja laulan itse, sovitan ja sävellän itse, mixaan ja masteroin itse. Mutta juu, jos muusikon pitäisi tehdä jo käyttämänsä softakin itse niin sitten alkaisi olla ylivedon merkkejä ilmassa.![]()
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Makuasioita, sanoi koira, kun muniaan nuoli.Brainwashed kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 09:06Aika kova suoritus se huomioiden että musasi kuulostaa kauhealta.deep purpose kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:49 Jos tekee omat midit eli nuotit ja iskut, triggereöiden instrumenttejä, niin olet tehnyt biisin itse. Minä teen kaiken itse ja jopa vähän enemmän.
Rumpukoneita käytän juu mutta midit on omia. Samplaan myös omia saundeja ja myyn niitä muille muusikoille. Instrumenteille ja efekteille teen kans uusia saundeja ja myyn mun kotisivujen kaupan kautta.
Mulla on myynnissä 44 äänipankkia eli Refilliä. Räppään ja laulan itse, sovitan ja sävellän itse, mixaan ja masteroin itse. Mutta juu, jos muusikon pitäisi tehdä jo käyttämänsä softakin itse niin sitten alkaisi olla ylivedon merkkejä ilmassa.![]()
![]()
En ole kuunnellut Deepin musaa, eli omien munieni maku jääköön kertomatta.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Niin, eikä siihen sitten käytetä mitään kaupan "puukkoja".KultaKikkare kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:59 Ainoastaan kun tekee ite kitaran kaatamastaan puusta pelkällä puukolla ja punoo kielet hevosen häntäjouhista ja soittaa sillä osaamatta nuotteja voi puhua oikeasta musiikista.![]()
Pitää ensin jostain järvestä kaivaa ruostemalmia ja siitä alkaa terästä hehkuttamaan.
-
Brainwashed
- Reactions:
Et ole jäänyt mistään paitsi, tai voisi ehkä jopa sanoa että olet säästynyt siltä, huomioiden että tämä arvioni on vain oma subjektiivinen sellainen, mutta kun en ole ihan täysin vailla musiikintajua per se, ja tiedän ettet ole sinäkään, niin siksi kehtaan.MooM kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 09:36Makuasioita, sanoi koira, kun muniaan nuoli.Brainwashed kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 09:06Aika kova suoritus se huomioiden että musasi kuulostaa kauhealta.deep purpose kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:49 Jos tekee omat midit eli nuotit ja iskut, triggereöiden instrumenttejä, niin olet tehnyt biisin itse. Minä teen kaiken itse ja jopa vähän enemmän.
![]()
En ole kuunnellut Deepin musaa, eli omien munieni maku jääköön kertomatta.
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Kiitos! Toisaalta, palaute eri puolilla nettii on löytänyt tykkääjiä aina kans, - ellet väitä olevasi joku Mr. totuus.Brainwashed kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 09:06Aika kova suoritus se huomioiden että musasi kuulostaa kauhealta.deep purpose kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:49 Jos tekee omat midit eli nuotit ja iskut, triggereöiden instrumenttejä, niin olet tehnyt biisin itse. Minä teen kaiken itse ja jopa vähän enemmän.
![]()
Mä kävin tuolla Käyttäjien omat Biisit alueella kuuntelemassa Deep Purposelta muutaman vedon. Itse olen viimeisen 10 vuoden aikana kuunnellut sadoittain ellen tuhansittain tällaisen "harrastajatason" tekemää suomalaista musiikkia, ja sitä oletan Deep Purposenkin musiikin olevan (korjatkaa jos olen väärässä).Brainwashed kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 09:06Aika kova suoritus se huomioiden että musasi kuulostaa kauhealta.deep purpose kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:49 Jos tekee omat midit eli nuotit ja iskut, triggereöiden instrumenttejä, niin olet tehnyt biisin itse. Minä teen kaiken itse ja jopa vähän enemmän.
![]()
Mun täytyy sanoa, että nuo 3 kappaletta jotka häneltä kuuntelin, niin on kyllä hyvin tehtyjä. Toki sitten genre on ihan väärä itselleni.
Musiikin harrastajia, jotka tekee omaa musaa on Suomessakin kymmeniä tuhansia ainakin. Ja taso on laidasta laitaan. Nykyään voikin sanoa, että musiikkimaailmassa on tarjontaa ihan helvetisti, ja jokainen jolla on läppäri kotona, voi periaatteessa perustaa kotistudion ja alkaa tekemään musaa.
Taso toki sitten vaihtelee laidasta laitaan. Oman musiikkini kohdalla kuulun ehdottomasti marginaaliin. Olen kuunnellut paljon 70-luvun alun underground rockia ympäri maailmaa, ja sellaista tuo munkin rock musiikki on: siis undergroundia joka ei houkuttele suuria massoja.
Harrastajamusiikissa ehkäpä tärkeintä on kuitenkin se, että vaikkei se suuria massoja kosiskelekaan, niin pääasia on se että musiikin tekijä eli se harrastaja artisti saa siitä prosessista ja lopputuloksesta jotakin positiivista tunnetta ja kicksejä.
Näin tää toimii itsellänikin. Moni ei varmaankaan biisejäni kahta kertaa kuuntelisi, mutta eihän sitä voi kukaan tehdä sellaista musiikkia josta ei itse pitäisi, joten kuuntelen omia biisejäni aina silloin tällöin, ja verrattuna muiden harrastajien musiikkiin, jotka ovat mua jopa teknisesti valovuoden edellä, niin silti se oma musiikki kuulostaa omaan korvaan parhaalta.
Omat lapset on kuitenkin aina niitä rakkaimpia. Ja näin tää menee musiikinkin suhteen. Veikkaan että Deep Purposella on ihan samoja fiiliksiä.
Olishan se tyhmää tehdä huvikseen musiikkia, josta ei itse pidä. Ammattimuusikko saattaa joutua sellaiseenkin, jos se omaa sydäntä lähellä oleva genre ei myy ja silti pitää leipä tienata. Kirkakin oli sydämeltään hardrockäijä, mutta kun ei myynyt, piti itkettää mummoja iskelmäsiirapilla.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon
Totta töriset!MooM kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 11:07
Olishan se tyhmää tehdä huvikseen musiikkia, josta ei itse pidä. Ammattimuusikko saattaa joutua sellaiseenkin, jos se omaa sydäntä lähellä oleva genre ei myy ja silti pitää leipä tienata. Kirkakin oli sydämeltään hardrockäijä, mutta kun ei myynyt, piti itkettää mummoja iskelmäsiirapilla.
Kirkan yksi parhaimpia rock covereita ja vetoja on mun mielestä tämä Neilikalta lainattu renkutus:
-
Brainwashed
- Reactions:
Pisteet sinulle siitä että osaat ottaa kritiikin kuin mies, etkä homppeloi/uhriudu. Jatka samalla linjalla kuin olet kokenut omaksesi ja hyväksi, ja dissaa tällaisen mulkersonsetämiehen avautumiset perseilynä.deep purpose kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 10:46Kiitos! Toisaalta, palaute eri puolilla nettii on löytänyt tykkääjiä aina kans, - ellet väitä olevasi joku Mr. totuus.Brainwashed kirjoitti: ↑31 Touko 2024, 09:06Aika kova suoritus se huomioiden että musasi kuulostaa kauhealta.deep purpose kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 16:49 Jos tekee omat midit eli nuotit ja iskut, triggereöiden instrumenttejä, niin olet tehnyt biisin itse. Minä teen kaiken itse ja jopa vähän enemmän.
![]()
Kirkan ”Mamy Blue” coverversio on helvetin hyvä.
- anonymous hater
- anonymous hater
Kotistudiohommista on varmaan jokaisella näkemyksiä ja vinkkejä.
Mitä olisi hyvä tehdä ja mitä jättää tekemättä. Tässä jotain mietteitä omista touhuista.
Kaikkea ei tarvi yhteen biisiin mukaan tyrkätä. Raitojen ja soittimien suuri lukumäärä ei välttämättä paranna tulosta.
Biisin pituus, jos biisin tai sanoman idea ei selviä 2-3 minuutissa, niin ei se välttämättä aukea 5 minuutissakaan.
Joskus olen huomannut, että äänitetty kappale jotenkin laahaa, ja sitten olen softalla nopeuttanut biisiä, mutta en nostanut säveltä korkeammalle.
Sitäkin kyllä tehnyt, että koko biisin nostanut puolisävelaskelta ylemmäs.
Laulaja nuortui n.20v.
Muita apuneuvoja soitossa, kitaralla capo tietenkin, paksummat kielet komppikitaraan antaa "paremman" saundin, soolokitaraan löysät kielet, että kielen taivutukset helpompia.
Ja kitaralla sitten myös eri viritykset tuottaa erilaista "tunnelmaa" ja "hajasointuja", joista en aina tiedä mitä sointuja nimeltään ovatkaan, mutta ei väliä, jos toimii.
Mitä olisi hyvä tehdä ja mitä jättää tekemättä. Tässä jotain mietteitä omista touhuista.
Kaikkea ei tarvi yhteen biisiin mukaan tyrkätä. Raitojen ja soittimien suuri lukumäärä ei välttämättä paranna tulosta.
Biisin pituus, jos biisin tai sanoman idea ei selviä 2-3 minuutissa, niin ei se välttämättä aukea 5 minuutissakaan.
Joskus olen huomannut, että äänitetty kappale jotenkin laahaa, ja sitten olen softalla nopeuttanut biisiä, mutta en nostanut säveltä korkeammalle.
Sitäkin kyllä tehnyt, että koko biisin nostanut puolisävelaskelta ylemmäs.
Laulaja nuortui n.20v.
Muita apuneuvoja soitossa, kitaralla capo tietenkin, paksummat kielet komppikitaraan antaa "paremman" saundin, soolokitaraan löysät kielet, että kielen taivutukset helpompia.
Ja kitaralla sitten myös eri viritykset tuottaa erilaista "tunnelmaa" ja "hajasointuja", joista en aina tiedä mitä sointuja nimeltään ovatkaan, mutta ei väliä, jos toimii.
- deep purpose
- Reactions:
- Viesti:
Näin se juuri on! Mun biisejä kuuntelee aikas paljon ulkomaalaisia ihmisiä, ei niinkään suomalaisia. Mulla kyllä on about 30 suomenkielistä biisiä, sitten vähintään saman verran Viroksi mut suurin osa on Englanniksi ja Englantia puhuvissa maissa mun suurin yleisökin.
Se että omat biisit on rakkaita omia lapsia on ollut monen artistin suusta tuleva sanominen. Niinhän se on mullakin. Jos muuten antaisin arvosanan mun omalle musalle, niin en itsekään täyttä kymppiä antaisi paitsi ehkä muutaman biisin suhteen.