Oiva kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 16:10Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?Tuulispää kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 14:15Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.ID10T kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 14:13Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.Tuulispää kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 14:11ID10T kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 14:09Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.Tuulispää kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 14:04Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.ID10T kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 14:01Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.Tuulispää kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 13:50Tuo ei tarvi mitään lentolupaa.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille
ilma-alusluokat.jpg
Ei koska meillä on vatipäitä.Suomentaisitko tämän kommentin?Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?
Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?
Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.
Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar

