Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Olisko lentäminen sun juttu jos se olisi ekologisinta ja huokeinta ?

1. en pelkään lentämistä
2
50%
2. ei en pidä ekologista enkä huokeudesta
1
25%
3. voisin harkita
0
Ei ääniä
4. tottakai olen Maverick itsekin.
1
25%
 
Ääniä yhteensä: 4

Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:01
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 13:50
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 09:40
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 09:35

Tottakai tulisi.
Tulisi mitä? Lentokoneista kansanhuvia? Ei tulisi. Jo se lentolupakirjakin maksaa sen viitisen tonnia, mikä tulisi siis normaalin ajokortin lisäksi, koska mainituista syistä pelkkä lentokone ei palvele normikansalaisen liikkumistarpeita.
Tuo ei tarvi mitään lentolupaa.
Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.

kolb.jpg
kolb.jpg (6.74 KiB) Katsottu 241 kertaa
https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Viimeksi muokannut Tuulispää, 05 Kesä 2024, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

500 km range näyttää tältä kun lähdet alle 70 kiloisella...jossa 25 kg akkuja.
500kmrad.jpg
500kmrad.jpg (140.44 KiB) Katsottu 237 kertaa

Turku keskipisteessä. :roll:
Tonttu
Reactions:
Viestit: 9289
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:57
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:01
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 13:50
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 09:40
Tulisi mitä? Lentokoneista kansanhuvia? Ei tulisi. Jo se lentolupakirjakin maksaa sen viitisen tonnia, mikä tulisi siis normaalin ajokortin lisäksi, koska mainituista syistä pelkkä lentokone ei palvele normikansalaisen liikkumistarpeita.
Tuo ei tarvi mitään lentolupaa.
Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.


kolb.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Taas valehtelet. Et ole lentänyt tuollaisella etkä millään muullakaan koneella kuin mielikuvituksessasi.
Tonttu
Reactions:
Viestit: 9289
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:05 500 km range näyttää tältä kun lähdet alle 70 kiloisella...jossa 25 kg akkuja.

500kmrad.jpg


Turku keskipisteessä. :roll:
Ehkä on pikkuisen pienempi jos sinun tekemällä lähtee :lol:
ID10T
Reactions:
Viestit: 20207
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:45
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:42
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:29
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:19
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:16
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:28
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:20
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:18
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.

Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
On aivan sama, miksi lentokonetta kutsutaan, jos tulet alas 50 metristä ei-suunnitellusti. Turvallista se ei ole millään vekottimella. Purjelentokonekin vaatii osaamista.
Purjelentokone vastaa vaatiikiin osaamista ne painaa 900 kiloa ja liikkuvat 300 km/t.
Hiukan liioittelet. 200 km/t lienee lähempänä totuutta. Toki hinauskoneen perässä saattaa 300 km/t onnistua, mutta ei vapaasti lennettäessä.
Hinauskoneen perässä ei todellakaan lennetä kovaa. Tyypillinen hinausvauhti on 120-140 km/h. Siirtohinauksella ehkä vähän enemmän.
Juu, tiedetään, mutta teoriassa purjekone ei saavuta 300 km/h nopeutta juuri muuten.
En sinun teoriasta tiedä, mutta justiinhan minä kerroin miten ja milloin purjekoneelle käytännössä lennetään melkein kolmeasataa.
Niin, MELKEIN kolmeasataa. Voidaan minun puolestani sopia vaikka 500 huippunopeudeksi, ihan sama minulle.
500kin on paperia purtsikoille nykyään...mutta jos puhutaan kerhokoneista niin silloin 200 alkaa olla huippua.
Mitä ne "muut" kuin kerhokoneet ovat? Tuo aiemmin linkittämäsi konekaan ei ainakaan sen artikkelin mukaa viittäsataa lennä. Mihin se muka perustuu?
ID10T
Reactions:
Viestit: 20207
Liittynyt: 07 Joulu 2022, 19:41

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:57
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:01
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 13:50
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 09:40
Tulisi mitä? Lentokoneista kansanhuvia? Ei tulisi. Jo se lentolupakirjakin maksaa sen viitisen tonnia, mikä tulisi siis normaalin ajokortin lisäksi, koska mainituista syistä pelkkä lentokone ei palvele normikansalaisen liikkumistarpeita.
Tuo ei tarvi mitään lentolupaa.
Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.


kolb.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Tuossa on jo 18 kw moottorit, ja sinä ajattelit lentää 3 kilowatilla sillä 50 kiloisella koneella :lol: :lol: :lol:
Nasty76
Reactions:
Viestit: 526
Liittynyt: 05 Heinä 2023, 19:52

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Nasty76 »

Ei olis montaa minuuttia odotettu elinikä jos tollasella mielikuvitus tuotteella järvenjäältä lähtiessä päädyt keliin jossa maa katoaa näkyvistä. Ps tappanut monta pilottia jotka vahinkossa joutunut pilveen ilman ifr Ää. Siis sulla ei edes ole tietoa mikä on vfr saatikka ifr näillä ominaisuudella on elämisen ja kuolemisen ero ja sun mielikuvitus tuote ei niitä muuta miksikään. Mutta eihän sitä onneksi henkeä saa pois mielikuvitus tuotteilla
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 09:37
Nasty76 kirjoitti: 04 Kesä 2024, 22:28 Juu u eipä edes tuulispää tajua kun kaverilla oli aikoinaan joku cesnan rutku niin olihan se kiva matkustaa ympäri suomea kunhan vaan on aikaa :) tultiin joskus tampereelta junalla kun ei ollu viikkoon kelejä lentää ilman ifrää. eli eipä lentokone autuaaksi tee ellei ole kunnon vehje ja ifr luvat yms yms silloin melko kätevää tosin eipä kovin halpaa hupia.
Tollanen järvenjäältä lähtevä 45 km/t kone on aivan ...täysin eri asia kuin Cessna tai Piper.

Trolleille ei saa tajua edes kertomalla.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:14
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:05 500 km range näyttää tältä kun lähdet alle 70 kiloisella...jossa 25 kg akkuja.

500kmrad.jpg


Turku keskipisteessä. :roll:
Ehkä on pikkuisen pienempi jos sinun tekemällä lähtee :lol:
On jos ei ole varaa akkuihin...mutta tuplat jos on.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Nasty76 kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:30 Ei olis montaa minuuttia odotettu elinikä jos tollasella mielikuvitus tuotteella järvenjäältä lähtiessä päädyt keliin jossa maa katoaa näkyvistä. Ps tappanut monta pilottia jotka vahinkossa joutunut pilveen ilman ifr Ää. Siis sulla ei edes ole tietoa mikä on vfr saatikka ifr näillä ominaisuudella on elämisen ja kuolemisen ero ja sun mielikuvitus tuote ei niitä muuta miksikään. Mutta eihän sitä onneksi henkeä saa pois mielikuvitus tuotteilla
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 09:37
Nasty76 kirjoitti: 04 Kesä 2024, 22:28 Juu u eipä edes tuulispää tajua kun kaverilla oli aikoinaan joku cesnan rutku niin olihan se kiva matkustaa ympäri suomea kunhan vaan on aikaa :) tultiin joskus tampereelta junalla kun ei ollu viikkoon kelejä lentää ilman ifrää. eli eipä lentokone autuaaksi tee ellei ole kunnon vehje ja ifr luvat yms yms silloin melko kätevää tosin eipä kovin halpaa hupia.
Tollanen järvenjäältä lähtevä 45 km/t kone on aivan ...täysin eri asia kuin Cessna tai Piper.

Trolleille ei saa tajua edes kertomalla.
Olen tiennyt VFR ja IFR termit jo 10 vuotta ennekuin olit edes isäsi kivespussissa.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:24
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:57
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:01
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 13:50

Tuo ei tarvi mitään lentolupaa.
Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.


kolb.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Tuossa on jo 18 kw moottorit, ja sinä ajattelit lentää 3 kilowatilla sillä 50 kiloisella koneella :lol: :lol: :lol:
Peter on vatipää...sillä on vain huonosti rakennettu iso lennokki.
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:57
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:01
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 13:50

Tuo ei tarvi mitään lentolupaa.
Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.


kolb.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Taas valehtelet. Et ole lentänyt tuollaisella etkä millään muullakaan koneella kuin mielikuvituksessasi.
Muistan lennon kuin eilisen.

AEROLITE 103 on pop nykyään.

Tonttu
Reactions:
Viestit: 9289
Liittynyt: 28 Joulu 2022, 15:33

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:43
Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:57
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:01
Kyllä ultrakevyille lentokoneillekin lupa tarvitaan.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -lupakirja
Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.


kolb.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Taas valehtelet. Et ole lentänyt tuollaisella etkä millään muullakaan koneella kuin mielikuvituksessasi.
Muistan lennon kuin eilisen.

AEROLITE 103 on pop nykyään.

Olet varmaan nähnyt unta. Eihän sinulla ole lentolupaakaan :lol:
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:49
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:43
Tonttu kirjoitti: 05 Kesä 2024, 17:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:57
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:10
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04

Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
Kirjoilla tarkoittanet lentolupakirjoja. Kuka niitä sinun mielestäsi myy?
Muistelen, että olen kysynyt tätä ennenkin enkä saanut vastausta. Kokeillaan taas. Jos mielestäsi kevyt ja halpa on hyvä yhdistelmä, miksi esim. Kolb Twin Starista ei tullut koskaan suosittua konetta?

Jos ajatellaan, että saat rakennettua sen 70 kiloisen koneen. Nouset sillä ilmaan, istut Oulun taivaalla. Mitä teet seuraavaksi?

Tämä ei ole alle 70 kiloinen vaan ultra.

Olen lentänyt tallaisella...kiva kuin mikä.


kolb.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Kolb_Ultrastar
Taas valehtelet. Et ole lentänyt tuollaisella etkä millään muullakaan koneella kuin mielikuvituksessasi.
Muistan lennon kuin eilisen.

AEROLITE 103 on pop nykyään.

Olet varmaan nähnyt unta. Eihän sinulla ole lentolupaakaan :lol:
Kaverin kone...oli hallissa Kauhavalla vuosikymmenen verran.
.Satunnainen seuraaja
Reactions:
Viestit: 296
Liittynyt: 17 Joulu 2022, 19:01

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja .Satunnainen seuraaja »

ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:19
Oiva kirjoitti: 05 Kesä 2024, 16:16
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:28
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:20
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:18
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:15
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:13
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:11
ID10T kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:09
Tuulispää kirjoitti: 05 Kesä 2024, 14:04

Niin mutta alle 70 kiloiselle ei tarvita...sama sääntö USAssa mutta meidän alle 70 kiloisia kutsutaan siellä Ultriksi.
Ultrakevyt tarkoittaa Suomessa max. 450 kilon lentopiainoa, alarajaa ei ole.

https://www.traficom.fi/fi/liikenne/ilm ... -alkajille

ilma-alusluokat.jpg

Ei koska meillä on vatipäitä.
Ei, vaan meillä välitetään turvallisuudesta. Lentäminen on kertaluokkaa vaarallisempaa kuin autolla ajaminen.
Tuulispää kirjoitti: Mutta aina painoraja luokassa on sen yläraja. Koska paino on aina sen yläpuolella joka tapauksessa.
Suomentaisitko tämän kommentin?
Ei vaan meillä ei haluta mainostaa vaihtoehtoa joka olisi kaikista turvallisin koska silloin ei saada kirjoja kaupaksi.
On aivan sama, miksi lentokonetta kutsutaan, jos tulet alas 50 metristä ei-suunnitellusti. Turvallista se ei ole millään vekottimella. Purjelentokonekin vaatii osaamista.
Purjelentokone vastaa vaatiikiin osaamista ne painaa 900 kiloa ja liikkuvat 300 km/t.
Hiukan liioittelet. 200 km/t lienee lähempänä totuutta. Toki hinauskoneen perässä saattaa 300 km/t onnistua, mutta ei vapaasti lennettäessä.
Hinauskoneen perässä ei todellakaan lennetä kovaa. Tyypillinen hinausvauhti on 120-140 km/h. Siirtohinauksella ehkä vähän enemmän.
Juu, tiedetään, mutta teoriassa purjekone ei saavuta 300 km/h nopeutta juuri muuten.

Kyllähän purtsikan nopeusmittari saadaan piikkiin, kun työntää nokkaa tonttia kohti, mutta koneen käsikirja ilmoittaa suurimman sallitun nopeuden, sen yläpuolella riski vaurioista kasvaa
Avatar
Tuulispää
Reactions:
Viestit: 21306
Liittynyt: 30 Marras 2022, 09:24

Re: Hankkisitko lentokoneen jos se olisi yhtä huokeaa kuin pyöräily ?

Viesti Kirjoittaja Tuulispää »

Peter on kyllä innovatiivinen innoituksen lähde.

Suosittele ketjua Vastaa Viestiin