Syökää juustoa!
Noin minä ainakin tulkitsin, eikös juusto ole hapatettu maitotuote?
Juusto auttaa henkiseen hyvinvointiin ja ruokkii hyviä bakteereita jotka pienentävät infektioriskiä, ja siihen malliin.

Useimmat laktoosi-intoleranssia potevat voivat syödä juustoja, etenkin pitkään kypsytettyjä laatuja. Vaikka ne eivät olisi täysin laktoosittomia, laktoosin määrä jää alle ärsytyskynnyksen.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑20 Kesä 2024, 18:22 Ei varmastikaan kasvata onnen tunnetta jos sattuu olemaan laktoosi-intolerantikko.
Juustouutinen oli minulle juustojen ystävänä oikein hyvä. Minua on vähän arveluttanut niiden sisältämä kova rasva, mutta olen jo aikaisemminkin lukenut, että maitotuotteissa saattaa olla jotain kovalta rasvalta suojaavaa. En tiedä paljonko juuston syönti onnellisuutta lisää, mutta hyvä ruoka ja hyvä mieli kuuluvat kyllä yhteen.
Kyllä näin on, vaikka diabeteshoitaja alkoi joskus selittämään, että pitäisi suosia vähärasvaisia juustoja, semmoisia joissa on pieni prosenttiluku. En osta semmoisia, kun eivät maistu ja rasvan määrä mitataan grammoina eikä prosentteina. Mieluummin otan hyvää juustoa vähän, kuin huonoa paljon.Märkäruuti kirjoitti: ↑20 Kesä 2024, 18:30Juustouutinen oli minulle juustojen ystävänä oikein hyvä. Minua on vähän arveluttanut niiden sisältämä kova rasva, mutta olen jo aikaisemminkin lukenut, että maitotuotteissa saattaa olla jotain kovalta rasvalta suojaavaa. En tiedä paljonko juuston syönti onnellisuutta lisää, mutta hyvä ruoka ja hyvä mieli kuuluvat kyllä yhteen.
Minäkin joskus nuorena ja köyhänä maistoin semmosta vähäprosenttista juustoa, mutta jätin yhteen kokeiluun kun ei siitä ollut ihan varma söikö sitä juustoa vai muovikäärettä.Tauko kirjoitti: ↑20 Kesä 2024, 22:22Kyllä näin on, vaikka diabeteshoitaja alkoi joskus selittämään, että pitäisi suosia vähärasvaisia juustoja, semmoisia joissa on pieni prosenttiluku. En osta semmoisia, kun eivät maistu ja rasvan määrä mitataan grammoina eikä prosentteina. Mieluummin otan hyvää juustoa vähän, kuin huonoa paljon.Märkäruuti kirjoitti: ↑20 Kesä 2024, 18:30Juustouutinen oli minulle juustojen ystävänä oikein hyvä. Minua on vähän arveluttanut niiden sisältämä kova rasva, mutta olen jo aikaisemminkin lukenut, että maitotuotteissa saattaa olla jotain kovalta rasvalta suojaavaa. En tiedä paljonko juuston syönti onnellisuutta lisää, mutta hyvä ruoka ja hyvä mieli kuuluvat kyllä yhteen.
Sokerilonkero taitaa olla aspartaamilla makeutettua vähemmän terveydelle haitallista. Laadukkaat oluet sen sijaan ovat suorastaan terveysjuomaa, glukoosisiirapilla jatketut bulkkioluet eivät sitten niinkään.