Tää ei nyt vielä oikeen mitään kerro niin tuota varmaan olisi hyvä selventää mitä tuolla meemijonolla tarkoitat.Naturalisti kirjoitti: ↑16 Heinä 2024, 09:02[1] Ja tuo tietoisuudeksi nimetty memeettinen illuusio (mielen virtuaalitodellisuus) on siis mielestäni sama asia kuin aivojen materiaalisten prosessien tuottama kokemus, joka on meemien eli ajattelu- ja käyttäytymistottumusten luoma illuusio? Se on olemassa kokoajan uusiutuvana aivojen prosessien käynnissä olemisena.siili suhonen kirjoitti: ↑15 Heinä 2024, 22:32
Ja tuo tietoisuudeksi nimetty memeettinen illuusio on siis mielestäsi sama asia kuin aivojen materiaaliset prosessit jotka eivät ole memeettinen illuusio?[1]
Ja mikä siis on tuon tajunnanvirran ohjaaja, miten se sitä virtaa ohjaa ja mitä tuolle virralle tapahtuisi ilman ohjaajaa?[2]
Ja mitä muita memetiikan tutkimusalaan liittyviä kysymyksiä sulla on mielessä joita voitais seuraavaksi pohtia? Päästäs eteenpäin.[3]
[2] Vän sanoi tuosta ohjaamisesta mielestäni hyvin: "Minä on se tietoisuuden osa, joka tiedostaa oman olemassaolonsa ja rakentaa minä tarinan kokemuksista ja muistoista. Ego on suurin piirtein sama asia. Psykoanalyysissa sillä on kait jokin tarkempi merkitys ja joillakin muillakin saattaa sille olle eri merkityksiä, mutta minä käytän sitä käytännössä minän synonyyminä."
viewtopic.php?p=237475#p237475
Eli rakentaa millä tavalla? Olet aiemmin esittänyt että tuo ego joka on suurinpiirtein (mitä tuokin tarkoittaa? Miltä osin ego ja minä sitten ovat eri asia)on meemi muiden joukossa. Millä tavalla tämä minä-meemi rakentaa tarinan ja onko tuo tarina siis eri asia kuin sen rakentaja ja miten tuo minä-meemi ohjaa mielikuvien virtaa vai onko se peräänkuuluttamasi ohjaaja eri asia kuin minä-meemi?
Taaskaan et kyennyt ilmeisesti kognitiiviseseta dissonanssista johtuen vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen.[1] Ja tuo tietoisuudeksi nimetty memeettinen illuusio (mielen virtuaalitodellisuus) on siis mielestäni sama asia kuin aivojen materiaalisten prosessien tuottama kokemus, joka on meemien eli ajattelu- ja käyttäytymistottumusten luoma illuusio? Se on olemassa kokoajan uusiutuvana aivojen prosessien käynnissä olemisena.
En siis kysynyt onko memeettinen iluusio sama asia kuin ajattelu- ja käyttäytymistottumusten luoma illuusio. Enkä myöskää kysynyty tuottavatko aivot tämän illuusion vaan ovatko ne SAMA asia. Kysymys siis kuului:
Ja tuo tietoisuudeksi nimetty memeettinen illuusio on siis mielestäsi sama asia kuin aivojen materiaaliset prosessit jotka eivät ole memeettinen illuusio?
Kyllä tai ei -vastaus riittää hyvin avaamaan ontologista kantaasi tähän kiehtovaan kysymkseen.
Jos et kykene vastaamaan niin kerrro vaan. Ei tarvi turhaa kysellä.