Mikä supersankari on suosikkisi tai oli suosikkisi kun olit pieni?

Kirjat, kirjallisuus ja videopelit
Ed.
Reactions:

Re: Mikä supersankari on suosikkisi tai oli suosikkisi kun olit pieni?

Viesti Kirjoittaja Ed. »

Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:28 Naapurin kaverin kanssa ostettiin Jerry Cottonit puokkiin. Kumpikin osti joka toinsen numeron. Ostaja sai lukea ensin.
Hmmh tulisi muuten mieleen, että olet yksi nuoruuskaverini, mutta tiedän hänen vaihtaneen hiippakuntaa jo kymmenisen vuotta sitten. Me ei tavallaan kyllä osteltu puokkiin, mut kummallakin oli oma varastonsa ja vaihdeltiin. Huvitti vielä tuossa tuo sana puokkiin, joka kuului myös meidän sanavarastoomme ;)
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Rere kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:04 Minulla se oli Tarzan.
Kaikki Tarzanit tuli nöösipoikana luetuksi, kuin myös Burroughsin Mars sarja.
Silmiini sattui kymmenisen vuotta sitten antikvariaatissa Tarzanin paluu. Ostin kirjan verestääkseni poikavuosien muistoja.
Yllätyin, miten räikeän rasisitinen kirja oli. Nykyään sellaista ei julkaistaisi ja jos joku julkaisisi, niin hänet pyöritettäisiin tervassa ja höyhenissä ja karkoitettaisiin autiolle saarelle. Alkuteos on kirjoitettu 1913 ja silloin ajat olivat toiset.
Aapisessanikin (1961) n-henkilö pese kasvojaan, mutta ei valkene ollenkaan. Onneksi sentään musta Saara muuttui taivaassa valkoiseksi.
Märkäruuti
Reactions:

Ed. kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:43 Huvitti vielä tuossa tuo sana puokkiin, joka kuului myös meidän sanavarastoomme ;)
Sanan puokkiin taisin oppia vasta Mansesa nääs. Tuli asutuksi Tampereen pääpiirteisellä alueella 25 vuotta...TPS:n kannattajana.
Naapurin kaveri, jonka kanssa ostettiin puokkiin asui Naantalissa ja minä Raisiossa. Meidän pellolta kun harppasi ojan yli oli jo Naantalissa kyseisen kaverin kotitalon tontilla.
Wisti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Wisti »

Setäni tuhlasi usein humalapäissään rahaa Seura- ja Apu-lehteen. Jommassa kummassa oli Taika- Jim, joka aina serkun kanssa luettiin. Muista ihmehepuista en muista kuulleenikaan. Seuraava sankari löytyi Kuluttaja-lehden Pekka Puupäästä.
En oikein ymmärrä tätä sankariutta. En usko, että jotain taikovaa Jimiä tosissaan kukaan lukemaan oppinut otti enempää kuin Aapisen puhuvaa karhua ja kettua.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Paikalla
Kissatäti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kissatäti »

Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:44
Silmiini sattui kymmenisen vuotta sitten antikvariaatissa Tarzanin paluu. Ostin kirjan verestääkseni poikavuosien muistoja.
Yllätyin, miten räikeän rasisitinen kirja oli. Nykyään sellaista ei julkaistaisi ja jos joku julkaisisi, niin hänet pyöritettäisiin tervassa ja höyhenissä ja karkoitettaisiin autiolle saarelle. Alkuteos on kirjoitettu 1913 ja silloin ajat olivat toiset.
Aapisessanikin (1961) n-henkilö pese kasvojaan, mutta ei valkene ollenkaan. Onneksi sentään musta Saara muuttui taivaassa valkoiseksi.
Minäkin olen pienenä lukenut kaikki Tarzan - kirjat. Toinen hyvä oli Angelika kirjasarja, ne oli jänniä vaikka ei ollut tarkoitettu sen ikäisille kuin olin. :D Angelikasta oli myös tv - elokuvia. Luin kaikki pienen kirjastomme kirjat kahdeksanteen luokkaan mennessä ja sitten odotin niitä uutuuksia. En tosin tietokirjoja tai muita vastaavia.

Kuva
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Ed.
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Ed. »

Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:49
Ed. kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:43 Huvitti vielä tuossa tuo sana puokkiin, joka kuului myös meidän sanavarastoomme ;)
Sanan puokkiin taisin oppia vasta Mansesa nääs. Tuli asutuksi Tampereen pääpiirteisellä alueella 25 vuotta...TPS:n kannattajana.
Naapurin kaveri, jonka kanssa ostettiin puokkiin asui Naantalissa ja minä Raisiossa. Meidän pellolta kun harppasi ojan yli oli jo Naantalissa kyseisen kaverin kotitalon tontilla.
Itse asuin nuoruusvuoteni Riihimäellä. Täällä LPR:n suunnalla en ole kyseistä sanaa kuullut.
Tonttu
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Tonttu »

Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:44 Kaikki Tarzanit tuli nöösipoikana luetuksi,
Sama täällä. Zorro oli myös aika kova.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Kissatäti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:53
Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:44
Minäkin olen pienenä lukenut kaikki Tarzan - kirjat. Toinen hyvä oli Angelika kirjasarja, ne oli jänniä vaikka ei ollut tarkoitettu sen ikäisille kuin olin. :D Angelikasta oli myös tv - elokuvia. Luin kaikki pienen kirjastomme kirjat kahdeksanteen luokkaan mennessä ja sitten odotin niitä uutuuksia. En tosin tietokirjoja tai muita vastaavia.

Kuva
Tuon animoidun kuvan mallina on varmaan ollut BB.

Kuva

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
Kohina
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Kohina »

Kissatäti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 16:37
Kohina kirjoitti: 26 Heinä 2024, 16:35 Spiderman tietty.
Minä en pienenä hirveästi innostunut Marveleista, Spiderman leffat on toki tullut katsottua.
Hämppis ei ollut niin överi, vaan Marvel-universumissa kuitenkin aika tavan jamppa.
Guild can only exist in a person who can act
Märkäruuti
Reactions:

Ed. kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:54 Itse asuin nuoruusvuoteni Riihimäellä.
Tuttu paikka. Hyvinkään vieressä Huonostkää. Pari vuotta ehdin sielläkin asua.
Molli
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Molli »

Pellervo saa oli muistaakseni Unto Uneksija. Kepeää sarjakuvaa, jotka kahlattiin mummolassa .
Missä sanomalehdessä seikkaili Flash Gordon?
"..noin yleisesti.. ..säkällä mennään.."
Molli
Reactions:

Tex willereiden "vuosikerta" nippuja muuten löytää silloin tällöin kirpparilta kahteen kymppiin.
Pojalle tilasin sen, jäi pois kun kasvoi.
Edelleen poimin kirpparilta mukaan, jos on puuttuva vskerta..
Ed.
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Ed. »

Märkäruuti kirjoitti: 26 Heinä 2024, 18:14
Ed. kirjoitti: 26 Heinä 2024, 17:54 Itse asuin nuoruusvuoteni Riihimäellä.
Tuttu paikka. Hyvinkään vieressä Huonostkää. Pari vuotta ehdin sielläkin asua.
Hyvinkäällä kävin jotain metallipuolen kurssia sitä aikaa kun Kekkonen joutui lopettamaan pestinsä.
Molli
Reactions:

Monellako on mustavalkoiset Kung Fu ja Vampire tuttuja?
Niitä näki kavereilla joilla oli hieman isompia sisaruksia ja veljiä..
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin