Edelleen luotan enemmän Wikipedian totuuteen kuin sinun totuuteesi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:29Meinaatko että kun pataljoona ilmatieteenlaitoksen trolleja aivopesee riittävästi pseudotieteillä niin totuudella ei ole enää sinulle merkitystä ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:28Ei se tosiasia riipu minun kannastani.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:04Mutta olet sen verran yksinkertainen ettet kykene itse ottamaan kantaa asiaan ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 12:39Kyllä mää luotan enemmän Wikipedian tietoihin kuin sinun arvailuihisi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 11:29 Mun mielestä on koko lähtökohta siitä, että auringon vahvistunut toiminta olisi syynä auringon vaikutukseen ilmastomuutoksessa on todella hölmö.
Aurinko lämmittää 24/7 vuodesta toiseen samalla intensiteetillä ( ehkä hieman hiipuen ), mutta ihmisen toimet helpottaa auringon paahtavaa vaikutusta maapallon elinolosuhteisiin.
Aurinko ja ihmisen toimet vaikuttavat ilmastomuutokseen.
Re: Aurinko ja ihmisen toimet vaikuttavat ilmastomuutokseen.
WIkipediassa ei aihetta edes käsitellä.Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:32Edelleen luotan enemmän Wikipedian totuuteen kuin sinun totuuteesi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:29Meinaatko että kun pataljoona ilmatieteenlaitoksen trolleja aivopesee riittävästi pseudotieteillä niin totuudella ei ole enää sinulle merkitystä ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:28Ei se tosiasia riipu minun kannastani.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:04Mutta olet sen verran yksinkertainen ettet kykene itse ottamaan kantaa asiaan ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 12:39Kyllä mää luotan enemmän Wikipedian tietoihin kuin sinun arvailuihisi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 11:29 Mun mielestä on koko lähtökohta siitä, että auringon vahvistunut toiminta olisi syynä auringon vaikutukseen ilmastomuutoksessa on todella hölmö.
Aurinko lämmittää 24/7 vuodesta toiseen samalla intensiteetillä ( ehkä hieman hiipuen ), mutta ihmisen toimet helpottaa auringon paahtavaa vaikutusta maapallon elinolosuhteisiin.
-
Brainwashed
- Reactions:
Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 10:28 Kävin läpi 22 sivua googlen linkkejä aiheesta.
Valtaosa kieltää auringon vaikutuksen kokonaan. Se on merkillistä.
Ainostaan yksi oli sen puolesta.
Tämä:
https://whyclimatechanges.com/the-scien ... f-warming/
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”
- anonymous hater
- anonymous hater
Kyllä käsitellään.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:36WIkipediassa ei aihetta edes käsitellä.Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:32Edelleen luotan enemmän Wikipedian totuuteen kuin sinun totuuteesi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:29Meinaatko että kun pataljoona ilmatieteenlaitoksen trolleja aivopesee riittävästi pseudotieteillä niin totuudella ei ole enää sinulle merkitystä ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:28Ei se tosiasia riipu minun kannastani.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:04Mutta olet sen verran yksinkertainen ettet kykene itse ottamaan kantaa asiaan ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 12:39Kyllä mää luotan enemmän Wikipedian tietoihin kuin sinun arvailuihisi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 11:29 Mun mielestä on koko lähtökohta siitä, että auringon vahvistunut toiminta olisi syynä auringon vaikutukseen ilmastomuutoksessa on todella hölmö.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_ ... _ilmastoon
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_ ... %A4t%C3%A4Auringonpilkkujen osuus lämpötilan muutoksesta on noin 10–20 %
Oliko esimerkiksi ketjun avaajalla tästä poikkeava näkemys? Vai mikä oli ketjun pihvi?
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
Tuo on minusta aika hyvä selvitys auringon vaikutuksista. Sitähän ei vielä oikein tiedetä millä mekanismilla aurinko vaikuttaa merivirtoihin. Uskoisin, että auringon ja merivirtojen muutokset ovat ilmaston lämpenemisen pääajureita.Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:57Kyllä käsitellään.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:36WIkipediassa ei aihetta edes käsitellä.Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:32Edelleen luotan enemmän Wikipedian totuuteen kuin sinun totuuteesi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:29Meinaatko että kun pataljoona ilmatieteenlaitoksen trolleja aivopesee riittävästi pseudotieteillä niin totuudella ei ole enää sinulle merkitystä ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:28Ei se tosiasia riipu minun kannastani.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 16:04Mutta olet sen verran yksinkertainen ettet kykene itse ottamaan kantaa asiaan ?Ertsu kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 12:39Kyllä mää luotan enemmän Wikipedian tietoihin kuin sinun arvailuihisi.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 11:29 Mun mielestä on koko lähtökohta siitä, että auringon vahvistunut toiminta olisi syynä auringon vaikutukseen ilmastomuutoksessa on todella hölmö.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_ ... _ilmastoon
- anarkistialkuasukas
- Reactions:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_ ... sess%C3%A4Mittausten mukaan Auringon säteilyvoimakkuus ei ole kasvanut 1950-luvun jälkeen, joten ilmaston lämpeneminen ei johdu Auringon aktiivisuuden muutoksista. Toinen todiste asialle on stratosfäärin viileneminen. Kasvihuoneilmiö lämmittää ilmakehän alaosaa eli troposfääriä mutta viilentää yläosaa eli stratosfääriä. Auringon säteilyvoimakkuuden kasvu taas lämmittäisi koko ilmakehää. Mittausten mukaan stratosfääri on viilentynyt huomattavasti, joten Auringon aktiivisuus ei selitä 1900-luvun puolivälin jälkeen tapahtunutta ilmaston lämpenemistä.
Asiaa näemmä käsitellään Wikipediassa. Tuosta selviää myös syy sille ettei asiaa ole sen laajemmin puitu. Kiitos ja kuulemiin.
"Tie epäonnistumisiin on katettu hyvillä yrityksillä"
On voimakkaasti poikkeava.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 17:13https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_ ... %A4t%C3%A4Auringonpilkkujen osuus lämpötilan muutoksesta on noin 10–20 %
Oliko esimerkiksi ketjun avaajalla tästä poikkeava näkemys? Vai mikä oli ketjun pihvi?
Tuossa mun näkemys...asvaltti, bitumikatot ja kaadetut sademetsät antavat auringolle vallan kuumentaa.Tuulispää kirjoitti: ↑15 Elo 2024, 11:29 Mun mielestä on koko lähtökohta siitä, että auringon vahvistunut toiminta olisi syynä auringon vaikutukseen ilmastomuutoksessa on todella hölmö.