Eikös tuo ulkokuori ole kokonaan graniitia.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 23:01Nythän tuolle kengitykselle ei ole mitään tarvetta, mutta kylllähän tuollaisia tiili-/teräsbetonirakennuksia voi paljonkin korjata...viduixmän.. kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:47 Voiskohan nuo pilarit kengittää kuten vanhan hirsisaunan, eli vaihtaa pilalle menneet alaosat uusiin![]()
![]()
Aloite: Elokapina lakkautettavaksi
Re: Aloite: Elokapina lakkautettavaksi
-
..viduixmän..
- Reactions:
Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 23:01Nythän tuolle kengitykselle ei ole mitään tarvetta, mutta kylllähän tuollaisia tiili-/teräsbetonirakennuksia voi paljonkin korjata...viduixmän.. kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:47 Voiskohan nuo pilarit kengittää kuten vanhan hirsisaunan, eli vaihtaa pilalle menneet alaosat uusiin![]()
![]()
Ajattelinkin, että sitten jos niitä ei saada muuten puhtaiksi.
Kyllä ne saadaan riittävän puhtaaksi.
Mitä se aivopesty aina toteaa, nostetaanko prosenttia.
Minun mielestä noin.
-
..viduixmän..
- Reactions:
Taidatpa olla oikeassa:
"– Mutta totean jo nyt, ettei siihen tule jäämään jälkiä. Rakennus puhdistetaan, vaatii se sitten mitä tahansa teknistä ratkaisua tahansa, Rauhio sanoo.
– Emme hyväksy sitä, että siihen jäisi jotain väriä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d ... ffdd1d3e08
https://www.hs.fi/paivanlehti/01102024/ ... 30115.html
Ilmastonmuutos on tällä hetkellä todennäköisin syy seuraavalle sukupuuttojen aallolle, ja tulevaisuus riippuu nykyhetkessä tehdyistä päätöksistä. Siksi on valitettavaa, että järjestö, jonka päämääränä on yhteinen hyvä – ympäristöliike Elokapina –, aiheuttaa tavoitteelleen enemmän haittaa kuin hyötyä.
Tere Sammallahden hyvä Facebook-kommentti
Elokapinan sekoilussa vandalismiakin typerämpää on sen jäsenten lapsellinen näköalattomuus. Viime viikolla A-studiossa Elokapinan edustaja aivan kirkkain silmin kertoi, että heidän nyt vain on pakko rötöstellä, kun demokraattinen yhteiskunta ei suostu taipumaan heidän vaatimuksiinsa. Kautta linjan Elokapinan ehkäpä parikymppiset aktivistit kertovat vakavalla naamalla, että kun kaikkea muuta on jo yritetty, niin ainoa vaihtoehto on töhriä kansallisomaisuutta. Absurdia.
Moni meistä politiikassa mukana olevista on tehnyt vuosia ajan töitä tavoitteidensa eteen. Minä aloitin opiskelijapolitiikassa yli 20 vuotta sitten ja eduskuntaan pääsemiseen meni kymmenen vuotta. Yritän aina olla vetoamatta kenenkään ikään, mutta tässä tilanteessa koen perustelluksi huomauttaa, ettei parikymppinen, tai kolmekymppinen, tai edes kaltaiseni nelikymppinen, voi perustella ekofasismiaan sillä, että kun olen jo kokeillut kaikkea muuta. Etkä ole. Olet vain liian laiska tekemään pitkäjänteisesti töitä ja luulet, että koko maailman pitää polvistua egosi varjossa. Noin ajattelevia suosittelen tarkastamaan, joska sieltä norsunluutornista löytyisi peiliä, johon vilkaista.
Ja muutenkin, mitä virkaa demokratialla on, jos päästämme rötöstelevät nuorisoradikaalit ohittamaan edustuksellisen demokratian? Sellaisia terveisiä kaikille oman elämänsä ympäristöaktivisteille, että maailman muuttaminen on pitkäjänteistä ja kovaa työtä, jossa on niin kovin vähän oikoreittejä. Lyhin tie on opiskella, mennä töihin, ja asettua ehdolle vaaleissa. Saa suorittaa. #Terestroika
Tuorein Viisasteluklubi:
Ilmastonmuutos on tällä hetkellä todennäköisin syy seuraavalle sukupuuttojen aallolle, ja tulevaisuus riippuu nykyhetkessä tehdyistä päätöksistä. Siksi on valitettavaa, että järjestö, jonka päämääränä on yhteinen hyvä – ympäristöliike Elokapina –, aiheuttaa tavoitteelleen enemmän haittaa kuin hyötyä.
Tere Sammallahden hyvä Facebook-kommentti
Elokapinan sekoilussa vandalismiakin typerämpää on sen jäsenten lapsellinen näköalattomuus. Viime viikolla A-studiossa Elokapinan edustaja aivan kirkkain silmin kertoi, että heidän nyt vain on pakko rötöstellä, kun demokraattinen yhteiskunta ei suostu taipumaan heidän vaatimuksiinsa. Kautta linjan Elokapinan ehkäpä parikymppiset aktivistit kertovat vakavalla naamalla, että kun kaikkea muuta on jo yritetty, niin ainoa vaihtoehto on töhriä kansallisomaisuutta. Absurdia.
Moni meistä politiikassa mukana olevista on tehnyt vuosia ajan töitä tavoitteidensa eteen. Minä aloitin opiskelijapolitiikassa yli 20 vuotta sitten ja eduskuntaan pääsemiseen meni kymmenen vuotta. Yritän aina olla vetoamatta kenenkään ikään, mutta tässä tilanteessa koen perustelluksi huomauttaa, ettei parikymppinen, tai kolmekymppinen, tai edes kaltaiseni nelikymppinen, voi perustella ekofasismiaan sillä, että kun olen jo kokeillut kaikkea muuta. Etkä ole. Olet vain liian laiska tekemään pitkäjänteisesti töitä ja luulet, että koko maailman pitää polvistua egosi varjossa. Noin ajattelevia suosittelen tarkastamaan, joska sieltä norsunluutornista löytyisi peiliä, johon vilkaista.
Ja muutenkin, mitä virkaa demokratialla on, jos päästämme rötöstelevät nuorisoradikaalit ohittamaan edustuksellisen demokratian? Sellaisia terveisiä kaikille oman elämänsä ympäristöaktivisteille, että maailman muuttaminen on pitkäjänteistä ja kovaa työtä, jossa on niin kovin vähän oikoreittejä. Lyhin tie on opiskella, mennä töihin, ja asettua ehdolle vaaleissa. Saa suorittaa. #Terestroika
Tuorein Viisasteluklubi:
Toivoisin, että joskus A-studiossa tai A-talkissa olisi Elokapinallinen ja vaikkapa Tere Sammallahti ja sitten siinä annettaisiin tasapuolisesti molemmille puheaikaa eikä puhuttaisi päälle ja Tere haastaisi Elokapinaa siitä, että eikö heillä todellakaan ole muuta tapa saada ääntä kuuluviin kuin rötöstellä ja istua Mannerheimintiellä. Sillä on enemmän haittaa heidän aatteelleen ja sitten samalla voisi miettiä heidän konkreettisia tavoitteita, joka on mm. hiilineutraalius 2025, joka taida olla edes mahdollinen tai ainakin se maksaa älyttömästi ja muutkin vaatimukset ovat typeriä.
Tere Sammallahti on aivan samanlainen kuin muutkin poliitikot. Eli ensimmäisenä kuvitellaan itsestään liikoja, ja sitten sitä samaa tehdään ylihintaisesta järjestelmästä, jota edustetaan.
En sano tietenkään, että tämä Elokapinan touhu olisi yhtään fiksumpaa. Mutta, molemmat tahot ovat omalla tavallaan aivan yhtä väärässä. Se vain ilmenee eri tavoin.
En sano tietenkään, että tämä Elokapinan touhu olisi yhtään fiksumpaa. Mutta, molemmat tahot ovat omalla tavallaan aivan yhtä väärässä. Se vain ilmenee eri tavoin.
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:02Remontti oli vuosina 2015-2017.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 21:46Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Kuvia kun katsoo, pylväät ovat välillä läpimärkiä sateesta, jolloin esim. kaikki liikenteen tuottama tavara valuu saumoihin.
Tämä jää nähtäväksi.
Valtaosa huokoisista kivi ja betonipinnoista mitä itse olen pessyt, vaalenevat järjestään pesun yhteydessä. Aivan normaalein menetelmin. Nyt tehdään syväpuhdistus.
Kuten jutussa sanottiin, rakennuksessa ei ole mitään suojausta.
Jää nähtäväksi. Toivotaan tietysti että mitään ei vaan sattuisi.
Minusta tuo rumilus on niin punervan laikukas muutenkin, ettei muutaman pilarin vähän erivärinen sauma haittaa.
Ja maksaa puhdistuskustannukset, meidän ei niitä tarvi maksaa, sotkija maksaa.ID10T kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:37Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:02Remontti oli vuosina 2015-2017.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 21:46Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Kuvia kun katsoo, pylväät ovat välillä läpimärkiä sateesta, jolloin esim. kaikki liikenteen tuottama tavara valuu saumoihin.
Tämä jää nähtäväksi.
Valtaosa huokoisista kivi ja betonipinnoista mitä itse olen pessyt, vaalenevat järjestään pesun yhteydessä. Aivan normaalein menetelmin. Nyt tehdään syväpuhdistus.
Minusta tuo rumilus on niin punervan laikukas muutenkin, ettei muutaman pilarin vähän erivärinen sauma haittaa.
Minun mielestä noin.
Olisihan se asiallista vaatia riittävät vahingonkorvaukset heiltä, vaikka luulen, että he ovat melko varattomia, joten rahoja ei koskaan ehkä saada. Mutta olihan tuo loppujen lopuksi aika pieni juttu. Tuhruja on Helsingissä joka toisen talon seinissä. Ihan toinen asia olisi ollut, jos Elokapina olisi rynnännyt sisään Eduskuntataloon keskeyttäen jonkin heille tärkeän asian käsittelyn ja ajaen kansanedustajat karkuun henkensä hädässä. Sellainen olisi ollut jo vallankumousyritys ja siitä pitäisi joutua vankilaan, ja myös poliitikot, jotka olisivat yllyttäneet heitä tai edes tukeneet heitä, pitäisi laittaa vankilaan loppuiäkseen.Goswell kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:39Ja maksaa puhdistuskustannukset, meidän ei niitä tarvi maksaa, sotkija maksaa.ID10T kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:37Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:02Remontti oli vuosina 2015-2017.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 21:46Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Tämä jää nähtäväksi.
Never trust the Government. Fuck the Government.
Ei se ole pieni juttu. Kyse on symboliikasta. Eduskuntatalo edustaa suomalaista demokratiaa, jota elokapina halveksii.Vän kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:57Olisihan se asiallista vaatia riittävät vahingonkorvaukset heiltä, vaikka luulen, että he ovat melko varattomia, joten rahoja ei koskaan ehkä saada. Mutta olihan tuo loppujen lopuksi aika pieni juttu.Goswell kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:39Ja maksaa puhdistuskustannukset, meidän ei niitä tarvi maksaa, sotkija maksaa.ID10T kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:37Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:02Remontti oli vuosina 2015-2017.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 21:46Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Tämä jää nähtäväksi.
Ja mitä vahingonkorvauksiin tulee, pitäisi makuskyvyttömän sakko muuttaa vankeudeksi.
Niin kauan kuin Suomessa vielä on sanan- ja mielipiteen vapaus, täällä saa myös halveksia suomalaista demokratiaa ja osoittaa sen. En itsekään pidä siitä, että suomalaista demokratiaa halveksitaan, mutta vakaana suomalaisen demokratian kannattajana minun tulee antaa oikeus halveksia suomalaista demokratiaa niille, jotka niin haluavat tehdä.ID10T kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 10:06Ei se ole pieni juttu. Kyse on symboliikasta. Eduskuntatalo edustaa suomalaista demokratiaa, jota elokapina halveksii.Vän kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:57Olisihan se asiallista vaatia riittävät vahingonkorvaukset heiltä, vaikka luulen, että he ovat melko varattomia, joten rahoja ei koskaan ehkä saada. Mutta olihan tuo loppujen lopuksi aika pieni juttu.Goswell kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:39Ja maksaa puhdistuskustannukset, meidän ei niitä tarvi maksaa, sotkija maksaa.ID10T kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:37Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:02Remontti oli vuosina 2015-2017.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 21:46Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Tämä jää nähtäväksi.
Ja mitä vahingonkorvauksiin tulee, pitäisi makuskyvyttömän sakko muuttaa vankeudeksi.
Sakon voi muuttaa vankeudeksi, mutta vahingonkorvauksia ei kai sentään.
Never trust the Government. Fuck the Government.
-
..viduixmän..
- Reactions:
En oikein tiedä riittääkö pelkät sakot, koska jos käy niin että ovat varattomia niin eihän se sitten rankaise mitenkään.ID10T kirjoitti: ↑01 Loka 2024, 09:37Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.Susa kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 22:02Remontti oli vuosina 2015-2017.Jalo Arkkivalo kirjoitti: ↑30 Syys 2024, 21:46Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Tämä jää nähtäväksi.
Kohta on jokainen laitapuolen kulkija piirtelemässä seiniin omia grafiittejaan, koska eihän laki taas voi olla niin että pelkästään elokapinalle sellainen on sallittua.
Seuraavaksi voi joku toinen ruotsalainen rikollisjärjestö suomalaisten kannattajajien avustuksella käy maalaamassa talon vaikka vihreäksi, ihan vaan huumeiden katu myynnin laillistamisen puolesta, niin selviäisivät sitten taas pelkillä maksamattomilla sakoilla, että ei se nyt ihan noin voi mennä.