Aloite: Elokapina lakkautettavaksi

Keskustelua uutisista ja kaikenlaisista ajankohtaisista aiheista.
Märkäruuti
Reactions:

Re: Aloite: Elokapina lakkautettavaksi

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Vän kirjoitti: 01 Loka 2024, 10:22 En itsekään pidä siitä, että suomalaista demokratiaa halveksitaan, mutta vakaana suomalaisen demokratian kannattajana minun tulee antaa oikeus halveksia suomalaista demokratiaa niille, jotka niin haluavat tehdä.
Olen tiettyyn rajaan asti tästä asiasta aivan samaa mieltä. Vasta silloin kun demokratian vastustajat alkavat oikeasti vaarantaa demokraattista järjestelmäämme, asiaan tulee puuttua. Tätä voisi rinnastaa Popperin suvaitsevaisuusparadoksiin.
Vän
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Vän »

Märkäruuti kirjoitti: 01 Loka 2024, 10:27
Vän kirjoitti: 01 Loka 2024, 10:22 En itsekään pidä siitä, että suomalaista demokratiaa halveksitaan, mutta vakaana suomalaisen demokratian kannattajana minun tulee antaa oikeus halveksia suomalaista demokratiaa niille, jotka niin haluavat tehdä.
Olen tiettyyn rajaan asti tästä asiasta aivan samaa mieltä. Vasta silloin kun demokratian vastustajat alkavat oikeasti vaarantaa demokraattista järjestelmäämme, asiaan tulee puuttua. Tätä voisi rinnastaa Popperin suvaitsevaisuusparadoksiin.
Olen sama mieltä. Eduskuntatalon pylväiden tuhriminen ei mielestäni vielä vaaranna demokraattista järjestelmää, vaikka tyhmä teko olikin.
Never trust the Government. Fuck the Government.
Susa
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Susa »

Tomijk kirjoitti: 01 Loka 2024, 06:26 Moni meistä politiikassa mukana olevista on tehnyt vuosia ajan töitä tavoitteidensa eteen. Minä aloitin opiskelijapolitiikassa yli 20 vuotta sitten ja eduskuntaan pääsemiseen meni kymmenen vuotta. Yritän aina olla vetoamatta kenenkään ikään, mutta tässä tilanteessa koen perustelluksi huomauttaa, ettei parikymppinen, tai kolmekymppinen, tai edes kaltaiseni nelikymppinen, voi perustella ekofasismiaan sillä, että kun olen jo kokeillut kaikkea muuta. Etkä ole. Olet vain liian laiska tekemään pitkäjänteisesti töitä ja luulet, että koko maailman pitää polvistua egosi varjossa. Noin ajattelevia suosittelen tarkastamaan, joska sieltä norsunluutornista löytyisi peiliä, johon vilkaista.
Tere tuntuu olevan itse suurine egoineen norsunluutornissaan, kun kuvittelee että hän ja hänen käyttämänsä aika politiikkaan olisi erityisen merkityksellisempää kuin joidenkin ympäristöliikkeiden kannattajien.
Tässä kohtaa on merkityksellistä huomauttaa, että vaikka jonkin liikkeen aktiivijäsenet ovatkin vielä nuoria, on liikkeillä useinkin takanaan pitkä historia, joten kaikkea muuta voi hyvinkin perustellusti sanopa olevan kokeiltu.

Mielenkiintoista kuinka suuria tunteita tuntuu tuon talon pikku töhryt synnyttävän.
Moni talosta huolestunut ei ole ikinä edes nähnyt, saatika käynyt, koko rakennuksessa.
Sitä paitsi sehän on monen mielestä tyhmien elitistien työpaikka, jonka ylläpitäminen tulee kalliiksi ilman töhryjäkin.
100 000m² talo 1000 ihmisen työkäyttöön, mitä tuhlausta! :D

Minusta tuo rakennus on ruma, varsinkin livenä.
Viimeksi muokannut Susa, 01 Loka 2024, 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brainwashed
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Brainwashed »

Vän kirjoitti: 01 Loka 2024, 09:57
Goswell kirjoitti: 01 Loka 2024, 09:39
ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 09:37
Susa kirjoitti: 30 Syys 2024, 22:02
Jalo Arkkivalo kirjoitti: 30 Syys 2024, 21:46
Susa kirjoitti: 30 Syys 2024, 21:26 Ainakaan noissa saumoissa ei voi olla kovin paljon ajan patinaa, koska eivät ole kovin vanhoja. :geek:
Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Kuvia kun katsoo, pylväät ovat välillä läpimärkiä sateesta, jolloin esim. kaikki liikenteen tuottama tavara valuu saumoihin.
Tämä jää nähtäväksi.
Valtaosa huokoisista kivi ja betonipinnoista mitä itse olen pessyt, vaalenevat järjestään pesun yhteydessä. Aivan normaalein menetelmin. Nyt tehdään syväpuhdistus.
Kuten jutussa sanottiin, rakennuksessa ei ole mitään suojausta.

Jää nähtäväksi. Toivotaan tietysti että mitään ei vaan sattuisi.
Remontti oli vuosina 2015-2017.
Minusta tuo rumilus on niin punervan laikukas muutenkin, ettei muutaman pilarin vähän erivärinen sauma haittaa.
Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.
Ja maksaa puhdistuskustannukset, meidän ei niitä tarvi maksaa, sotkija maksaa.
Olisihan se asiallista vaatia riittävät vahingonkorvaukset heiltä, vaikka luulen, että he ovat melko varattomia, joten rahoja ei koskaan ehkä saada. Mutta olihan tuo loppujen lopuksi aika pieni juttu. Tuhruja on Helsingissä joka toisen talon seinissä. Ihan toinen asia olisi ollut, jos Elokapina olisi rynnännyt sisään Eduskuntataloon keskeyttäen jonkin heille tärkeän asian käsittelyn ja ajaen kansanedustajat karkuun henkensä hädässä. Sellainen olisi ollut jo vallankumousyritys ja siitä pitäisi joutua vankilaan, ja myös poliitikot, jotka olisivat yllyttäneet heitä tai edes tukeneet heitä, pitäisi laittaa vankilaan loppuiäkseen.
Pappa betalar.

8-)
”Brainwashed on tyyppi joka latelee omakohtaista törkyy muitten päähän väheksyttävästi, - samalla mainostaen omaa figuuriaan.”

- anonymous hater
ID10T
Reactions:

Viesti Kirjoittaja ID10T »

Vän kirjoitti: 01 Loka 2024, 10:22
ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 10:06
Vän kirjoitti: 01 Loka 2024, 09:57
Goswell kirjoitti: 01 Loka 2024, 09:39
ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 09:37
Susa kirjoitti: 30 Syys 2024, 22:02
Jalo Arkkivalo kirjoitti: 30 Syys 2024, 21:46
Susa kirjoitti: 30 Syys 2024, 21:26 Ainakaan noissa saumoissa ei voi olla kovin paljon ajan patinaa, koska eivät ole kovin vanhoja. :geek:
Jos viittaat remonttiin joskus vuonna 2017-2018, niin riippuu täysin mitä remontissa on tehty ja paljonko 6-7 vuodessa saumat tummuu ja alkaa kasvaa, "jotain". Tuolla paikalla.
Kuvia kun katsoo, pylväät ovat välillä läpimärkiä sateesta, jolloin esim. kaikki liikenteen tuottama tavara valuu saumoihin.
Tämä jää nähtäväksi.
Valtaosa huokoisista kivi ja betonipinnoista mitä itse olen pessyt, vaalenevat järjestään pesun yhteydessä. Aivan normaalein menetelmin. Nyt tehdään syväpuhdistus.
Kuten jutussa sanottiin, rakennuksessa ei ole mitään suojausta.

Jää nähtäväksi. Toivotaan tietysti että mitään ei vaan sattuisi.
Remontti oli vuosina 2015-2017.
Minusta tuo rumilus on niin punervan laikukas muutenkin, ettei muutaman pilarin vähän erivärinen sauma haittaa.
Ei eloapinoilla silti ole mitään syytä alkaa paikkoja sotkemaan. Tuntuvat sakot tuosta pitää vähintään antaa.
Ja maksaa puhdistuskustannukset, meidän ei niitä tarvi maksaa, sotkija maksaa.
Olisihan se asiallista vaatia riittävät vahingonkorvaukset heiltä, vaikka luulen, että he ovat melko varattomia, joten rahoja ei koskaan ehkä saada. Mutta olihan tuo loppujen lopuksi aika pieni juttu.
Ei se ole pieni juttu. Kyse on symboliikasta. Eduskuntatalo edustaa suomalaista demokratiaa, jota elokapina halveksii.

Ja mitä vahingonkorvauksiin tulee, pitäisi makuskyvyttömän sakko muuttaa vankeudeksi.
Niin kauan kuin Suomessa vielä on sanan- ja mielipiteen vapaus, täällä saa myös halveksia suomalaista demokratiaa ja osoittaa sen.
Tuo oikeus ei kuitenkaan anna lupaa ilkivaltaan. Saanko minä sananvapauden nimissä rikkoa ikkunoita? Voin aina tarvittaessa keksia asian, jonka puolesta/jota vastaan osoitan mieltäni.
vahva_virtanen
Reactions:

Viesti Kirjoittaja vahva_virtanen »

ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:14 Saanko minä sananvapauden nimissä rikkoa ikkunoita?
Ikkunan rikkominen ei ole ilkivaltaa. Se on vahingonteko. Ilkivalta on sitä että menet naapurin pihalle rähisemään ja häiritsemään.
Susa
Reactions:

Jalo Arkkivalo kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:18 Tässä ei nyt taida olla kysymys pelkästä rakennuksesta.
Ainakin minulle tässä on kysymys pelkästään rumasta rakennuksesta.
Siksi en ymmärrä kuinka joillakin joilla ei ole mitään tekemistä koko rakennuksen kanssa, voi nuo tuhrut mennä noin tunteisiin.

Kyseessä on julkinenrakennus. (Jossa kuulemma elitistiset idiootit tekevät tyhmiä päätöksiä.) Pöhköä verrata sitä jonkun pienen ihmisen omaisuuden turmelemiseen.

Minulla ei ole ystäviä jotka harrastaisivat Pokemoneja. :D
ID10T
Reactions:

vahva_virtanen kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:24
ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:14 Saanko minä sananvapauden nimissä rikkoa ikkunoita?
Ikkunan rikkominen ei ole ilkivaltaa. Se on vahingonteko. Ilkivalta on sitä että menet naapurin pihalle rähisemään ja häiritsemään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilkivalta
wikipedia kirjoitti: Yleisessä kielenkäytössä ilkivallaksi nimitetään myös toisen omaisuuden tahallista vahingoittamista
Oli miten oli, ei sananvapaus oikeuta vaihingontekojakaan.
ID10T
Reactions:

Susa kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:26
Jalo Arkkivalo kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:18 Tässä ei nyt taida olla kysymys pelkästä rakennuksesta.
Ainakin minulle tässä on kysymys pelkästään rumasta rakennuksesta.
Miksi sitten esim. presidentin linnaa vartioidaan jatkuvasti, vaikka presidentti ei olisi edes rakennuksessa sisällä? Siinäkään kyse ei ole pelkästään rakennuksesta.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Muutamassa uimahallissa on ollut sarjapaskojia aina silloin tällöin, joka on sekin moukkamaista käyttäytymistä. Mutta jos joku paskoisi Turun Tuomiokirkon alttarille, olisi teko vielä paljon törkeämpi ateistinkin näkökulmasta.
Sivistyneellä ihmisellä on arvoja, joita pitäisi kunnioittaa. Onhan se Suomen lippukin vain pala kangasta, mutta sen häpäiseminen on säädetty rangaistavaksi.
vahva_virtanen
Reactions:

ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:40Oli miten oli
Wikipediaan voi kuka tahansa kirjoitella mielipiteitään juuri niin paljon kuin haluaa.
Susa
Reactions:

ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:42 Miksi sitten esim. presidentin linnaa vartioidaan jatkuvasti, vaikka presidentti ei olisi edes rakennuksessa sisällä? Siinäkään kyse ei ole pelkästään rakennuksesta.
En oikein tiedä miksi sekoitat kyseisen rakennuksen vartioimisen keskusteluun Eduskuntatalon töhryistä.
Vartioidaanhan vaatimattomia peltihallejakin niiden sisällön takia.

Itse rakennushan on "vain" rikkaan kauppiaan rakennuttama työtila/varasto/koti.
Varmaan aikansa yksi komeimpia rakennuksia Helsingissä.
ID10T
Reactions:

Susa kirjoitti: 01 Loka 2024, 14:09
ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 11:42 Miksi sitten esim. presidentin linnaa vartioidaan jatkuvasti, vaikka presidentti ei olisi edes rakennuksessa sisällä? Siinäkään kyse ei ole pelkästään rakennuksesta.
En oikein tiedä miksi sekoitat kyseisen rakennuksen vartioimisen keskusteluun Eduskuntatalon töhryistä.
Vartioidaanhan vaatimattomia peltihallejakin niiden sisällön takia.
En minä mitään sekoita, sillä kyse on instituutioista. Sekä presidenttiyteen että eduskuntaan liittyy arvoja, jotka ulottuvat myös rakennuksiin.

Mietipä millainen meteli siitä syntyisi, jos Buckinghamin palatsi töhrittäisiin, vaikka kuningashuoneella on Iso-Britanniassa vielä vähemmämn merkitystä kuin meillä on eduskunnalla.
vahva_virtanen
Reactions:

ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 14:33 Mietipä millainen meteli siitä syntyisi, jos Buckinghamin palatsi töhrittäisiin
Sen takia ne pitääkin ovet ja portit lukossa että ei ihmiset juoksentele kuninkaan huoneessa miten sattuu.
Susa
Reactions:

ID10T kirjoitti: 01 Loka 2024, 14:33 Mietipä millainen meteli siitä syntyisi, jos Buckinghamin palatsi töhrittäisiin, vaikka kuningashuoneella on Iso-Britanniassa vielä vähemmämn merkitystä kuin meillä on eduskunnalla.
Onhan palatsin alueelle töhrijät iskeneet, itse paltsi on sen verran hyvin vartioitu ja aidattu että on astetta vaikeampi suorittaa töhrintäiskua siihen.

Kuva

Ja myös Kuningatar Elisabetin palatsi joutui ilkivallan kohteeksi – seinään töhrittiin törkeä viesti
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/q ... o-25969195

Ilmeisesti kovinkaan suurta meteliä ei syntynyt, koska sinä et ole noista kuullut. :geek:
Suosittele ketjua Vastaa Viestiin