Big Bang Wrong

Vän
Reactions:

Re: Big Bang Wrong

Viesti Kirjoittaja Vän »

Goswell kirjoitti: 02 Loka 2024, 15:48 Kyse on siitä mikä laajenee, universumi kyllä laajenee kaikkeuteen joka ei laajene.
Kaikkeus on niin epämääräinen termi, että siitä ei kannata alkaa väittelemään. Universumi tosiaan laajenee niin, että siihen tulee lisää tilaa. Galaksit eivät liiku meistä pois päin, vaan niiden ja meidän väliin syntyy koko ajan lisää tilaa, avaruutta.
Never trust the Government. Fuck the Government.
Damokles
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Damokles »

Goswell kirjoitti: 02 Loka 2024, 15:48 Kyse on siitä mikä laajenee, universumi kyllä laajenee kaikkeuteen joka ei laajene.
Universumi kyllä laajenee. Mutta se ei laajene mihinkään koska ei ole yhtään mitään mihin laajeta. Kun universumilla ei ole ulkopuolta muuta kuin joidenkin mielikuvituksessa. Sen vuoksi et voi "Nähdä" muita universumeja koska ne eivät edes voisi olla samassa "Tilassa".
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Tyhjän päällä oleva väite.
Märkäruuti
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Märkäruuti »

Vän kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:16 Kaikkeus on niin epämääräinen termi, että siitä ei kannata alkaa väittelemään.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen, sanoi jo Wittgenstein.
Meillä on yksi maailmankaikkeus, mistä meillä voi edes periaatteessa olla havaintoja. Sillä maailmankaikkeudella on alku ja se laajenee.

Voimme kuvitella vaikka vaaleanpunaisesta marengista rakentuneen omamme kanssa sisäkkäisen maailmankaikkeuden, joka sattuu vaan olemaan sellainen, ettei siitä saa parhaillakaan laitteillamme mitään havaintoa. Ei se kuitenkaan tiedettä ole.
Sandis
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sandis »

Märkäruuti kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:30
Vän kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:16 Kaikkeus on niin epämääräinen termi, että siitä ei kannata alkaa väittelemään.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen, sanoi jo Wittgenstein.
Meillä on yksi maailmankaikkeus, mistä meillä voi edes periaatteessa olla havaintoja. Sillä maailmankaikkeudella on alku ja se laajenee.

Voimme kuvitella vaikka vaaleanpunaisesta marengista rakentuneen omamme kanssa sisäkkäisen maailmankaikkeuden, joka sattuu vaan olemaan sellainen, ettei siitä saa parhaillakaan laitteillamme mitään havaintoa. Ei se kuitenkaan tiedettä ole.
Meillä on yksi maailmankaikkeus ja näemme siitä vain osan. Ei ole muita, eikä se ala eikä laajene, vaan on jossain ikuisessa perustilassa, kun mennään suurimpaan kokonaisuuteen. Kysymys on siitä, mitä siellä kauempana on. Se voidaan päätellä, vaihtoehdot sille.

Aikaa tulee lisää koko ajan.

Kosmologiassa vallitsee käsitesekaannus, kehäpäätelmät ja väärä teoria. Olen perustellut tämän ja esittänyt miten päästään eteenpäin ja yhden vaihtoehdon, ja myös muut vaihtoehdot. Vaikka olen amatööri. Ehkä olen jo ammattilainen asiassa.
vahva_virtanen
Reactions:

Viesti Kirjoittaja vahva_virtanen »

Sandis kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:40 Ehkä olen jo ammattilainen asiassa.
Paskanjauhannassa olet aivan ilmiselvä ja kokenut ammattilainen.
Sandis
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Sandis »

vahva_virtanen kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:42
Jos se ei olekaan p:tä, niin olen sitten ilmiselvä ja kokenut ammattilainen.
Vän
Reactions:

Viesti Kirjoittaja Vän »

Sandis kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:48
vahva_virtanen kirjoitti: 02 Loka 2024, 16:42
Jos se ei olekaan p:tä, niin olen sitten ilmiselvä ja kokenut ammattilainen.
Ei se noin mene. Ammattilainen yleensä osaa asiansa ja on oikeassa alansa kysymyksissä. Mutta jos joku amatööri sattuu arvaamaan oikein, ei se hänestä tee ammattilaista.
Never trust the Government. Fuck the Government.
Suosittele ketjua Lukittu