Mistä minä sen tietäisin? En ole lesta.Susa kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 00:24No kuka se vaikkapa siinä lestadiolaisessa lahkossa on tämä "ylipappi" joka määrittelee synnit?
Ja miten syntiä tehnyttä rangaistaan?
Kokemuksia lestadiolaisista
Re: Kokemuksia lestadiolaisista
Never trust the Government. Fuck the Government.
No veikkasin vain. Saavatko lestat sitten tehdä syntiä vapaasti niin paljon kuin mieli tekee?
Never trust the Government. Fuck the Government.
Hurskaitten syntilistakin olis päivittämisen ja priorisoinnin tarpeessa mielestäni. He ovat turhan kiinnostuneita ja kriittisiä siitä ketkä rakastavat toisiaan ja mitä tekevät makuuhuoneissaan? Omavaltaisesti myös valitsevat Raamatusta kohteita joilla hyökkäävät kanssakulkijoitaan kohtaan ja politiikkaankin he osallistuvat ja liekköhän ihan oikein ja perusteltua, että Israel on heidän mielestään jokin uskonnollisen perustein "valittu kansa", jota he yksipuolisesti puolustavat???
Elämä
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
on kuin tiimalasin hiekka
se pysähtyy
ellet käänny ympäri
— Sari Virlander
Kannattaa alkaa korpelalaiseksi lestadiolaiseksi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Korpelalaisuus
Valitut eivät tee syntiä.
Ketju on hämmentävän vihamielinen lestadiolaisia kohtaan, vaikka koskaan lestadiolaiset eivät Suomessa ole muodostaneet mitään ongelmaa. Itse asiassa liikkeen piirissä elävät lienevät keskimääräistä "parempaa" porukkaa, kuin me tavikset.
Kuten sanoin, uutiset puhuvat vain negatiivisista tapauksista lestojen kohdalla (HS, YLE). Eivät he puhu terveistä perheistä, joista woke puuttuu. Eivät puhu ihmisistä, jotka iloisina perustavat perheitä jo 24-vuotiaina...
Valtamedia ei ole noiden ystävä. Se veljeilee islamin kaltaisten tautien kanssa.
Kuten sanoin, uutiset puhuvat vain negatiivisista tapauksista lestojen kohdalla (HS, YLE). Eivät he puhu terveistä perheistä, joista woke puuttuu. Eivät puhu ihmisistä, jotka iloisina perustavat perheitä jo 24-vuotiaina...
Valtamedia ei ole noiden ystävä. Se veljeilee islamin kaltaisten tautien kanssa.
Taantuvassa yhteiskunnassa tuloerot ovat minimissä.
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
https://sarastuslehti.com/2016/12/19/20 ... dystopian/
Suomalainen sisu:
https://www.youtube.com/watch?v=7WXuejg7fwU
Niin miten se nyt on Toope, luetko vai etkö Ylen ja HeSarin uutisia?
Mene mene tekel upharsin.
Minä en periaatteessa suostu ihailemaan ihmisiä jotka rakastavat enemmän Jumalaa kuin omaa puolisoaan tai omia lapsiaan. Tämä koskee tietysti muitakin uskontokuntia ja lahkoja kuin lestadiolaiset.Toope kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 16:56 Ketju on hämmentävän vihamielinen lestadiolaisia kohtaan, vaikka koskaan lestadiolaiset eivät Suomessa ole muodostaneet mitään ongelmaa. Itse asiassa liikkeen piirissä elävät lienevät keskimääräistä "parempaa" porukkaa, kuin me tavikset.
Kuten sanoin, uutiset puhuvat vain negatiivisista tapauksista lestojen kohdalla (HS, YLE). Eivät he puhu terveistä perheistä, joista woke puuttuu. Eivät puhu ihmisistä, jotka iloisina perustavat perheitä jo 24-vuotiaina...![]()
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
-
Märkäruuti
- Reactions:
Tai ihmisiä, jotka painavat lasten hyväksikäyttöä villaisella vedoten rippisalaisuuteen.
"Vuonna 2010 herätysliikkeessä julki tulleen, vuosikymmeniä kestäneen hyväksikäyttö-vyyhdin tutkinnassa oli paljastunut ainakin 150 pedofiliaan syyllistynyttä miestä, joiden uhrien määrä on moninkertainen. Ilmi tulleista pedofiileistä toistakymmentä kuului liikkeen seurapuhujiin."
SRK:n pääsihteerille se oli silloin niin kova paikka, että hän erosi, vaikka ei ollut henkilökohtaisesti ilmeisesti mitenkään sekaantunut asiaan. Jehovan todistajista on tullut kansainvälisellä tasolla esiin samaa, enkä usko, että luterilainen kirkkommekaan olisi täysin puhdas.
Toisaalta SRK on pyykkinsä pessyt eikä sitä enää pidä vanhoista syyttää.
Fakenews ja ihailtava lahko.Märkäruuti kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 19:44Tai ihmisiä, jotka painavat lasten hyväksikäyttöä villaisella vedoten rippisalaisuuteen.
"Vuonna 2010 herätysliikkeessä julki tulleen, vuosikymmeniä kestäneen hyväksikäyttö-vyyhdin tutkinnassa oli paljastunut ainakin 150 pedofiliaan syyllistynyttä miestä, joiden uhrien määrä on moninkertainen. Ilmi tulleista pedofiileistä toistakymmentä kuului liikkeen seurapuhujiin."
SRK:n pääsihteerille se oli silloin niin kova paikka, että hän erosi, vaikka ei ollut henkilökohtaisesti ilmeisesti mitenkään sekaantunut asiaan. Jehovan todistajista on tullut kansainvälisellä tasolla esiin samaa, enkä usko, että luterilainen kirkkommekaan olisi täysin puhdas.
Toisaalta SRK on pyykkinsä pessyt eikä sitä enää pidä vanhoista syyttää.
-
Märkäruuti
- Reactions:
Satiiriako?
Yli 100 000 ihmisen liikettä ei 150 pedofiilin perusteella voi kokonaan tuomita. Siitä kyllä voidaan, ettei heistä ilmoitettu poliisille, kuten laki olisi vaatinut. Se lienee nyt korjattu.
Tunnen useita lestadiolaisia ja olen tuntenut myös silloisen pääsihteerin. Heistä minulla ei ole ihmisinä pahaa sanottavaa.
On olemassa aivan hyviä lestoja.Märkäruuti kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 22:11Satiiriako?
Yli 100 000 ihmisen liikettä ei 150 pedofiilin perusteella voi kokonaan tuomita. Siitä kyllä voidaan, ettei heistä ilmoitettu poliisille, kuten laki olisi vaatinut. Se lienee nyt korjattu.
Tunnen useita lestadiolaisia ja olen tuntenut myös silloisen pääsihteerin. Heistä minulla ei ole ihmisinä pahaa sanottavaa.
No ei ihan pokerinaamalla kirjoitettua.
Onkohan tuo häpykarvojen kampaus ja peräaukkojen peseminen edelleen vahva osa lestadiolaisuutta ?Stalker kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 11:34Kannattaa alkaa korpelalaiseksi lestadiolaiseksi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Korpelalaisuus
Valitut eivät tee syntiä.
No, ei ihan pokerinaamalla kirjoitettua.
No ei, ihan pokerinaamalla kirjoitettua.
No ei ihan, pokerinaamalla kirjoitettua.
While I had personally never felt the lack of a penis, I did admit that it was a handy thing to have along on a picnic…
D. Gabaldon
D. Gabaldon