Tuskin siinä kovinkaan monella on kyse tappamisen himosta. Supikoirat verottaa pienriistakantoja pahasti, ja jos haluaa itse metsästää pienriistaa on velvollisuus vähentää supikoirakantaa. Eli tappaa niitä samasta riistasta kilpailevia petoja, ettei kannat kutistu liikaa.Ertsu kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 19:08Kannattaa mennä Ukrainaan vapaaehtoistaistelijaksi, jos on noin kova tappamishimo.KultaKikkare kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 19:02Aijaa. Voi tulla ongelmia jos meinaat alottaa harrastuksen jossain porukassa, koska supikoirien tappaminen on pienriistaa metsästävien velvollisuus.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 18:53Mä lasken metsästykseksi ainoastaan sen että se riista syödään.KultaKikkare kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 18:16Mikä issue sulla nyt taas on? Metsästäjä on substantiivi, metsästää on verbi. Metsästäjät tappaa petoja ja metsästää riistaeläimiä. Tosin kyllä niissä petojahdeissakin usein on muitakin metsästyksellisiä elementtejä kuin pelkkä tappaminen.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 17:10No puhu niistä "metsästäjistäkin" sitten tappajina.KultaKikkare kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 07:12Tappamisesta mä puhuinkin. Nälkäisenä suden voi kyllä syödä jos ole parempaa tarjolla. Ei sudetkaan koiria ravinnoksi tapa tollasessa tilanteessa vaikka aina välillä nälkäänsä syövätkin. Ne tappaa reviirille tulevat kilpailevat pedot.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑22 Loka 2024, 06:10Syökö ne susia? Jos ei, niin se ei ole metsästystä.KultaKikkare kirjoitti: ↑21 Loka 2024, 19:36Ja sen jälkeen ravintoketjun huipulla olevat metsästäjät tappaa samasta riistasta kilpailevat sudet. Problem solved.anarkistialkuasukas kirjoitti: ↑21 Loka 2024, 17:50Ei tästäkään ollut kyse. Mä itse kalastan ja olen aloittamassa myös metsästyksen. Kyse oli siitä että jos menet koirasi kanssa metsään aikomuksenasi toteuttaa luonnon lakia ja metsästää itsellesi syötävää niin se pitää hyväksyä että susi tekee ihan samaa.mies.suomesta kirjoitti: ↑21 Loka 2024, 17:48 Niin, että tarkoitat että pitääkö harrastaa metsästystä?
Minusta metsästäminen on huomattavasti vähemmän tekopyhää, kuin esim. tehotuotetun lihan tai kalan ostaminen marketista.
Ja kyllä sitä voi kutsua tappamiseksikin ihan vapaasti. Mut jos kutsut kavereita tappajiksi niin voidaan katsoa vähän vinoon.![]()
Mut kyl sä opit sit jos pääset niin pitkälle.
Kovaa ja likaista työtä se on jos vaikka kaivaa ja repii vaijereilla supeja luolista. En itsekään noihin juuri jaksa osallistua ihan laiskuuttani tai ajan puutteen vuoksi, ammuskelen haaskalta ja loukutan jonkun verran.
Mut jos joku on omasta mielestään liian hyvä tai jotenkin ylevä tappaan supikoiria mut kuitenkin haluaa metsästää pienriistaa niin ei kuulosta kovin järkevältä.